[NBBG] MultimediaNotebook Augustus 2012

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[NBBG] Multimedianotebook augustus 2012

Zoals altijd zijn we op zoek naar een mobiele krachtpatser. Het budget ligt op €1300 e de focus ligt op een groot en mooi scherm, een leuke grafische kaart en wat feautres zoals blu-ray schijven en een blu-ray drive.
Voorselectie
pricewatch: N76
De voorgaande N series stonden altijd een beetje in de schaduw van de XPS 15/17. Nu niet meer.
pricewatch: Asus N76VZ-V2G-T1035V GT 650m + Blu-ray
pricewatch: Asus N76VM-V2G-T1023V GT 630m

Dell heeft daargevenover de inspiron 17R SE. Er zijn -op moment van spreken- een aantal smaken:
€899 i5 + mat 1080p scherm
€999 i7 + mat 1080p scherm
€1099 i7 + mat 1080p scherm + 2x 750GB hdd

Er is ook nog een model met een 3D scherm, 2 HDD's en een msata cache SSD. Maar die is zo duur (€1299) dat imo de oude XPS 17 interessanter is. Die is €999 met 3D scherm en i7 en GT 555m. Alle hierboven genoemde configuraties van de inspiron zijn overigens uitgerust met GT 650m met -afaik- GDDR5, terwijl de asus het moet doen met GDDR3.

Wat hebben we verder? pricewatch: Medion Erazer X6819 lijkt mij nog interessant. Maar voor de rest ontbreekt het simpelweg aan iets met een leuke prijs/prestatie verhouding.

Hebben jullie nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06:59

ChillPascal

In the end...

Wat zeg je van deze Sony?
Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De E serie was een jaar geleden ongeveer de slechtste laptop die je kon kopen. Bovendien is de asus net ietsje beter geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groent
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-06-2024
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 00:33:

.......
Er is ook nog een model met een 3D scherm, 2 HDD's en een msata cache SSD. Maar die is zo duur (€1299) dat imo de oude XPS 17 interessanter is. Die is €999 met 3D scherm en i7 en GT 555m. Alle hierboven genoemde configuraties van de inspiron zijn overigens uitgerust met GT 650m met -afaik- GDDR5, terwijl de asus het moet doen met GDDR3.
De XPS 17 is momenteel niet meer verkrijgbaar met 3d of hd scherm op de dell site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt. Dat is vanmiddag ergens gebeurd volgens mijn sheets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Weet iemand wanneer de Lenovo Ideapad Y580 hier in de winkels komt te liggen?
http://www.lenovo.com/pro...op/ideapad/y-series/y580/

In Duitsland al te koop in voorverkoop (vanaf 26-7 te koop zo lijkt) en het lijkt mij echt een koopje: http://geizhals.de/eu/797617
- € 999
- 15.6" 1920x1080 paneel (kan het soort paneel niet vinden)
- i7-3610QM
- GTX 660M met 2gb gddr5
- 2.8 kg
- BD-rom
- 1 TB + 32gb SSD (hybrideschijf vermoed ik)
- DVB-T tuner
- toetsenbordverlichting
- 4gb ram ddr3-1600, 6in1 cardreader, 5 uur batterij geadverteerd, 2x usb 2.0, 2x usb 3.0, gigabit lan, bgn wifi,...

Er van uit gaande dat de bouwkwaliteit, toetsenbord en trackpad in lijn liggen met andere lenovo's, is dit toch echt een fantastische (multimedia-)laptop voor een fantastische prijs, tenzij het scherm van heel slechte kwaliteit is. Het enige nadeel dat ik kan vinden is dat er maar 4gb ram is, en dat is upgradebaar.

edit: enigste review die ik kan vinden, vrij lovend: http://forum.notebookrevi...-ideapad-y580-review.html

[ Voor 11% gewijzigd door bertp1 op 20-07-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nog niet veel over de Y580. Ik kwam enige tijd terug wel een post op engadget tegen waaruit bleek dat de bouwkwaliteit enorm tegenviel.

Niet genoeg om te concluderen dat het een slecht product is. Wel voldoende om te melden dat je voorzichtig moet zijn met de aanschaf van deze notebook. Het is absoluut geen thinkpad bouwkwaliteit. Dat kan ik je nu al vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
Hmm... Asus.. In alle 3 de NBBG's?
Ben nogsteeds opzoek naar de juiste laptop.. Al gaat de keuze nu uit naar de N76 vanwege m'n budget..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Asus in alle 3 de NBBG's. Ja. Er zijn eigenlijk maar 3 merken die serieus meedingen op dit moment. Asus, sony, en dell. Dell is alleen leuk als je de kortingsbonnen toepast -dat doen we niet voor de BBG's-, en sony is vooral een goede keus in een bepaalde niche van een zo licht mogelijke laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Zou je dan misschien kunnen toelichten waarom de ASUS boven de Dell verkozen zou moeten worden?
Hij is duurder, zelfde specs, licht in het voordeel van Dell (meer opslag) en (ondanks dat dit niet meegenomen wordt in de BBG) er gaat bij dell nog ~150,- af met alle 3 de truucs. (waar allicht naar gehint kan worden op een site als tweakers.net)

Ik heb het hier natuurlijk over de € 1099,- variant van Dell vs de pricewatch: Asus N76VZ-V2G-T1035V van ASUS die een laagste prijsvermelding heeft van € 1147,95

@Darkstone hieronder: was absoluut niet aanvallend bedoeld, maar puur op tekst was het me niet duidelijk. Heb beide systemen niet in mijn handen gehad, dus kan ik geen waarde oordeel geven over bouwkwaliteit en scherm, vandaar mijn (oprechte) vraag.

[ Voor 17% gewijzigd door zion op 21-07-2012 11:55 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blu-ray vind ik geen prioriteit hebben. Dus in principe reken ik de N76 tegen de €999 variant van dell. De asus schijnt beter te zijn dan de XPS 17. Zie het verhaal hier. Terwijl alles er op wijst dat de inspiron lijn een vrij harde downgrade is ten opzichte van de XPS 17: mindere speakers, oke. Maar mindere accuduur en bouwkwaliteit vind ik toch wel erg jammer. Daar betaal ik met alle liefde €150 voor.

En FYI: je hebt het tegen de persoon die vorig jaar elke week naar zijn hoofd gegooid kreeg dat ik alleen dell's aanraade.. Juist ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er hier iemand ervaring met de Asus A75VM-TY087V? Ik ben namelijk van plan deze te gaan kopen, heeft voor mij eigenlijk perfecte specs en prijs, alleen is een 15.6 inch misschien praktischer. 1600x900 is wel jammer, maar het is in ieder geval een stuk beter dan de meeste 15.6 inch schermen in deze prijsklasse.

Maar er is verder op internet nog niets over te vinden helaas :( Is hij af of aan te raden en is er misschien een andere geschikter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De inspiron 17R SE kan je met kortingsbonnen voor €804 krijgen met GT 650m en 1080p scherm. De 15R is nog goedkoper met een wat mindere grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er blijkt dat de inspiron 17R geen gigabit ethernet bevat...

Goed. Het wordt tijd dat er een lijstje wordt gemaakt. Ik zou gaan voor:

pricewatch: Asus N76VZ-V2G-T1035V op 1. Als ik Verwijderd in "Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic" mag geloven is het systeem minstens zo goed als de XPS 17 welke vorig jaar min of meer het segment heeft gedomineerd.

http://configure.euro.del...s1&oc=n0017s12&vw=classic (i7, GT 555m, mat scherm, €999) als meer budget alternatief. Vergeet niet het gebrek aan gigabit ethernet te vermelden, dat moeten de kopers weten.
pricewatch: Asus N76VM-V2G-T1023V als alternatief voor diegenen zonder grafische wensen. Goedkoopste kwalitatieve model in de pricewatch met een goed scherm.
pricewatch: Medion Erazer X6819 voor de types die grafische pracht willen.

compare ze. Voor de verandering staat de dell dit keer goed in de pricewatch.

Is iemand het daar niet mee eens?

Let op: of de N76 budget is fout gekoppeld met dynabyte, of dynabyte verkoopt een model met i5 en 900p schem voor dezelfde prijs als i7 + 1080p:
Afbeeldingslocatie: http://dc622.4shared.com/img/syRAKfpb/s7/0.12426095166856554/IMAG0404.jpg
Edit: is nu fixed.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2012 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dan het voordeel van de Asus N76VZ-V2G-T1035V ten opzichte van de Inspiron 17R SE (1099 zonder bonnen) ?
Ik kan niet goed opmaken na het lezen van het ervaringen topic wat nou de dealbraker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De echte dealbreaker is er niet. Wel wat kleine dingen:

100mb ethernet op de inspiron
Betere speakers, zelfs zonder de sub, op de N76
De bouwkwaliteit op de N76 is beter
De accuduur op de N76 is waarschijnlijk beter.
Standaard backlit op de N76, optie op de inspiron

Met de kortingsbonnen is het waarschijnlijk slimmer om de inspiron te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 21:29
is de 650m in de N76VZ DDR5 of DDR3.
wil een laptop waar ik toch ook redelijk kan game dus wel belangrijk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daimanta
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-11-2023
ddr 3
ddr 5 was mooi geweest maar zit er helaas niet in
ten minste ik weet geen versie te vinden met ddr5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 01:20:
De echte dealbreaker is er niet. Wel wat kleine dingen:

100mb ethernet op de inspiron
Betere speakers, zelfs zonder de sub, op de N76
De bouwkwaliteit op de N76 is beter
De accuduur op de N76 is waarschijnlijk beter.
Standaard backlit op de N76, optie op de inspiron

Met de kortingsbonnen is het waarschijnlijk slimmer om de inspiron te nemen.
Je geeft in het een ander topic aan dat de Inspiron een behoorlijke downgrade is ten opzichte van de XPS waardoor de Asus een betere keus is. Maar rekening houdend met de kortingsbonnen is de XPS (1089 zonder bonnen) dan een betere keuze dan de Inspiron?:

Inbegrepen bij uw systeem :
Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
2e generatie Intel® Core™ i5-2450M Processor (2,50 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz)
1 GB NVIDIA® GeForce® GT 550M grafische kaart
1 jaar Next Day In-Home Hardware Support service
Geen Accidental Damage-bescherming
8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
1 TB met twee seriële ATA-harde schijven (7.200 rpm) - (2 x 500 GB)
Dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven)
DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen
44 cm (17.3") HD (1600x900) WLED 900p met Multi-Aanraak - breedbeeldscherm met TrueLife™
9-cel lithium-ion batterij (90 Wh)
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
TvTuner niet inbegrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die heeft geen 1080p scherm. Touch is naar mijn mening een duffe grimmick op een dergelijk log apparaat, en ik heb weinig goeds gehoord over de implementatie van dell. De software schijnt slecht te werken met 'ghost clicks'.

De oude XPS 17 was te krijgen voor €850 (zonder kortingsbonnen) met i7 en 3D scherm en GT 555m. Diezelfde configuratie kost nu €999 terwijl de concurrentie (N76) ook niet stil heeft gezeten. Daar komt bij dat je nu wat snellere grafische kaarten hebt. Als dell echter de XPS 17 ook een upgradede had gegeven naar de GT6xx lijn, dan zou dat naar mijn mening een betere keuze zijn dan de inspiron.

De XPS 17 heeft onder andere betere speakers, displayport, een grotere accu, wat betere bouwkwaliteit, en dat soort dingen. En dat zie ik totaal niet terug in de prijs van de 17R SE, de prijs is gewoon hetzelfde. Het enige lichtpuntje is dat er tegenwoordig een ander type mat scherm op zit. Over de oude waren nogal eens klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53
Saturn (Utrecht en Nieuwegein) heeft wel een leuke multimedia Notebook in de aanbieding, de Sony VPC24N1E/B.NL3 (Intel Core i5 2450M, 4GB, 500GB, GeForce GT 540M, 2x USB 3.0, USB 2.0, HDMI, Bluetooth 4.0, Webcam en een 16,4" 1920 x 1080 pixels scherm) voor € 599,00.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn verzameling scripts weet mij te melden dat de XPS 17 niet meer met 1080p leverbaar is via de dell site. Mochten er nog mensen twijfelen of dat een goede keuze is: je bent te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:15
De Inspiron 17R SE die je linkt, heeft een GT 650M, en niet een GT 555M?

Voor 140 euro leveren we dus een blu-ray speler in, 2GB ram, 250GB (maar wel 7200 vs 5400rpm) en edge-lit in plaats van full-led? Even snel dubbelchecken hoor, maar de Dell lijkt mij de interessantere keuze? Of is blu-ray echt zo populair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GT 650m ja. Blu-ray vind ik nutteloos, maar zit er in. Tevens is het 2x edge-led, full-led laptops bestaan niet voor zover ik weet.

Het verschil tussen de 2 zit hem voornamelijk in de features. De N76 heeft een stuk betere speakers, ook de accuduur schijnt een uur langer te zijn. Los daarvan is een gebrek aan gigabit ethernet natuurlijk onacceptabel voor een multimedialaptop. Maar inderdaad is voor beide laptops wel iets te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:09
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 00:30:
Mijn verzameling scripts weet mij te melden dat de XPS 17 niet meer met 1080p leverbaar is via de dell site. Mochten er nog mensen twijfelen of dat een goede keuze is: je bent te laat.
Klopt, hij komt alleen nog met een 550 M en die is niet 3d capable. Wanneer je het full hd scherm als optie aanvinkt krijg je een foutmelding.

Blij dat ik niet te lang gewacht heb dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Overigens lijkt het alsof de 1000 euro Inspiron wel met GT 650M met gddr5-geheugen wordt geleverd? Daar staat namelijk dat die 130W is, terwijl de goedkopere varianten over 90W spreken?

[ Voor 20% gewijzigd door Marc Rademaker op 30-07-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het schijnt inderdaad zo te zijn dat je altijd GDDR5 krijgt op de inspiron. Het performanceverschil met GDDR3 -zoals in de N76- is een procent of 15.

Nee ik ben niet omgekocht door asus :P

En de GT 650m is altijd kepler bij de notebooks die hier langs zijn gekomen. Alleen de GT 630m is (bijna altijd) fermi.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Ja gt 650m idd altijd kepler. Kut dell, hoe weten we nou of het ddr3 of gddr5 is. Denk toch echt dat 90W en 130W respectievelijk ddr3 en gddr5 zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat staat ook in de topicstart van [Ervaringen] Dell Inspiron 17R Special Edition. Ik dacht dat je altijd GDDR5 kreeg. Laat me even een bron zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Vraagje: Is het gemiddelde gewicht van de laptops in dit topic, 2,5 kilo, draagbaar te noemen? Of moet ik echt lichter zoeken als het de bedoeling is dat iemand ermee heen en weer naar school moet reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb zowel de dell 17R SE gehad als de n76vz.
(dell terug gedaan ivm mankement en de n76vz gekocht omdat die in een lokale winkel op voorraad was)

er zal ongetwijfeld een verschil zijn tussen DDR3 en GDDR5, maar het is niet echt iets wat je merkt naar mijn mening. op beide laptops kon ik BF3 op high spelen zonder lag (of frameloss) en op beide op ultra met frameloss.

zat erg hier over te twijfelen omdat ik wist dat de n76vz geen GDDR5 had, maar nu ik hem heb, geen spijt er van.

dus als je de 2 gaat vergelijken dan vindt ik het type ddr niet echt een zware factor is, maar dat is mijn mening/ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jochem Boom schreef op maandag 30 juli 2012 @ 17:27:
Vraagje: Is het gemiddelde gewicht van de laptops in dit topic, 2,5 kilo, draagbaar te noemen? Of moet ik echt lichter zoeken als het de bedoeling is dat iemand ermee heen en weer naar school moet reizen.
dit is voor iedereen persoonlijk.
klink misschien suf, stop 3 extra kilo in je rugzak en kijk hoe het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn you, Asus. Nog altijd nergens in België een N56 te vinden, behalve de campusshop-versie. Kzal maar voor de S15 gaan zeker? Ik heb de laptop namelijk tegen begin september nodig en veel modellen van N56 zullen hier maar in 'in de loop van september' gereleased worden blijkbaar. Daarbij is de S15 ook nog 3 - 4 weken wachten voor hij geleverd is... Nu hopen op een gratis processorupgrade of graphicsupgrade vanaf morgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Bump vanwege NBBG voor volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderball10
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik zal hier maar verder gaan met mijn vraag want het is een beetje in dezelfde richting als dit topic. ik zoek ook een game laptop (dus goede grafische kaart) maar moet ook een beetje degelijk zijn om gewoon mee te werken.
ik heb al veel gezocht en zoek een laptop tussen de 600-700€ want meestal gaan die dingen toch niet lang mee.
hier heb ik een aantal links (als dit is toegelaten want ik weet het niet, ben pas nieuw).

1) deze

2) deze

3) deze

4) deze

5) deze

6) deze (is wel iets duurder)

btw op deze website kun je er misschien ook nog geschikte voor mij of voor u vinden hehe

ik hoop dat je er een beetje aan uit kan en dat je kwa prijs en kwaliteit (wat je ervoor krijgt) iets heel moois uit de bus kunt toveren. het gaat me voornamelijk toch om het gamen met high graphics maar wil er niet al te veel aan uit geven.

Bedankt alvast
Pagina: 1