Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:38
Onlangs heb ik een Sony HX9V gekocht. Afgelopen week ben ik op vakantie geweest en heb ik heel wat plaatjes en video's geschoten. Het probleem waar ik nu tegenaan loop is dat ik geen idee heb hoe ik de video's op mijn Mac moet krijgen.

Ik heb de camera met usb aangesloten op de mac. Dan verschijnen een aantal mappen. Foto's kan ik direct vanuit finder kopiëren naar mijn mac. Maar de video's kan ik nergens op de camera vinden. Als ik op de camera de foto's bekijk staan de video's er wel tussen.

Nu zag ik dat sony een stukje software mee levert op de camera namelijk PMB Portable, maar ook met dit programma zie ik de video's niet als ik door de foto's (en video's) heen scroll. Ik heb PMB Portable proberen te updaten maar dan zegt die steeds dat er niet genoeg ruimte op te camera is en ik heb geen idee wat ik allemaal kan en mag verwijderen..

Iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien gebruikt Sony een AVCHD coded in een mts file container. Deze combi is niet compatible met een mac, dus zul je de files van de camera af moeten krijgen om ze vervolgens te converteren naar een mac compatible formaat (een van de redenen waarom ik mijn iPad alleen gebruik om een beetje te browsen). Koop een kaartlezer voor een paar euro, zodat je de files van het kaartje kunt halen (of heeft je mac een kaartlezer?). Vervolgens moet je even op zoek naar een videoconverter. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:38
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:42:
Zo te zien gebruikt Sony een AVCHD coded in een mts file container. Deze combi is niet compatible met een mac, dus zul je de files van de camera af moeten krijgen om ze vervolgens te converteren naar een mac compatible formaat (een van de redenen waarom ik mijn iPad alleen gebruik om een beetje te browsen). Koop een kaartlezer voor een paar euro, zodat je de files van het kaartje kunt halen (of heeft je mac een kaartlezer?). Vervolgens moet je even op zoek naar een videoconverter. Succes
Thanks. Ondertussen er inderdaad achter gekomen dat de video's niet direct compatible zijn met mijn mac -_-. Ik heb de SD kaar nu direct in mijn mac gestopt en ben erachter gekomen waar de video's staan. (PRIVATE - AVCHD - BDMV - STREAM). Beetje vreemde locatie als je het mij vraagt...

De files zijn inderdaad .MTS files. Ik zal eens gaan zoeken naar een converter. VLC kan de files wel afspelen maar heb ze liever in iPhoto of Aperture staan.

Daarna ga ik maar eens het intern geheugen formatteren en kijken of ik de nieuwste versie van PMB Portable erop krijg. Misschien dat dat in de toekomst nog van pas gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm coded moest natuurlijk codec zijn ;) Anyway, de locatie is eigenlijk heel logisch omdat het op die manier compatible is met de BR standaard. Je zult inderdaad moeten converteren om het in iMovie te krijgen. Daar kan ik je verder niet mee helpen. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2012 18:30 ]