Toon posts:

Beginnende bouwde Game PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Van diverse sites/kennisen/vrienden heb ik een advies gekregen om hier op het forum van tweakers te gaan vragen aan jullie of jullie me zouden kunnen helpen met het bouwen van een nieuwe gamepc voor mij.

Mijn hobby is al jarenlang het spelen van computerspelletjes op mijn computer, maar zoals jullie al weten wordt de technologie met de dag beter en eisen bepaalde computerspelletjes een vermogen van je computer.

Ik heb 3 jaar geleden een computer gekocht die op dat moment niet zo heel slecht was, maar tegenwoordig trekt hij de kwaliteit van spellen drastisch omlaag: 800x600, 1024x?? is de resolutie waar ik dus op speel.
Mijn beste vriend a.k.a. mijn computer trekt een aantal spellen gewoon echt niet meer, onder andere: Call of Duty, Diablo 3, Assasins Creed.

Bij deze wil ik proberen om nieuwe onderdelen te kopen voor mijn computer om langzamerhand een goeie computer te krijgen.

Maar zoals ik begrepen heb draait het allemaal om je aansluitingen van je moederbord>P.S Ik heb echt helemaal geen verstand van hardware van een computer<

Dit is de systeemhardware van mijn computer:

Aspire M3710
Intel(R)Core(TM)2 Quad CPU Q8200 @2.33GHz 2.34 GHZ processor RAM 4.00
ATI Radeon 3850 HD videokaart
ACPI x64-based PC

Als je meer wilt weten laat het dan ff achter!

Ik wil graag een goede pc langzaam opbouwen dat ik iedere 1-2 maanden een nieuw en beter onderdeel kan aanbrengen. Ik wil beginnen met het moederbord+processor+geheugen gevolgd door een videokaart en weer wat later een geluidskaart.

Hier wat korte vragen met antwoorden om een indicatie te geven van wat ik zoek:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een systeem dat nieuwe moderne spellen moeiteloos op een hoge resolutie aankan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Om te beginnen tussen de 300-500 voor een Moederbord+processor+geheugen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee alles moet verbeterd worden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb er niet zoveel verstand van maar denk dat alles langzamerhand kan worden verbeterd. Dat is althans mijn uiteindelijke doel.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Proberen om langzamerhand een hele goede computer te krijgen die jarenlang meekan:)

Hoop dat dit genoeg info is en jullie me kunnen helpen en als iets niet duidelijk is kan je hier altijd nog wat vragen posten.

Alvast hartstikke bedankt,

Vinnynl :)

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Als je het goedkoop wilt houden dan zou ik de videokaart vervangen voor een moderne versie, bv de HD 7850. En ik zou er een SSD ingooien, bv Samsung 830 series 128GB.

Dit opzich maakt al een huge verschil. Misschien nog een latje geheugen erbij en ik denk dat je dan best weer vooruit kunt.

Mocht nou die CPU een bottleneck gaan vormen, kun je je nieuwe SSD en videokaart mee verhuizen (over een tijdje als je weer geld hebt ofzo) naar een nieuw moederbord + processor.

Daarom als je ook geheugen erbij prikt zou ik 2 x 4GB setje kopen, zodat deze straks mee kan verhuizen naar een nieuwe pc.

Ook is deze volgorde mijns inziens beter omdat je met een nieuwe videokaart en een nieuwe hardeschijf (ssd) je gelijk snelheidswinst gaat merken in je games en zelfs met het browsen en dagelijkse dingen buitenom games.

[ Voor 15% gewijzigd door Arsenius op 16-07-2012 01:05 ]

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Zijn hele pc is een bottleneck ;)

Ik denk dat je maar een nieuw systeempje moet gaan kopen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 72,95€ 72,95
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,40€ 15,40
1Antec One€ 47,80€ 47,80
1Intel Core i5 3550 Boxed€ 182,95€ 182,95
1XFX Pro 550W€ 57,90€ 57,90
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,95€ 46,95
1Asrock H77 Pro4/MVP€ 77,79€ 77,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 501,74

Leuk moederbord processor geheugen. Koop ook gelijk maar een nieuwe kast een grotere HDD en voeding.

Als je in 2 maanden een 220 euro bij elkaar hebt dan kun je gelijk een hd 7850 kopen en na 2 maanden nog een 256GB samsung SSD, maar je moet wel win7 opnieuw installeren en alles.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Begin met een nieuwe videokaart die nu overkill is maar waar je straks een complete pc omheen kan bouwen. Nu een nieuw systeem terwijl je die oude videokaart houd is gewoon zonde, dan ga je er alsnog niet op vooruit. Als je die oude hardware met een nieuwe videokaart combineert ga je er in ieder geval op vooruit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Arsenius
  • Niet online
ionn schreef op maandag 16 juli 2012 @ 01:10:

Leuk moederbord processor geheugen. Koop ook gelijk maar een nieuwe kast een grotere HDD en voeding.

Als je in 2 maanden een 220 euro bij elkaar hebt dan kun je gelijk een hd 7850 kopen en na 2 maanden nog een 256GB samsung SSD, maar je moet wel win7 opnieuw installeren en alles.
Dan zit hij 2 maanden met een systeem waar hij nog steeds niet fatsoenlijk mee kan gamen.

Als hij nu eerst even een HD 7850 of hoger aanschaft en een leuke SSD, kan hij gelijk gamen met veel betere prestaties.

Daarna spaart hij lekker verder voor een upgrade van zijn Mobo en CPU, voeding, kast etc.

Niet iedereen heeft 800 a 1000 euro beschikbaar om gelijk die computer in elkaar te schroeven. Daarmee dient rekening te worden gehouden in dit specifieke geval imho.

[ Voor 9% gewijzigd door Arsenius op 16-07-2012 01:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp dan kan ik eerst beter een betere videokaart kopen?

Wat ik heb meegekregen is dat het een probleem kan zijn ik em waarschijnlijk niet aan kan sluiten!

Vandaar dat een vriend van mij mij op het idee bracht om een nieuwe moederbord+processor te kopen waar wel top en top videokaart op kan worden gesloten.

Maar het probleem dan is dat ik dan +windows moet gaan kopen/installeren en dat mijn huidige videokaart er niet in kan!.. Ik heb het geld wel om gelijk allelei onderdelen te kopen maar heb liever dat ik het een stukje voor stukje bij elkaar kan aansluiten om zo geld te besparen voor andere dingen.

• Arsenius
  • Niet online
Zolang je moederboard PCI-e heeft dan zit je goed. Enige is misschien je voeding die een probleem kan opleveren. Dus als het kan, nieuwe videokaart, 620+ watt voeding en een SSD.

Heb even je videokaart opgezocht, je huidige.. Dat is een AGP-kaart. Had ik niet verwacht.

Dan houdt het inderdaad op en zul je gewoon in 1 keer een nieuwe pc moeten samenstellen. Want je AGP-videokaart kun je ook niet in een nieuwe moederbord plaatsen.

Sowieso heb je nodig; CPU, Mobo, videokaart, DDR III geheugen, Voeding, Kast, (SSD, optioneel maar eigenlijk een must-have)

BTW, ik zie dat er AGP kaarten van de 3850 zijn en PCIe. Dus ik weet niet welke je precies hebt, dat moet je even opzoeken.

[ Voor 61% gewijzigd door Arsenius op 16-07-2012 01:45 ]

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-05 17:46
Arsenius schreef op maandag 16 juli 2012 @ 01:34:
Heb even je videokaart opgezocht, je huidige.. Dat is een AGP-kaart. Had ik niet verwacht.
Hoe kom je daarbij? Volgens mij is zn kaart gewoon PCI-e hoor, kijkend naar deze lijst die ik net heb gegoogled: http://support.acer.com/a...3710/AspireM3710sp2.shtml Daar zit niet eens een AGP slot op. ;)

Aan Vinny: Als je echt in delen wilt upgraden zou ik denk ik ook gewoon met de videokaart en SSD beginnen. Bij gaming merk je het wel met een nieuwere videokaart en de SSD is gewoon fijn bij laadtijden van programma's en booten van Windows. Als je daarvan gewoon goed spul uitzoekt kan je dat meenemen tijdens je upgrade in termijnen. ;)

• DTHUGGA
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 18:11
Tsurany schreef op maandag 16 juli 2012 @ 01:13:
Begin met een nieuwe videokaart die nu overkill is maar waar je straks een complete pc omheen kan bouwen. Nu een nieuw systeem terwijl je die oude videokaart houd is gewoon zonde, dan ga je er alsnog niet op vooruit. Als je die oude hardware met een nieuwe videokaart combineert ga je er in ieder geval op vooruit.
We weten niet eens welke voeding hij op dit moment heeft. En als ik die specs zo zie denk ik niet dat ie een voednig heeft die een overkill kaart zou kunnen trekken.

Overigens @TS ben je van plan om te gaan overklokken? Want dat zie ik in jou verhaal niet terug.

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-05 13:58
Ik zou eerst voor een goede goede behuizing, videokaart en voeding gaan (misschien zelfs nog een SSD als het budget het toelaat). En zoals bovengenoemd later een moederbord, processor en geheugen toevoegen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD7850 2GB GDDR5€ 210,-€ 210,-
1Antec One€ 47,80€ 47,80
1XFX Pro 550W€ 57,90€ 57,90
1Samsung 830 series 128GB€ 88,-€ 88,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 403,70

En dan voeg je volgende maand dit toe:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3550 Boxed€ 182,95€ 182,95
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,95€ 46,95
1Asrock Z77 Pro4-M€ 83,13€ 83,13
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 313,03

Nu weet ik niet of je ook een monitor moet hebben?
edit: verkeerd lijstje

[ Voor 74% gewijzigd door Terrz op 16-07-2012 08:54 ]

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:23

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ionn schreef op maandag 16 juli 2012 @ 01:10:

zegt iemand van 16 :O

TS heeft een Quadcore cpu dus dat is absoluut geen troep en eigenlijk heel modern. Hooguit kijken of je hem wat kunt overklokken. Zeker games profiteren eerder van een hogere kloksnelheid dan het aantal cores, al zullen genoemde games zeker een quadcore kunnen waarderen. Dat was vroeger wel anders..

Grafische kaart is hier de absolute bottleneck!

Dus 2 maanden veel geld investeren en dan nog steeds met deze budget kaart prutsen? |:(
Arsenius schreef op maandag 16 juli 2012 @ 01:34:
Zolang je moederboard PCI-e heeft dan zit je goed. Enige is misschien je voeding die een probleem kan opleveren. Dus als het kan, nieuwe videokaart, 620+ watt voeding en een SSD.

Volgens de systeemspecs op de website zit dit er in:
Bron: http://support.acer.com/a...3710/AspireM3710sp2.shtml
  • PCI Express® 2.0 x16 slot
  • PCI Express® 2.0 x1 slot
  • Two PCI slots
en dat ziet er zo uit ..
Afbeeldingslocatie: http://76.my/Malaysia/acer-aspire-m3710-desktop-775-mainboard-090511-1105-10-tailk@2.jpg

@TS: welke smaak Windows heb je er nu op? Uit de specs haal ik dat ie standaard met Vista geleverd werd? Als je met Vista draait, zorg dan dat die helemaal up te date is, dus SP2! (link)
En anders is misschien Windows 7 64 bit een optie.

En niet onbelangrijk, zorg voor de meest actuele mobo en graka drivers!

Aangezien je nieuw bent hier ..
  • mobo = moederbord
  • graka = grafische kaart

[ Voor 43% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-07-2012 09:16 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-03 10:38

Big Womly

Live forever, or die trying

Arsenius schreef op maandag 16 juli 2012 @ 01:00:
Daarom als je ook geheugen erbij prikt zou ik 2 x 4GB setje kopen, zodat deze straks mee kan verhuizen naar een nieuwe pc.
In deze PC moet DDR2, als TS opgrade naar nieuw moederbord zal heir DDR3 in moeten. Het overplaatsen van geheugen is dus geen optie. Als TS nog wel een jaartje of 2 wil doen zou nieuw geheugen een optie kunnen zijn, maar ik denk niet dat hij er veel voordeel uithaalt. Als hij daarentegen over enkele maanden het moederbord wil upgraden is die investering (ook al is het niet veel) het in mijn ogen niet waard.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Die persoon van 16 heeft wel gelijk. (niet echt volwassen om dit als argument te gebruiken) Ook al is z'n oude CPU een Quadcore... al was het een Octocore, die CPU is oud en kan echt niet mee als je MW3 of BF3 wil spelen (Diablo 3 zal nog wel lukken met een nieuwe GPU erbij). Ik had een gelijkaardige CPU en had ook eerst een nieuwe Grafische kaart geinstalleerd dat bracht dus bijna niks op.

Mijn advies: geen gezever met upgrades van een oud systeem, gewoon even doorsparen en ineens een nieuw waar je veel plezier aan gaat beleven.

Het systeem dat Ionn toont kost 500€ en je kan metteen alle games beginnen spelen. Jouw voorstel is 400€ en je kan er niks mee...

[ Voor 6% gewijzigd door Inrage op 16-07-2012 09:58 ]

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-03 10:38

Big Womly

Live forever, or die trying

Inrage schreef op maandag 16 juli 2012 @ 09:56:
[...]
Die persoon van 16 heeft wel gelijk. (niet echt volwassen om dit als argument te gebruiken) Ook al is z'n oude CPU een Quadcore... al was het een Octocore, die CPU is oud en kan echt niet mee als je MW3 of BF3 wil spelen (Diablo 3 zal nog wel lukken met een nieuwe GPU erbij). Ik had een gelijkaardige CPU en had ook eerst een nieuwe Grafische kaart geinstalleerd dat bracht dus bijna niks op.
Heel gemakkelijk na te gaan. Start je taskmanager, start GPU-Z en zie welke er op 100% draait.
Ik ben er vrij zeker van dat de graka van de TS de eerste is die begint te zweten, terwijl de CPU nog wel wat ruimte heeft.

offtopic:
16-jarigen hebben nu eenmaal de reputatie om enkel alleen het beste te willen. Daarom kan ik zijn reactie wel begrijpen, zeker omdat ik er ook denk dat de CPU nog wel even mee kan.
Het is natuurlijk fout om iedereen over dezelfde kam te scheren.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-04 10:34

H.Boss

Hugo Boss

Zoals een aantal keer is aangehaald. Om het goedkoop te houden voor nu. Een 64GB SSD/Videokaart/Behuizing en Voeding erin.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

[...]

Die persoon van 16 heeft wel gelijk.
Tuurlijk, nieuw is altijd leuker/beter .. maar kost klauwen met geld terwijl je in één oogopslag kunt zien dat TS nu met een budgetkaart draait. Dan is de meest logische stap eerst de graka aan te pakken, ten eerste omdat het toch al PCI-e is en ten tweede omdat die kaart gewoon mee kan naar een nieuwe systeem en ten derde omdat game performance ALTIJD profiteert van de snelste grafische kaart. Vroeger heb ik nog tijden met een Pentium 4 kunnen draaien omdat ik er steeds de snelste grafische kaart van dat moment in had. Pas veel later werd CPU een bottleneck en dan nog eerder vanwege de interne communicatie op het mobo met het geheugen en harde schijf en pci/agp bus dan de CPU zelf.
Ook al is z'n oude CPU een Quadcore... al was het een Octocore, die CPU is oud en kan echt niet mee als je MW3 of BF3 wil spelen (Diablo 3 zal nog wel lukken met een nieuwe GPU erbij). Ik had een gelijkaardige CPU en had ook eerst een nieuwe Grafische kaart geïnstalleerd dat bracht dus bijna niks op.
Ik speel deze nieuwste spellen niet, dus ik ben benieuwd welke specs jij eerst had en welke je nu hebt?
Big Womly schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:06:
[...]

offtopic:
16-jarigen hebben nu eenmaal de reputatie om enkel alleen het beste te willen.
Nou, dat niet zozeer ... ik zelf wil ook het beste, zou ook liever de nieuwste i7 willen, maar als je ouder bent krijg je andere prioriteiten qua geld uitgeven dus als je het aan een computer uitgeeft die 95% van de tijd prima voldoet, wil je het wel zinvol doen. Vervangen om het vervangen is een luxe die ook ik hanteerde toen ik nog thuis woonde, maar éénmaal op jezelf komen er toch andere uitgaven bij.

Mijn pc heb ik gekocht in 2006 en er sindsdien meer geheugen, een andere graka, een SSD en een Quadcore in gedrukt maar in de basis is het nog de pc uit 2006 !

Ik was wel verbaast om te zien dat Brothers in Arms - Hell's Highway wel veel CPU vraagt en 4 core's tot 25% belast (dus singlecore 100%). Volgens mij doet zelfs Crysis dat zo gek nog niet eens.
offtopic:
Het is natuurlijk fout om iedereen over dezelfde kam te scheren.
klopt :)

[ Voor 30% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-07-2012 11:06 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• kjtm
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-05 22:28
Afwachtende op een upgrade naar ivy bridge speel ik met deze q8200 i.c.m. een hd6950 battlefield 3 op ultra met een gemiddelde van zo'n 50fps. Moet wel toegeven dat ik m'n q8200 op 3,1ghz heb lopen. Maar ook op standaard snelheden kun je hier nog wel redelijk mee gamen als je enkele settings wat terugschroeft.
Ik sluit mij aan bij het advies van Terrz en ing._Buttje

[ Voor 4% gewijzigd door kjtm op 16-07-2012 11:49 ]

Intel Core i5 3570K @4.2ghz -- Asus P8Z77-M -- 2x4GB G.Skill Ares -- Asus GTX660-DC2T-2GD5 -- Crucial M4 128GB -- Seasonic G-Serie 550 -- BitFenix Prodigy M -- Asus Xonar D1

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

welke resolutie is dat?

Kun je ook kijken wat je cpu doet als je gamed?

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Ik snap jullie punt niet echt, hij geeft het zelf aan om het zo te doen. Hij kan wel een leuke grafische kaart erin prikken, maar dan word ie nog steeds deels terughouden door rest van het systeem en de pc zelf is nog steeds ja trager en ik vraag me af of een ssd wel goed ondersteund gaat worden op zijn moederbord dan en ook tegengehouden word door rest van systeem

En ing._Buttje: ;w

• kjtm
@ ionn de topicstarter zegt letterlijk: "Bij deze wil ik proberen om nieuwe onderdelen te kopen voor mijn computer om langzamerhand een goeie computer te krijgen."

het advies wat hierboven wordt gegeven sluit toch precies hier op aan? Zij geven een suggestie over de volgorde van aanschaf van nieuwe hardware om dit systeem uiteindelijk compleet te krijgen en er in de tussentijd nog zo goed mogelijk mee te kunnen gamen.

@ing._Buttje: dit is op 1920x1080 . hier een screenshot wat mijn cpu doet tijdens enkele minuten bf3: http://postimage.org/image/5vqy5vnp1

Intel Core i5 3570K @4.2ghz -- Asus P8Z77-M -- 2x4GB G.Skill Ares -- Asus GTX660-DC2T-2GD5 -- Crucial M4 128GB -- Seasonic G-Serie 550 -- BitFenix Prodigy M -- Asus Xonar D1

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:16
Indien de bios het toelaat kun je proberen de processor iets over te klokken (eventueel met een betere koeler).
Klok voor klok is hij volgens mij niet veel langzamer dan een phenom II x4, dus als je er 3GHz uit kunt persen kun je echt nog makkelijk een jaar vooruit met het ding.

Ik ga dus met de meeste anderen mee, eerst videokaart, dan eventueel ssd, dan moederbord/processor/geheugen.
Een 7850 (bijvoorbeeld) verbruikt maar net iets meer dan een 3850, dus ik verwacht dat je je huidige voeding kunt blijven gebruiken (wil je zekerheid kun je hem natuurlijk uit voorzorg vervangen aangezien er nu waarschijnlijk geen hele beste in zit).

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

minkenberg schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:57:

@ing._Buttje: dit is op 1920x1080 . hier een screenshot wat mijn cpu doet tijdens enkele minuten bf3: http://postimage.org/image/5vqy5vnp1
wow :o .. noujah, nu is 1920x1080 nog niet helemaal de standaard wat mij betreft en als ik lees waarop TS het speelt is zelfs 1280 al winst :+ Ik zou 1680x1050 als default nemen.

Maar dan nog zou ik eerst een andere grafische kaart nemen en dan de cpu gaan overklokken om te kijken of er met deze setup nog wat eer te behalen valt .. en als je dan daar geen rek meer hebt een ander mobo en cpu + mem gaan kopen.

Verwijderd

[...]

Die persoon van 16 heeft wel gelijk. (niet echt volwassen om dit als argument te gebruiken) Ook al is z'n oude CPU een Quadcore... al was het een Octocore, die CPU is oud en kan echt niet mee als je MW3 of BF3 wil spelen.
Ik heb met een Q6600 + 6870 prima BF3 kunnen draaien. En die processor is zelfs nog net wat langzamer dan de cpu van de TS. Moet wel toegeven dat ik er wel 8 gb ddr3 in had zitten maar dat terzijde. De tip om eerst een leuke degelijke videokaart en een degelijke 500/600 watt voeding aan te schaffen lijkt mij dan ook een hele goede. Zo hoef je niet direct al te veel geld uit te geven en heb je alvast twee onderdelen die prima meekunnen naar een nieuw systeem in de toekomst.

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04 23:10
Ook al is z'n oude CPU een Quadcore... al was het een Octocore, die CPU is oud en kan echt niet mee als je MW3 of BF3 wil spelen (Diablo 3 zal nog wel lukken met een nieuwe GPU erbij). Ik had een gelijkaardige CPU en had ook eerst een nieuwe Grafische kaart geinstalleerd dat bracht dus bijna niks op.

Mijn advies: geen gezever met upgrades van een oud systeem, gewoon even doorsparen en ineens een nieuw waar je veel plezier aan gaat beleven.

Het systeem dat Ionn toont kost 500€ en je kan metteen alle games beginnen spelen. Jouw voorstel is 400€ en je kan er niks mee...
gast, ik heb zo'n q6600 gezien waar iemand een gtx 580 bij had gestouwd en een Samsung 830 er bij, daar draaide hij Bf3 op 5 FPS na net zo goed op als een 2500K met gtx 580!

en over MW3 is onzin, die game trekt wel zo weinig die kan je nog op een dualcore spelen.

Je hebt gelijk dat hij nou wel oud begint te worden in ICT begrippen maar dat ding kan nog wel een beetje mee komen hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor jullie adviezen!

Als ik het goed begrijp dan kan ik het beste een goede PC-i videokaart nemen en eventueel SSD kopen?

Kan een SSD hardeschrijf aan worden gesloten op mijn moederbord trouwens?

En welk videokaart raden jullie me aan?

Ik ben een simpele timmerman zonder enige kennis van hardware maar begin het langzamerhand ook wel weer te snappen bedankt!:)

• Kayakyak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-05 22:24
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 17:42:
Hartstikke bedankt voor jullie adviezen!

Als ik het goed begrijp dan kan ik het beste een goede PC-i videokaart nemen en eventueel SSD kopen?

Ik ben een simpele timmerman zonder enige kennis van hardware maar begin het langzamerhand ook wel weer te snappen bedankt!:)
Je weet dat je aan een SSD niet zoveel hebt in game? Om misverstanden te voorkomen, ik ben groot voorstander van SSD's, maar omdat TS een beperkt budget heeft, is het misschien slimmer om nog even met de SSD te wachten.

(en het verhaal dat zijn proc een bottleneck zou zijn is echt hele grote onzin)

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:31

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik ben het wel eens met het SSD-advies. Zelfs al merk je er in-game niet zoveel van, het verbetert wel de algehele pc-ervaring imho. Laatst ook nog wat oudere systeempjes een SSD en 4GB geheugen gegeven, de eigenaren van die systemen zijn weer helemaal blij met hun computer.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 17:42:
PCI-express

en ja, SSD is ook nooit weg. Maar een SSD is geen plug-and-play-wonder-oplossing. Het hangt er vanaf hoe je hem toe past.
  • Zet je Windows erop?
  • Windows 7? (XP ondersteunt ze niet optimaal)
  • Hoe zet je Windows erop? (aligned? image?)
  • Zet je het swap file erop?
  • Zet je, je spellen er op?
  • alle bovenstaande
Sata poorten dus ja.
Met de ATI 6xxx of 7xxx reeks zit je altijd goed lijkt me, euro of 200-250
Goed nieuws: AMD verlaagt prijzen HD 7000-serie :)
GeForce heeft ook wel iets in hun reeks mocht daar je voorkeur naar uit gaan.

Welke Windows draai je nu mee?

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai gewoon Windows 7 dus zal geen enkel probleem zijn met het gebruik van SSD dus gewoon erbij kopen?^^

• kjtm
Zal prima gaan onder windows 7. Let er dus wel op dat een SSD er niet voor zal zorgen dat de game-prestaties van je pc er op vooruit gaan (slechts het sneller laden van maps etc.), maar de algemene gebruikservaring van je pc. Gaat het jou puur om een verbetering met betrekking tot gamen, dan zou ik een SSD achterwege laten. Maar wanneer het van belang is dat je hele pc vlotter aanvoelt zou ik zeggen gelijk halen die SSD :P

Als je inderdaad wil beginnen met het upgraden van je videokaart en de rest laten voor wat het is, zou ik van te voren ook eerst even de specificaties van je voeding controleren om te zien welke videokaarten deze voeding aan kan. Deze specificaties staan op de zijkant van de voeding vermeld.

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-10-2025
Hmmm ik heb even alles gelezen, en ookal is het budget beperkt, denken jullie niet dat het systeem van nu een beetje scheef is? Een i5 is een mooie processor, maar 7850 loopt een beetje achter qua performance tov de processor imo.

Verder, zoals eerder ook gezegd, kun je nu als beste sowieso de videokaart kopen, en bij je processor steken. Jammer genoeg heb je een OEM computer, echt overclocken vanuit de bios wordt hem niet denk ik..

Zelf adviseer ik nu een 7870 of hoger te halen, en het daar bij te laten. Dat zal zware overkill zijn voor je systeem, en de cpu zal dan zeker de bottleneck zijn, maar later is het een zeer mooie videokaart.

Hiermee houd je nog een groot deel van het budget over, en zodra je weer rond de 400 euro hebt kun je de rest van het systeem aanschaffen. De SSD moet je als laatste aanschaffen imo, ja het zorgt voor een hele mooie snelheidswinst, maar is niet essentieel voor een computer en kan makkelijk later weer erin gezet worden.

(En als je voeding van het moment het niet trekt, koop dan ook een nieuwe voeding.)

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04-2025
mijn input:

Goede kast met genoeg mogelijkheden tot ventilatie en daarbij een goede voeding (Corsair Builder CX600 ofzo). Degelijke videokaart in de trant van bovengenoemde 7850 of beter :). Later moederbord + proc + ram en als laatste SSD. Succes :)

Ryzen cloud9

Verwijderd

Topicstarter
Echt hartstikke bedankt mensen voor al jullie snelle reacties!
Ik weet wat ik nu moet aanschaffen en jullie hebben mij weer iets gegeven om naar uit te kijken en alot of gameplezier.

Echt hartstikke bedankt mensen!
Pagina: 1