One way copy van specifieke bestanden tussen SMB en Mac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dit topic heb ik geopend omdat het weer een heel specifiek probleem is. Syncen/kopieren geen punt, zoals ik het wil...ander verhaal.

Wat ik wil is (muziek) bestanden die op een Ubuntu 10.04 Linux machine staan via Samba op laten halen door een MacBook Air. Soms worden deze bestanden gewijzigd waardoor ze opnieuw opgehaald moeten worden. Daarbij komt (en dat is het echte probleem) dat het om bepaalde bestanden gaat, en niet alles want dat hoeft niet. Om het af te maken: De content in de samba shares wordt beheerd door een Windows pc.

Research:
Eerst bedacht ik om alleen bestaande bestanden te laten op halen. Behalve dat dit niet werkt omdat de bestandsnamen vaak mee veranderen met mp3tag wijzigingen, zal het ook een moeilijke oplossing zijn.

Een variant op het bovenstaande is om alle content map voor map in een sync programma te laden en steeds te zoeken naar wijzigingen, maar ook hiermee heb je het probleem dat bestandsnaamveranderingen onopgemerkt blijven en het net zoveel werk is als het volledig handmatig op halen van content.

iTunes Home Sharing. Dit heb ik opgezocht, en er staat niks bij over dat content die eerder is opgehaald, later automatisch geupdate wordt, oftewel hiermee zou je het bladeren door mappen elimineren, maar het handmatig ophalen blijft bestaan.

Oplossing?
Toen dacht ik aan een tagging systeem. Bestanden/mappen van de Ubuntu samba share die wel op de Mac moeten komen krijgen iets aangegeven (door de Windows pc) waardoor een programma op de Mac weet dat die media inderdaad gekopieerd moet worden. Dit lijkt een oplossing te zijn, maar hoe pak je zoiets aan? Googlen op een taggingsysteem voor syncen/kopieren levert niks op. Verkeerde zoektermen?

Andere suggesties zijn ook welkom, maar het moet binnen het LAN blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste mogelijkheid is one-way incremental rsyncen vanaf Ubuntu naar de MacBook, zodat alleen nieuwe en/of gewijzigde bestanden worden gekopieerd en het huidige blijft bestaan op de MacBook.

Omslachtig maar je kunt je meuk ook in een SVN repo gooien op de Ubuntu server om zo aan te merken wat wel en niet bijgewerkt moet worden op de MacBook en dan automatisch laten uitchecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:13
Je zou via rsync de mappen kunnen syncen en dat is standaard one way