Mediamarkt product niet op voorraad maar wel in webshop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:17
Een week of twee geleden heb ik bij de Mediamarkt tijdens de Apple actie een Mac Mini besteld. Zowel in de winkels in de buurt als in de webshop was de Mac Mini niet beschikbaar. Bij de online shop stond leverbaar binnen 1-2 weken en in de MM zelf konden ze mij geen specifieke leverdatum geven. Uiteindelijk heb ik gewoon bij de MM in Heerlen besteld.

Nu is de Mac Mini inmiddels online op voorraad maar in de MM is die er nog niet en ook nu hebben ze geen idee hoe lang het nog kan duren voordat deze geleverd wordt.

Ik vraag me nu af of het volgende mogelijk is:

Ik bestel de Mac Mini tegen de reguliere prijs online en ga deze afhalen in de winkel. Vervolgens retourneer ik deze direct en vraag mijn geld terug. De Mediamarkt heeft vervolgens een Mac Mini op voorraad en ik kan mijn order van twee weken geleden ophalen.

Kan dit in jullie optiek? Een medewerker aan de balie wist het niet... Misschien heeft iemand van jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gewoon bij de balie vragen naar iemand die dit wel weet dus of zorgen dat degene die het niet weet dit uit gaat zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar alle waarschijnlijkheid niet mogelijk aangezien ik ten zeerste vermoed dat de online en offline activiteiten van MM gescheiden zijn. Kortom, je kunt producten vanuit de online shop niet retourneren in een fysieke winkel. Dit zou je eenvoudig uit de AV van zowel de online shop als de normale winkels moeten kunnen afleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Retouneren van je fysieke bestelling zal weer via een ander 'magazijn' lopen dan de internet-voorraad, de Mini die zij terug krijgen gaat weer de winkel in, maar staat lijkt me los van hun internet-voorraad.

Kan je niet beter vragen of je je internet-bestelling kan afhalen bij 1 van de Mediamarkten?

edit.. wat Mig dus zegt :P

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 16-07-2012 16:29 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Ik werk bij de Media Markt (in Rotterdam) en het is inderdaad wat Mig29 zegt. Media Markt Online staat compleet los van de fysieke winkels, elke winkel doet bovendien z'n eigen inkopen. Dus dat iets online op voorraad is, wil helemaal niks zeggen over de fysieke winkels.

Je kan terug naar de MM gaan waar je 'm besteld hebt, je geld terugvragen (wel even je bon meenemen natuurlijk) en 'm dan online bestellen. Dan is het probleem opgelost toch?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:27:
Naar alle waarschijnlijkheid niet mogelijk aangezien ik ten zeerste vermoed dat de online en offline activiteiten van MM gescheiden zijn. Kortom, je kunt producten vanuit de online shop niet retourneren in een fysieke winkel. Dit zou je eenvoudig uit de AV van zowel de online shop als de normale winkels moeten kunnen afleiden.
Voor zover ik weet zijn al die vestigingen en de webshop inderdaad redelijk onafhankelijke zaken.

Dat lokaal retourneren kan misschien nog wel, maar mogelijk is die fysieke winkel dan wel verplicht om het product zelf ook weer te retourneren naar de MM webshop (en van hen ook het bedrag terug te krijgen dat ze aan jou gecrediteerd hebben).

@Hahn: het punt is dat zijn bestelling bij de lokale winkel tegen een aanbiedingsprijs is die lager ligt dan de huidige prijs in de MM webshop, als ik het goed begrijp :)

[ Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 16-07-2012 16:32 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Retourneren naar Media Markt webshop zal denk ik gewoon gaan door het product terug te sturen met de post. Fysieke Media Markten zijn in ieder geval niet blij als zij geld moeten gaan teruggeven van iets wat iemand online gekocht heeft, want dat gaat weer van hun omzet (en winst) af.

edit:
Als het om een aanbieding gaat, dan zal 'ie gewoon moeten wachten :P

[ Voor 12% gewijzigd door Hahn op 16-07-2012 16:33 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:06
De MediaMarkt filialen zijn gewoon franchises en zelfstandige ondernemingen dus. Staat compleet los van de webshop.

Leuk geprobeerd maar gaat niet werken. Ik denk at je gewoon even geduld moet hebben. Je kan natuurlijk ook iemand vinden die onderwijskorting heeft..dan kun je je order annuleren en ergens anders ophalen met 6% korting opd e reguliere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:17
Hahn schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:32:
Retourneren naar Media Markt webshop zal denk ik gewoon gaan door het product terug te sturen met de post. Fysieke Media Markten zijn in ieder geval niet blij als zij geld moeten gaan teruggeven van iets wat iemand online gekocht heeft, want dat gaat weer van hun omzet (en winst) af.

edit:
Als het om een aanbieding gaat, dan zal 'ie gewoon moeten wachten :P
Online bestelde items kunnen wel worden geretourneerd bij een fysieke MM las ik in de voorwaarden.

Heb de Mac Mini namelijk besteld bij een aanbieding. Scheelt 25% dus dan wacht ik wel.

Ik vroeg me dus af of items die online besteld zijn en bij een fysieke mediamarkt geretourneerd worden in de voorraad van de fysieke MM komen of ook terug worden gestuurd naar de online shop.
Adlermann schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:35:
De MediaMarkt filialen zijn gewoon franchises en zelfstandige ondernemingen dus. Staat compleet los van de webshop.

Leuk geprobeerd maar gaat niet werken. Ik denk at je gewoon even geduld moet hebben. Je kan natuurlijk ook iemand vinden die onderwijskorting heeft..dan kun je je order annuleren en ergens anders ophalen met 6% korting opd e reguliere prijs.
Ik had 25% korting en kan zelf ook 8% studentenkorting krijgen dus dat maakt niet zoveel uit :)

[ Voor 77% gewijzigd door SquareOne op 16-07-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zoals je ook in de voorwaarden kunt lezen, kun je online gekochte producten ook direct omruilen in de filialen. Kennelijk kan een vestigingsproduct dus wel in de voorraad van de online shop terechtkomen, het zou dus goed kunnen dat het andersom ook kan: dat een vestiging bijvoorbeeld de keus heeft om het aan de eigen of aan de centrale voorraad toe te delen. Dat vestigingen afzonderlijke rechtspersonen zijn is slechts een juridische werkelijkheid. Dat zegt niets over de afspraken en gang van zaken binnen de organisatie. Alleen het prijsbeleid van MM is lokaal, de rest van de policies zijn landelijk geregeld als één organisatie. Het filiaal of de klantenservice zou je antwoord kunnen geven.

[ Voor 3% gewijzigd door haribold op 17-07-2012 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt uiteraard geen garantie dat je ook daadwerkelijk de eerste op de wachtlijst bent. Misschien maak je wel een ander blij :P
Pagina: 1