Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[laptop scherm] Sony VAIO backlight werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• The One Pizza
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-11 20:46
Begin vorige week is er een barst in het scherm van mijn Sony VAIO VPC-EA4S1E gekomen maar het scherm deed het afgelopen week nog wel. Afgelopen zaterdag heb ik geprobeerd het scherm te laten vervangen (bij een niet nader te noemen bedrijf), maar de backlight van het scherm doet het sindsdien niet meer, ook niet met het nieuwe scherm. Ik heb de laptop met het oude scherm weer mee naar huis genomen.

Ik heb het scherm open gemaakt en het typenummer van het LED scherm is LG LP140WH2 (TL)(L2). Aangezien de achtergrondverlichting het niet doet dacht ik dat het mogelijk de inverter is die kapot is, maar die zit er niet in aangezien het een LED scherm is. Op internet staat een voorbeeld met een kapotte zekering op het moederbord. Dit zou het probleem kunnen zijn. http://forum.notebookrevi...cklight-led-screen-5.html

Heeft iemand hier misschien ervaring met dit probleem en mogelijke oorzaken? Heeft iemand misschien ervaring met betrouwbare bedrijven om een reparatie op een laptop moederbord te doen?