Gefasseerde speaker upgrade auto met LPG Tank

Pagina: 1
Acties:

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
Voor in m'n auto moet ik aan andere speakers. Dit wil ik in fases doen, te beginnen bij de achterspeakers.
Waarom de achterspeakers? je zit toch voor?
Simpel ik heb al tijden het idee dat één van de speakers die nu achter zit rot is.

Huidige opstelling is alsvolgt:

JVC KD-R 811 autoradio welke ik sowieso wil behouden ja ik weet dat de geluidskwaliteit niet top of the line is deze heeft 3 RCA op 2.5volt.

Voorin zitten nu nog onbekende speakers 16.5/17cm speakers (moet ik nog even opzoeken wat het precies is) ze zijn niet goed maar voldoen momenteel nog en zal ik binnenkort even updaten.

Achterin zit/zaten American Legacy LS6908 speakers, 6x9 inch dus. Deze wil ik graag vervangen omdat één van beide niet altijd meer lekker klinkt.

Nu wil ik op termijn ook een versterkertje gebruiken gezien het huidige uitgangsvermogen van de Headunit natuurlijk niet enorm hoog is.
Ook wil ik graag wat meer bass als ik ook een versterker heb echter zal dit denk ik een probleem worden.
Het betreft namelijk een Peugeot 106 op LPG dus ik heb achter m'n achterbank een LPG tank liggen en daarachter slechts nog +/- 15 a 20 cm ruimte over die ik liever niet kwijt wil.

Gezien ik het budget enigszins beperkt wil houden wil ik eerst de achterspeakers upgraden. Alleen wat is nu wijsheid gezien ik weinig vertrouwen heb in een Subwoofertje dat niet tegen mijn achterbank aan kan staan & ik wil eigenlijk m'n kofferbakje niet nog verder verkleinen.

Daarom dacht ik nu aan een paar redelijk knappe 6x9 speakers voor achterin: denkend aan:
MTX T6C693 69 euro
Motivatie: deze zijn wat krachtiger dan de andere speakers die ik hier onder noem en beginnen op een laag frequentie niveau.

JBL gt6-69 55 euro
Motivatie: Kwam her en der tegen dat JBL veelal een wat stevigere basswergave had (voor veel mensen wat te) echter gezien ik liever geen subwoofer installeer is dit voor mij misschien een voordeel.

Alpine SPG 69C2 59 euro
Deze speakers zijn er ook in 3 weg formaat welke een iets hoger vermogen aan zouden kunnen en een wat breder frequentiebereik zouden hebben. Ik betwijfel of dit mij gaat helpen aan een betere bassweergave en of ik dus dat 10tje wat deze meer kosten niet beter elders kan investeren.

Een versterker wil ik nu niet kopen (zit vlak voor een vakantie en heb geen tijd om me daar nog verder in te verdiepen op dit moment en te installeren).

Iemand nog goede suggesties hoe ik deze situatie het beste kan aanpakken/wat wijsheid is om te kopen qua speakers.

Budget is ongeveer 70 euro voor 2 achterspeakers 6x9 inch
Ivm. het later pas aanschaffen van een versterker moeten de speakers dus 4ohm weerstand hebben :)

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:29
Heb het idee dat je radiootje sowieso flinke moeite gaat hebben om fatsoenlijk geluid uit de MTX te krijgen, die zijn echt gemaakt om door een degelijke versterker aangestuurd te worden, de andere 2 merken lijken hier wat minder last van te hebben.
Nadeel is dat een versterker die beetje vermogen moet leveren gelijk een stuk groter is en dat je momenteel nog gewoon geen versterker hebt.

Zou ook proberen te kijken of je een 4 kanaals versterker kan regelen, zodat je voor een composet kan monteren, dat geeft het beste geluid.

Heb zelf laatst maar wat Pioneer TS-E serie speakers besteld voor in m'n deuren, ik heb weinig zin om versterkers ed in mn auto aan te leggen, en rms vermogen van die dingen ligt wat lager, waardoor ik hoop dat mn radio, evt met inline versterkertje (Alpine KTP-445 oid) ze nog best leuk weet aan te sturen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:58
Je hebt ook subwoofers die onder je stoel passen. Pioneer heeft ze dacht ik :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kijk eens of je op marktplaats een setje jbl t595 kan halen. Die gaan hard, laag en strak.

Wise enough to play the fool