Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Het gaat om een windows small business server 2003 standard edition sp1 met exchange server 2003 sp2.
Als uitgaande email server gebruikten we eerst de webhoster en daarna de kpn server.

probleem situatie
Probleem is dat ineens de uitgaande email niet meer werkte via de smtp van de webhoster. Daarna smtp van kpn ingesteld en het werkte. Daardoor dachten we dat het een probleem was bij de webhoster..
Maar.. dit werkte een week lang, tot vandaag, we dezeldfe error kregen maar dan met de kpn smtp server.
<kpn-officedsl.nl #5.5.0 smtp;550 authentication required>

Geprobeerde oplossingen
Zodra ik in exchange system manager > default smtp server eigenschappen, acces control > authentication, basic authentication en integrated windows authentication als acceptable methods uitzette werkte de email ineens weer.

Een uur later werkte de email ineens niet meer, en weer met dezelfde error!
Vervolgens heb ik gezocht in de smtp connector eigenschappen. Daar stond nog de domeinnaam van het bedrijf bij, als forward adres. Dit heb ik uitgevinkt en "use dns to route to each adress space on this connector" aangevinkt.
Vervolgens werkte het heel even.. ik kon 1 mailtje versturen en vervolgens kreeg ik weer dezelfde authentication error..

Kpn zelf kon hier helaas niet mee helpen.

Vragen
Wordt de ISP smtp server nu wel direct gebruikt of gaat het wellicht ook nog via de webhoster zn smtp en gaat het daarom misschien mis?
Waarom gaat het de eerste keer pas mis na een week, de 2e keer na een paar uur en de 3 keer al na minuten?
Waardoor kan dit komen en hoe is dit op te lossen op een manier dat ze nog steeds gebruik kunnen maken van de kpn smtp server?

[ Voor 11% gewijzigd door blacknoise op 16-07-2012 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poeh leuke dit, vervelend dat je hiermee kampt! Kan je de gehele NDR is plaatsen of is dit het enige wat je krijgt? Helaas is dit echt een issue die met SMTP authentication te maken kan hebben op je relay connector, PTR record so on and so forth.

optie 1,

1. On the Windows taskbar click the Start button, point to Programs, point
to Microsoft Exchange, and then click System Manager

2. In System Manager dialog box, expand the Servers container, expand the
Protocols container, and then expand the SMTP container.

3. Right click Default SMTP Virtual Server, and in the Properties dialog
box, click the Access tab.

4. In the Access dialog box, under Access control, click the Authentication
button.

5. Under Select acceptable authentication method for this resource, click
to select the Anonymous Access checkbox, and then click OK.
NOTE: This setting allows any user to send mail from this Exchange server
computer.

optie 2:

Controleer je PTR record, http://www.dnsstuff.com misschien staat hier wel iets krots in.

optie 3:

Telnet is naar je machine terwijl de storing actief is kijk wat je precies terug krijgt en google daarop verder.

Optie 4:

Bypassing DNS is een optie, configureer je SMTP connector om direct af te leveren zonder een DNS record (ip based). Hoe je dat moet doen staat hier aardig omschreven,

How to Bypass DNS Name Resolution to Test SMTP Mail Flow to Remote Domains

Als je vragen heb / je bent verder hoor ik het graag best een leuke om te fixen dit!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
Maak je gebruik van een smarthost? In dat geval zul je de SMTP-server (eventueel met bijbehorende credentials) van je ISP moeten invullen. Je kan niet zomaar een willekeurige SMTP-server nemen; bijna alle ISP's blokkeren traffic dat niet uit hun eigen netwerk afkomstig is.
Een andere optie, die je zowel met een smarthost als met eigen DNS-afhandeling mogelijk is, is namelijk dat je de SMTP-connector die je gebruikt geen toestemming geeft om te relayen naar buiten toe.
Dat kun je oplossen door óf in je applicatie je domain-credentials mee te geven (is de veiligste methode, maar niet altijd praktisch en soms zelfs niet mogelijk. Denk aan bijvoorbeeld MFP's waar dit vaak niet op kan), óf je voegt het IP van het device (bijvoorbeeld dus een MFP) toe voor toestemming om te versturen. Let wel op dat als je dit gaat doen en je doet dat met een publieke web-server je dus vraagt om problemen.

Overigens heeft je PTR-record hier helemaal niets mee te maken. Dat kan wel een belemmering zijn om te kunnen versturen, maar heeft niets met authentication te maken.
Controleer ook nog even via mxtoolbox.com of je niet toevallig ergens blacklisted staat. (ook dat zou geen authentication-problemen horen te geven overigens)

[ Voor 15% gewijzigd door kroegtijger op 17-07-2012 12:28 ]

iRacing Profiel