Geheugen upgaden of nieuw moederbord?

Pagina: 1
Acties:

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Momenteel ben ik aan het kijken of ik mijn pc een beetje kan upgraden. Mijn huidige pc wordt alweer bijna 3 jaar oud, en merk dat hij met spellen traag laad en dat hij het zwaarder krijgt.

Nu heb ik momenteel het volgende in mijn pc zitten:
  • CPU: Amd Phenom II X4 955 Black Edition
  • Mobo: Asus M4a78 VM IN/SI
  • Geheugen: 4 GB Kingston DDR2 800 Mhz
  • Kast: ANTEC LIFESTYLE SONATA III 500W 80+
En nu was ik al een beetje aan het zoeken geweest op de pricewatch en kwam tot de volgende conclusie:Nadeel is wel dat mijn huidige moederbord maar 2 sloten heeft, en momenteel bezet worden door de 2x2 GB DDR2 800 Mhz geheugen, en alleen DDR2 ondersteund. Dus voor DDR3 geheugen zou er dan een nieuwe moederbord moeten komen.

Nieuw moederbord zou dan de Msi 760GM-P23 worden.

Kosten ddr2 geheugen: €110-€120
Kosten ddr3 + nieuw mobo: €95-€100

Ik zou zelf kiezen voor nieuwe mobo en nieuw ddr3 geheugen aangezien ik hier dan weer mee verder kan bouwen. Evt. uitbreiden van 8 GB naar 16 GB etc.

Maar wat zou jullie keuze zijn en eventuele aanpassingen op de huidige keuzes?

Stats

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je daadwerkelijk 16GB nodig? Met 8GB kom je al een heel eind uit de voeten namelijk, en scheelt je gedoe moet je moederbord upgraden.
Ik heb zelf 16GB in m'n systeem zitten, maar gebruik er eigenlijk nooit meer dan een GBtje of 8 van. Ik denk dat op het moment dat je tekort komt aan 8GB RAM, de rest van je systeem ook een flinke bottleneck gaat worden en je die ook moet upgraden.

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik wou het zelfs eerst bij 8GB laten maar zat dan te twijfelen tussen de 8gb aan DDR2 of DDR3 geheugen erin.
En met het oog op de toekomst dacht ik dan nog met de nieuwe setup eventueel uit te breiden.

Aangezien de opties even duur zijn ongeveer, alhoewel ik twijfel hoe goed dat DDR3 geheugen nu is, maar ok.

Stats