Moederbord + CPU

Pagina: 1
Acties:

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik gebruik momenteel een HP Compaq 8000 Elite Small Form Factor Business PC inclusief wat upgrades( Videokaart + geheugen)

Ik wilde de onderdelen uit deze PC inbouwen in de Antec ONE case inclusief de Antec VP350P voeding die ik heb.

Na wat research en deze document van HP http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01944842.pdf

Kwam ik tot de conclusie dat de boel waarschijnlijk niet echt compatibel zal zijn omdat het een custom type moederbord betreft voorzover ik kan zien. Na wat denken vond ik het uiteindelijk zonde om een werkende PC uit elkaar te halen en proberen in te bouwen wat wellicht niet lukt.

Daarom dacht ik om een moederbord + CPU te kopen en deze in de kast te bouwen inclusief de Antec VP350p en de HDD's en geheugen die ik nog heb.

Ik wilde eerst eigenlijk tot Haswell wachten maar nadat ik de Antec ONE en voeding in mijn bezit kreeg wilde ik de boel werkend zien :p

Type geheugen die ik heb:

Kingston ValueRAM KVR1333D3E9SK2/4G

Type Videokaart:

Sapphire HD6670 1GB GDDR5 Low Profile

Maar eventueel kan ik ook nieuw geheugen kopen.

Hetgeen waar ik nu over twijfel is of het slim is om nu te investeren in een Ivy Bridge CPU Chipset als Haswell eraan komt. Is het verstandiger om nu een mid-end CPU + Moederbord plus eventueel geheugen te kopen en wanneer Haswell er is daarop overstappen. Of toch maar een high end Ivy Bridge opstelling kiezen?

Aangezien de rest van de onderdelen niet echt high end is neig ik meer naar een mid end oplossing tot Haswell er is. Dat ik dan de boel verkoop en overga op Haswell(Intel).

Hoe denken jullie erover? En natuurlijk welke CPU en moederbord en eventueel geheugen.

Alvast Bedankt

P.S: Het kopen hoef ik niet perse nu waarschijnlijk doe ik dat rond September.