Default afzender instellen Outlook 2003

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307788

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Graag support leveren op onderstaande:

Ik heb diverse email accounts ingesteld staan, waarvan ik eigenlijk alleen maar via 1 email verstuur.
Elke keer als ik een nieuw e-mail bericht aanmaak is het "From" veld leeg, hoe zorg ik ervoor dat deze standaard ingevuld is met het e-mail wat ik wil? Heb gezocht en gezocht (ook gegoogled) maar kreeg geen duidelijke oplossing gevonden.

Hopelijk helpen jullie mij aan dit irritatie puntje!

Greets

Exlaxl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Om welk type mail account gaat het hier?
POP3, IMAP, Exchange, Hotmail, anders...?

Je kan je SMTP instellingen veranderen en daardoor altijd met een bepaald email address verzenden.
Zie; http://www.msoutlook.info/question/578

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-07 13:22
Als 'From' leeg is pakt hij toch gewoon je standaardaccount? Ik vul alleen iets in in 'From' als ik vanaf een ander adres wil verzenden?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 13:25
Als u meerdere accounts gebruikt, kunt u instellen welk account als standaardaccount moet worden gebruikt. Het standaardaccount wordt altijd als eerste gebruikt, dat wil zeggen dat uw berichten vanuit Microsoft Outlook dan standaard met dit account worden verzonden, tenzij u via de knop Accounts (naast de knop Verzenden) in het bericht een ander account kiest.
1.Klik in het menu Extra op E-mailaccounts.
2.Selecteer Bestaande e-mailaccounts weergeven of wijzigen en klik vervolgens op Volgende.
3.Klik in de lijst op het e-mailaccount waarvan u de naam wilt wijzigen en klik op Als standaard instellen.

Nuf Said ;)

Echter wanneer je outlook 2010 gebruikt:
http://www.sevenforums.co...send-default-account.html

Je noemt helaas niet je outlook versie :(

[ Voor 12% gewijzigd door muppet99 op 16-07-2012 15:10 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is 2003 Muppet99, zie titel.
De manier van 'default' instellen werkt niet.

Het gaat hier over emails die via exchange draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:24
Onder Outlook 2003 is er maar één account dat via Exchange gaat, de rest moet dan POP of IMAP zijn :)

Waarom werkt het default instellen niet? Wat gebeurt er als je hier op de knop 'Als standaard instellen' drukt?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 13:25
excuus ik loens nog wel eens over de titel heen. Je zou je zou je standaard account van exchange gewoon als default moeten kunnen zetten. ik kan inderdaad wel meerdere mailboxen koppelen, maar er is altijd 1 account (dus adres) ingesteld. Kun jij aangeven waar je fout loopt dan? Screenshot oid

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Paul schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:08:
Onder Outlook 2003 is er maar één account dat via Exchange gaat, de rest moet dan POP of IMAP zijn :)

Waarom werkt het default instellen niet? Wat gebeurt er als je hier op de knop 'Als standaard instellen' drukt?
Er word hier enkel via exchange gebruik gemaakt.
Gaat hier om iemand die vooral mailed via mail B (Afdelings email), maar standaard mail A (persoonlijk email) gebruikt om te sturen, dus moet haar "from" field telkens opnieuw invullen naar mail A.

De screenshot die jij hebt ziet er bij mij dus hetzelfde uit, alleen dan Exchange.
Met Exchange is het zo dat ik nu geen individuele accounts kan toevoegen maar wel een mailbox kan toevoegen (waarna daar permissies voor zijn).

Enig idee :P??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ja, tegen Exchange zeggen dat je Mailbox A wilt zien (en B als extra mailbox openen) in plaats van andersom :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Paul schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:23:
Ja, tegen Exchange zeggen dat je Mailbox A wilt zien (en B als extra mailbox openen) in plaats van andersom :)
Sjuust, maar WAAR moet ik dat doen, want ik heb heel outlook 300x uitgespit in de opties :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Account verwijderen en opnieuw toevoegen :) De instellingen staan (over het algemeen) toch op de server dus je verliest er geen data mee.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1