zoveelste slachtoffer van Casema................... :(
Ja, via bijvoorbeeld een Radius server kan je het centraal regelen. Maar je kan de switch ook in "learning mode" zetten zodat de huidige MAC-adressen ge-allowed worden.
Dit kan met het mac adress learning commando.
Dit kan met het mac adress learning commando.
[ Voor 6% gewijzigd door Remco op 16-07-2012 14:17 ]
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.
de vraag is of je verder wilt gaan met mac authenticatie. Het is veel beheer, en eigenlijk niet zo heel veilig. Mischien kan je beter kijken naar 802.1x. Zeker in combinatie met een microsoft NPS server is die drempel echt zo hoog niet meer, en dan kan je het in een keer goed doen. (bijvoorbeeld met machine authenticatie met een certificaat, of user authenticatie aan active directory. Ben je direct klaar voor goed en veilig wifi
Wat je zoekt is 802.1x MAB, dit is alleen onveilig.
Voor een veiligere mogelijkheid zou je 802.1x in combinatie met Microsoft NAP / Cisco NAC kunnen gebruiken, zoals overhyped al adviseerde
Voor een veiligere mogelijkheid zou je 802.1x in combinatie met Microsoft NAP / Cisco NAC kunnen gebruiken, zoals overhyped al adviseerde
Nog los van de onveiligheid (even m'n cissp pet op: Ik ken de risico analyse niet, misschien is het wel prima veilig genoegkokkel schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:27:
Wat je zoekt is 802.1x MAB, dit is alleen onveilig.
Dan liever 802.1x.
TS: wat vindt jij d'r van?
Ik weet het nog niet
Ik zoek gewoon een simpele manier zodat zowel externen als internen niet zomaar wat apparatuur inprikken op ons lan.
Heeft Cisco niet iets, zodat ik op de core switches een volledige mac adressen lijst kan hebben, die de rest kan uitlezen ?
Ik zoek gewoon een simpele manier zodat zowel externen als internen niet zomaar wat apparatuur inprikken op ons lan.
Heeft Cisco niet iets, zodat ik op de core switches een volledige mac adressen lijst kan hebben, die de rest kan uitlezen ?
zoveelste slachtoffer van Casema................... :(
Vroeger wel maar tegenwoordig niet meer dot1x is de vervanger. .
Maar dat is volgens mij heel wat anders. Als iemand een poortje nodig heeft, dan moet ie dat aanvragen. De rest van de poortjes moet dan gewoon dicht staan. Dan kun je iddd learning mode icm port-sec gebruiken, maar zoals gezegd veel werk. (Dan wordt tooling toch handig, zeker als je veel err-disable incidenten krijgt)CORVETTE schreef op zondag 22 juli 2012 @ 08:41:
Ik weet het nog niet![]()
Ik zou je willen adviseren om toch eens wat te lezen over switchport security op de website van Cisco. Ik vermoed dat dan al je vragen beantwoord worden.CORVETTE schreef op zondag 22 juli 2012 @ 08:41:
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.
een basis Ja/Nee 802.1x configuratie is echt zo moeilijk niet meer, de laatste keer dat ik 't gedaan heb was 't een dagje werk.CORVETTE schreef op zondag 22 juli 2012 @ 08:41:
Als je 't ingewikkeld wil maken: dus met goede support voor het inspoelen van machines, posture checks, guest access etc. etc. etc. dan wordt het ingewikkelder (en leuker
Overhyped gaat voor een 100% dekking van 802.1x enabled switchpoorten in 't bedrijfsleven in Nederland
Pagina: 1