TV-kaart voor in mijn nieuwe systeem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krabburger
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 22:16
Ik ben op zoek naar een goede tv-kaart voor in mijn computer.

Ik wil daarmee tv kijken op mijn computer.

In mijn vorige pc gebruikte ik een kaart van hauppage maar deze werkt nu helaas niet meer omdat hij te oud is voor mijn nieuwe systeem.
Deze kaart kreeg een signaal via coax en zo kon ik met windows media center tv kijken.

Dit wil ik weer kunnen maar ik weet totaal niet wat ik moet hebben omdat ik geen gegevens van de kaart die ik nu heb kan vinden.

kaart die ik nu heb: wintv-pvr-500 multi-pal 23559 LF

Hieronder staat het systeem wat ik gekocht heb. Ik weet totaal geen richtlijn kwa prijs maar geef het liefst zo min mogelijk uit (moet alleen niet ten koste van de kwaliteit) de functie die ik nodig heb staat hierboven genoemd.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 193,30€ 193,30
1Corsair Builder CX500 V2€ 50,95€ 50,95
1Samsung 830 series 128GB€ 89,80€ 89,80
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 38,98€ 38,98
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 145,-€ 145,-
1Asrock Z77 Pro3€ 87,95€ 87,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 605,98

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 10:59
Hoe ga je kijken? Gewoon ouderwets analoge kabel? Of digitale kabel oftewel (DVB-C ziggo/upc) of Digitenne e.d. (DVB-T).

Hoezo heb je geen gegevens van je huidige kaart? Je weet toch dat het een Hauppauge is en je hebt het type nummer? Dat is simpelweg eventjes naar de website van Hauppauge gaan en de gegevens van de kaart opzoeken.

Beetje meer eigen inzet en verdieping zou wel fijn zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krabburger
Gewoon analoog via de kabel. De kabel komt direct van de versterker uit de meterkast.

Ga niet zeggen dat ik me niet heb ingezet want ik heb gezocht maar niets gevonden.
Anders zou ik geen vraag stellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 10:59
Krabburger schreef op maandag 16 juli 2012 @ 18:19:
Ga niet zeggen dat ik me niet heb ingezet want ik heb gezocht maar niets gevonden.
Anders zou ik geen vraag stellen..
Jij vraagt om hulp, dus dat mag sowieso wel wat vriendelijker...

Maar waar heb je dan naar gezocht? Dat kan je wel zeggen maar dat blijkt niet uit je start post...

Ik zie op de site van hauppauge gewoon drivers e.d. van die kaart staan. Dat is toch niet zo moeilijk?

Google op: Hauppauge wintv pvr 500 en je komt echt al een heel eind, gewoon op de support afdeling op de website van hauppauge.

Ook geef je totaal niet aan wat je wil, wat ik ook al probeerde aan te geven. Okay, analoog... maar wil je ook op kunnen nemen? Moeten er nog bepaalde uit- of ingangen opzitten etc etc. Dat is de inzet die van jouw kant moet komen...

Heb je verder helemaal geen wensen, dan is de kaart die je nu hebt voor analoge tv prima. Maar je geeft er helemaal niets over aan... ik heb geen glazenbol, niemand hier overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krabburger
Ja ik wil inderdaad opnemen maar dat is al mogelijk met windows media center. enige wat ik nodig heb is een coax in.
Verder niets.
Ik heb gezocht op google en de site van hauppage maar zonder resultaat. het is dan niet de goede kaart.

Uiteindelijk denk ik dat jij niet goed leest ik geef aan dat die kaart niet werkt in mijn huidige systeem...
In mijn vorige pc gebruikte ik een kaart van hauppage maar deze werkt nu helaas niet meer omdat hij te oud is voor mijn nieuwe systeem.
Dat ik hier een bericht op het forum zet betekend niet dat ik geen pc's in elkaar kan zetten of weet ik wat, je onderschat een beetje

[ Voor 13% gewijzigd door Krabburger op 16-07-2012 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:37
Volgens mij moeten deze allemaal voldoen als de enige eisen zijn analoog en het moet passen.
http://tweakers.net/price...eU4pCOotQ6s5JSFzynoIVt-wA

Ik weet niet of je er een afstandsbediening bij wilt, of eventueel alvast digitale tuners voor de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 06:35

sus

is druk :+

Offtopic, maar je werkt vast met windows 7 x64, daar liep ik namelijk met dezelfde kaart ook tegen problemen aan. In x86 deed hij het wel destijds. Ik heb voor mezelf besloten om dan maar digitaal te gaan en gebruik nu met veel plezier 2 anysee E30 tuners op USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krabburger
Na het lezen van de review denk ik dat ik voor deze ga:
pricewatch: Hauppauge WinTV HVR-900
Pagina: 1