Op afstand bestuurbare youtube/grooveshark-speler

Pagina: 1
Acties:

• Kosonik
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-01 16:24
Voor een gezelligheidsruimte ben ik op zoek naar een systeem (ik noem het maar even "muziekspeler") dat via internet (of over een lokaal netwerk) bestuurbaar is, en de mogelijkheid biedt om elk willekeurig liedje af te spelen. Het idee is dat meerdere mensen vanaf hun eigen laptop liedjes in een gezamelijke afspeellijst kunnen zetten, die de "server" dan op gaat zoeken en af gaat spelen. Ik denk dat dit op twee manier uit te voeren is:

- De muziekspeler zoekt de liedjes op op Youtube / Grooveshark / Spotify / whatever
- De laptop streamt het geluidsbestand naar de muziekspeler, zoals AirPlay voor macs.

Het is dus nadrukkelijk NIET de bedoeling dat de muziekspeler een eigen HDD heeft met een lading muziek erop. Wellicht dat dit topic dan ook op het randje zit van waar dit subforum voor bedoeld is, maar ik denk dat hier de mensen zitten die het leuk vinden om mee te denken over een dergelijk projectje!

Ik heb uiteraard het internet zorgvuldig afgestruimd, en er zijn veel toepassingen om de muziekspeler te beheren met een smartphone (met als meest interessante optie Youtube Leanback, of de XBMC youtube-plugin, welke echter niet volledig vanaf de smartphone bediend kan worden). Ik kan echter niets vinden waarbij je via een LAPTOP de muziekspeler kan beheren, terwijl dit helemaal niet moeilijker zou moeten zijn?!!

Weet iemand wellicht een programma / methode waarop dit te doen is? Aangezien het met Android apps kan, lijkt het zeer goed mogelijk, maar ik heb het idee dat het simpelweg nog nooit geschreven is. Ik zou bijna overwegen om zelf een dergelijk systeem te gaan proberen te schrijven (Waar ik aan zit te denken is een simpele plugin die een knopje aan Youtube toevoegt, en dan de URL naar de muziekspeler stuurt... Of een simpele web-interface die door de muziekspeler wordt gehost, waarbij je simpelweg de URL dient te plakken. Nog mooier zou een soort Airplay zijn waarbij élk geluid dat een laptop normaal af zou spelen, naar de muziekspeler wordt gestuurd). Het uiteindelijke doel is om de muziekspeler helemaal weg te werken, zodat deze in principe geen scherm nodig heeft -- denk aan een Raspberry Pi die ergens bovenop een kast staat.

Ik hoop dat ik hier mensen kan vinden die hier meer vanaf weten, en wellicht dit een interessant project vinden om over mee te denken!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-02 16:39
Misschien denk te simpel, maar...

Bouw een simpele "muziek server" waarop je Grooveshark/Spotify op draait.
En laat iedereen inloggen via remote desktop om zelf hun liedjes in de play list te zetten.

Nog een leuk ideetje: Koop een tablet (hoef geen iPad te zijn, kan goedkoop dingetje zijn) of een pc'tje
met een monitor met touchscreen en maak daarvan een online, digitale jukebox.
Dan kan iedereen zelf een liedje uitzoeken op het scherm net als bij zo een oude, echte jukebox.
Zoiets bv. http://www.allwebretro.com/3800.php

[ Voor 4% gewijzigd door cornfed99111 op 24-07-2012 00:45 ]

• RSXX
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-12-2019
voor muziek heb je:

http://www.sonos.com/ O+

maar er zijn ook diverse alternatieven van bv logitech of philips

ik ken er alleen niet 1 die youtube filmpjes kan afspelen

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-02 16:03
Kijk eens naar de app Soundrop voor Spotify. Doet precies wat je wilt volgens mij.

[ Voor 15% gewijzigd door niels132 op 24-07-2012 15:35 ]