Intel HD Graphics aan de praat krijgen

Pagina: 1
Acties:

• skapiche
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-01 14:46
Hey medetweakers,

Ik zit met een probleempie. Ik heb een maand geleden een nieuw systeem aangeschaft;

- Intel core i5 3570k
- Asus Geforce GTX670
- 8GB RAM
- 2TB hdd
- Gigabyte Z77 mobo

Draait op Windows 7 Ultimate 64-bit.

Werkt in principe prima allemaal, maar er is 1 probleempje.

Ik was van plan mijn gewoon pc-scherm te draaien op de GTX670, en mijn TV aan de Intel Graphics te hangen.
Mijn pc ziet echter alleen de GTX670.. Ik heb al geprobeerd drivers voor de Intel Graphics te installeren, maar dan krijg ik steeds de melding "this system does not meet the minimun requirements for installing this software" of iets dergelijks.

Is er iemand die hier een oplossing voor heeft?

Ik kan natuurlijk een DVI kabel aanschaffen en beide schermen op de GTX670 hangen, maar ik ben toch ook wel benieuwd naar de performance van de geintegreerde graphics processor.

ZPJITPB

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-02 22:52

Nemesizz

Untouchable

Meestal is het zo dat de onboard (of dit geval on-chip) videokaart uitschakeld wanneer er een PCI/PCI-e videokaart gebruikt word.

Misschien is er een optie om de onboard GPU weer aan te zetten in je BIOS, maar zie niet echt in waarom je dat zou willen (Intel GPU's zijn niet bepaald je-van-het). Kun je beter gewoon je TV ook aan de GTX670 hangen.

• Fusion6
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-02 23:09
uhm je moet in de bios eerst the graphics chip aanzetten, bij het gigabyte board staat dat bij pheripals uit mijn hoofd

@ hierboven.

je zou eventueel ook beide op je intelchip kunnen zetten, dan via virtu heb je evengoed hoge fps tijdens gamen(wel met een 10% overhead en op sommige games niet goed gesupport) maar dan is het wel een stuk zuiniger een gtx 670 gebruikt nogal wat als hij gebruikt word:)

[ Voor 55% gewijzigd door Fusion6 op 16-07-2012 14:04 ]

• skapiche
Ok dan ga ik dat proberen. thanks :).

@Nemesizz
De enige reden dat ik het zo probeer is dat het me weer de aanschaf van een kabel scheelt. (ik heb HDMI-kabels genoeg, maar zit maar 1 HDMI op de GTX) dus ik dacht dan hang ik me TV wel aan de HDMI van de processor :). En ik wil m ook puur aan mijn TV aangesloten hebben om films te kijken, ik neem aan dat de Intel GPU dat wel trekt?

@Fusion6

ZPJITPB

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-01 15:26
Als je een 670 kan kopen, zal een DVI kabel of een DVI>HDMI convertor er ook nog wel van af kunnen denk ik zo... :)

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• skapiche
Haha true,

Ik bedoel meer dat ik er nu mee bezig ben en dat ik het dus NU werkend wil hebben :P

ZPJITPB

• skapiche
Nou ik heb het voor elkaar hoor, thanks again :D

vind de prestaties trouwens erg meevallen, net toch even geprobeerd en crysis 2 draait iig prima op de Intel GPU :).
Niet dat ik m daar veel voor ga gebruiken maar toch leuk dat het kan.

ZPJITPB

Pagina: 1