• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:51
Ik heb hier een TomTom XL IQ Routes (N14644) liggen met (hoogstwaarschijnlijk) defect flash-geheugen.
Update wilde niet lukken, dus getroubleshoot volgens de website: via Windows flash geheugen opnieuw geformatteerd (Fat32) en herkansing.
Dat hielp ook niet, elke keer weer een schrijffout. Via schijfcontrole fouten gedetecteerd hielp ook niet: er bleven schrijffouten voorkomen.
Formatteren via een partition manager lukt wel, alleen een partitie maken later niet, het proces stopt op 40%.

Ik heb al geprobeerd om een partitie aan te maken van 0..500MB, dus ruim onder de 40% van 2GB, maar ook dan stopt het op 40%.

Openmaken lijkt me geen nut hebben (niet gedaan dus) omdat er geen verwisselbaar geheugen in zit. Flash chip bypassen met een SD-kaartje zou een optie zijn...

Is het mogelijk om via een andere manier een gedeelte van het geheugen te gebruiken, zodat ik er in elk geval weer iets mee kan?
Het mooiste zou zijn dat ik de slechte stukken kan markeren zodat ik de rest van het geheugen nog gewoon kan gebruiken (vlg bad sectors).

[ Voor 6% gewijzigd door GeeBee op 16-07-2012 12:34 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Verwijderd

Ook een TomTom One XL IQ Routes. Ook na 4 jaar eens geupdate, met lood in de schoenen.
Ook foutmeldingen. Kreeg apparaat daarna niet geformat op een laptop met Windows 8, ook niet op laptop met Windows 7Pro. 8)7 Echter WEL op een PC met XP en Windows 98.

Daarna was apparaat eindelijk "leeg". Aansluiten op PC deed TomTomHome niet starten. Dus apparaat terug aangesloten op laptop met Windows 8. Daar wel, maar pas na diverse kabeltjes te hebben geprobeerd. Heb je originele kabel? Verder tussendoor iedere keer na falen de hele map TomTom wegmikken van de pc/laptop.

Dus: was de flash nu stuk? Leek er wel op, maar toch niet. Heeft de kabel invloed? Blijkbaar wel. :?
Allemaal niet logisch, maar hoop toch dat het je helpt.

Succes,

Ron

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:51
Bedankt voor je reactie... maar ik heb inmiddels een nieuwe gekocht.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Als HOME niet start is dat een USB issue, geen flash. HOME start bij het zien van de USB Vendor ID van TomTom.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein