Terugtrekken verkopers marktplaats

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heretic
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb dit weekend nu al 2x meegemaakt dat ik een akkoord had met een verkoper op marktplaats en dat het product zou worden afgehaald. Het ging om een iPod en een oud laptopje. Na het mailen van m'n adres en tel. nummer wordt er gemaild van de koop af te zien. In beide gevallen waren de mails redelijk normaal Nederlands, hier en daar wel wat kromme zinnen en spelfouten. Ik heb in beide gevallen geen mailadres van de persoon, alleen zo'n doorstuur adres van marktplaats (....@mail.marktplaats.nl) en in een geval ook nog een 06 nummer.

Ik heb weinig gegevens gedeeld, alleen:

Voornaam
Mailadres (is een "nickname" hotmail account)
Telefoonnummer (is een vast nummer van m'n werk welke wordt doorgeschakeld naar mobiel)
Adres is uiteraard mijn huisadres.

Is dit nu stom toeval, of is dit bedoeld om gegevens te achterhalen om me op een of andere manier op te lichten en zo ja wat kunnen ze ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-10 13:00
Tsja, het gebeurt wel vaker, wees blij dat ze niet eerst langskomen en dan vragen 'of het ook voor minder kan'. Al twee keer meegemaakt en de personen in kwestie eerst duidelijk gemaakt dat alles overeenkwam met de advertentie, en dan ik bereid ben opnieuw over de prijs mits ze met gebreken kwamen die ik verzwegen had. Beide keren 'nee maar kan het toch voor iets minder, dit is te duur voor mij'. Prima: 'daar is het gat van de deur'.

Ik zou me er niet druk om maken...

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heretic
  • Niet online
Op zich maak ik me ook niet zo druk, maar kreeg net onderstaande mail van Marktplaats:
Beste ...,

We willen u graag informeren over het volgende.

Onlangs heeft u een reactie gehad van gebruiker ‘.......’ op uw advertentie: ...... We hebben over deze gebruiker meerdere tips en/of klachten ontvangen van andere Marktplaats gebruikers. Marktplaats heeft daarom besloten om het account van deze gebruiker te blokkeren. Daarmee worden tevens al zijn advertenties en/of biedingen verwijderd. We raden u aan extra alert te zijn in uw verdere contact met deze gebruiker.

Verder geven wij u voor de toekomst de volgende tips mee:
- Handel transacties bij voorkeur in persoon af: u weet precies met wie u zaken doet.
- Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo. Vertrouw op uw gevoel.
- Controleer de persoonsgegevens (zoals het bankrekeningnummer) via internet.
- Stuur geen producten op naar het buitenland (zeker niet landen als Nigeria) zolang het geld nog niet op uw bankrekening staat.
- Voor meer tips bekijk onze veilig handelen pagina: http://statisch.marktplaats.nl/help/veilighandelen.html
...
Geeft je toch te denken... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:31

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dit is meer iets voor in het Shopping Forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:49
waarschijnlijk had je gemaild dat je het product wilde afhalen?
Dan zijn het oplichters die je via vooraf overmaken en versturen proberen op te lichten. Wanneer je het wilt ophalen dan verbreken ze het contact (/ervaring)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:39
Jammer dat je dit is overkomen.
Maar beter dit, dan opgelicht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laurens0619 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 09:46:
waarschijnlijk had je gemaild dat je het product wilde afhalen?
Dan zijn het oplichters die je via vooraf overmaken en versturen proberen op te lichten. Wanneer je het wilt ophalen dan verbreken ze het contact (/ervaring)
Dan ben ik ook een oplichter want ik laat mensen bijna nooit ophalen, met uitzonderingen daar gelaten, omdat ik heb liever niet vreemde figuren over de vloer heb. En als ik ze zou laten afhalen, dan heb ik eerlijk gezegd nog steeds liever overschrijving per bank want ik kan nergens contant geld storten.

Ik stuur alles op, maar de koper moet wel minimaal binnen 48 uur met geld over de brug komen, zo niet dan verkoop ik het gewoon aan een andere, mocht dat geld na een week ofzo toch plots komen dan stort ik het netjes terug.

Maar ben nu al 6 werkdagen op geld wachten en die mevrouw beweerd het over gemaakt te hebben, tegenwoordig duurt een overschrijving maximaal 24 of het moet in weekend overgeschreven zijn. Anyway die vrouw wou een x aantal spullen bij mij kopen, omdat het vinden van kopers van deze spullen al lastig genoeg is heb ik een stuk al verkocht.

En na een dikke week verwacht ik ook echt geen geld van die mevrouw, ik heb nu wel lang genoeg gewacht.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het kan ook gewoon zijn dat zij naast jou dus ook nog andere kopers hadden en daarmee mogelijk al een akkoord hebben gevonden. Marktplaats is niet bindend en geen enkele idioot die er zelfs een zaak van maakt om 'onkosten' vergoed te krijgen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heretic
  • Niet online
Ik was de verkopende partij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Oohh, in dat geval, mensen die bieden op meerdere zaken? Blijf je met een aantal in onderhandeling tot je de beste prijs bij 1 verkoper hebt te pakken, de anderen annuleer/zie je vanaf.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_O
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:59
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:16:
[...]

Dan ben ik ook een oplichter want ik laat mensen bijna nooit ophalen, met uitzonderingen daar gelaten, omdat ik heb liever niet vreemde figuren over de vloer heb. En als ik ze zou laten afhalen, dan heb ik eerlijk gezegd nog steeds liever overschrijving per bank want ik kan nergens contant geld storten.

Ik stuur alles op, maar de koper moet wel minimaal binnen 48 uur met geld over de brug komen, zo niet dan verkoop ik het gewoon aan een andere, mocht dat geld na een week ofzo toch plots komen dan stort ik het netjes terug.

Maar ben nu al 6 werkdagen op geld wachten en die mevrouw beweerd het over gemaakt te hebben, tegenwoordig duurt een overschrijving maximaal 24 of het moet in weekend overgeschreven zijn. Anyway die vrouw wou een x aantal spullen bij mij kopen, omdat het vinden van kopers van deze spullen al lastig genoeg is heb ik een stuk al verkocht.

En na een dikke week verwacht ik ook echt geen geld van die mevrouw, ik heb nu wel lang genoeg gewacht.
Het kan eigenlijk nog best zo zijn. Ik heb af en toe wel wat problemen met overschrijvingen van ING -> Rabo, als er een weekend tussen zit moet de andere partij meestal zo ongeveer een week wachten. ;l
Niet dat ik bedoel dat ze het zeker weten heeft overgemaakt, maar het kan makkelijk langer dan 24 uur duren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tim_O schreef op maandag 16 juli 2012 @ 17:05:
[...]

Het kan eigenlijk nog best zo zijn. Ik heb af en toe wel wat problemen met overschrijvingen van ING -> Rabo, als er een weekend tussen zit moet de andere partij meestal zo ongeveer een week wachten. ;l
Niet dat ik bedoel dat ze het zeker weten heeft overgemaakt, maar het kan makkelijk langer dan 24 uur duren. :)
Als iemand op een vrijdag bijvoorbeeld overmaakt dan hou ik er rekening mee dat het er wellicht pas na het weekend er is, dan zijn dat hooguit 4 dagen, maar zaterdag en zondag tellen niet als werkdagen.

Door de weeks duurt het maximaal 24 uur, als de persoon het vroeg heeft overgemaakt heb je vaak zelfde dag nog, is het erg laat over gemaakt dan is het de volgende dag er. Maar vandaag weer geen geld, dus waarschijnlijk heb ik gewoon met een gestoorde mevrouw te maken :+ zoals gister bij DAS je goed recht op SBS6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:34

sapphire

Die-hard pruts0r

Tim_O schreef op maandag 16 juli 2012 @ 17:05:
[...]

with^^

Laatst ook mot met iemand gehad, die had om half 9 s'ochtends geld over gemaakt en toen ik thuis kwam uit werk al 3x gemailed. 1 Ik werk overdag, heel vreemd natuurlijk, en 2 het stond er gewoon niet op. Die meneer bleef volhouden dat het er al was omdat het bij hem was overgeschreven maar het was er toch echt pas een ruime dag later. Mijn ervaring is dat de variatie enorm is, van 1 minuut tot zelfs bijna 2 dagen !

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
sapphire schreef op maandag 16 juli 2012 @ 19:21:
[...]

with^^

Laatst ook mot met iemand gehad, die had om half 9 s'ochtends geld over gemaakt en toen ik thuis kwam uit werk al 3x gemailed. 1 Ik werk overdag, heel vreemd natuurlijk, en 2 het stond er gewoon niet op. Die meneer bleef volhouden dat het er al was omdat het bij hem was overgeschreven maar het was er toch echt pas een ruime dag later. Mijn ervaring is dat de variatie enorm is, van 1 minuut tot zelfs bijna 2 dagen !
als je beide bij dezelfde bank zit is het 1min inderdaad, anders is het vrijwel altijd next day, alleen fortis duurt in mijn ervaring vaak 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
TS: uit je verhaal maak ik op dat jij zelf de verkoper bent en dat het gaat om afhakende potentiële kopers. Jij noemt deze mensen echter verkopers wat enigszins verwarrend overkomt. Klopt dit?

Nu moet ik zeggen dat ik hier als verkoper zijnde de laatste weken ook last van heb. Er bieden vaak buitenlandse mensen op mijn advertentie. Het zijn mensen die gebrekkig Nederlands spreken en die, nadat ik ze vraag om eerst een afspraak te maken, direct om mijn adresgegevens vragen. Dit ziet er allemaal zo geforceerd uit dat ik het niet vertrouw. Helemaal omdat ze om mijn adres blijven vragen wanneer ik nogmaals duidelijk probeer te maken dat een datum prikken logischerwijs toch echt de eerstvolgende stap zou moeten zijn. In plaats dat ze dan met een datum komen, blijven ze om mijn gegevens vragen. Dit komt allemaal natuurlijk erg verdacht over.

Het kan natuurlijk toeval zijn, maar ik ervaar nu denk ik hetzelfde als de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
Ik heb dezelfde ervaring als Snoop.

Veel kopers blijven maar doordrammen om je adres, terwijl je niet eens iets over het tijdstip of de datum hebt gehoord.

Dit vertrouw ik meestal niet en dan zeg ik dat ik hem toch liever niet wil verkopen op die manier. En zo werd ik zelf ineens voor oplichter uitgemaakt terwijl hun gedrag vele malen raarder was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Snoop schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 00:44:
TS: uit je verhaal maak ik op dat jij zelf de verkoper bent en dat het gaat om afhakende potentiële kopers. Jij noemt deze mensen echter verkopers wat enigszins verwarrend overkomt. Klopt dit?

Nu moet ik zeggen dat ik hier als verkoper zijnde de laatste weken ook last van heb. Er bieden vaak buitenlandse mensen op mijn advertentie. Het zijn mensen die gebrekkig Nederlands spreken en die, nadat ik ze vraag om eerst een afspraak te maken, direct om mijn adresgegevens vragen. Dit ziet er allemaal zo geforceerd uit dat ik het niet vertrouw. Helemaal omdat ze om mijn adres blijven vragen wanneer ik nogmaals duidelijk probeer te maken dat een datum prikken logischerwijs toch echt de eerstvolgende stap zou moeten zijn. In plaats dat ze dan met een datum komen, blijven ze om mijn gegevens vragen. Dit komt allemaal natuurlijk erg verdacht over.

Het kan natuurlijk toeval zijn, maar ik ervaar nu denk ik hetzelfde als de TS.
Misschien willen ze weten of het in de buurt is. Lijkt me ook belangrijk voor ik een datum af ga spreken. Dan zou je moeten kunnen volstaan met de woonplaats.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
Marzman schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 08:44:
[...]

Misschien willen ze weten of het in de buurt is. Lijkt me ook belangrijk voor ik een datum af ga spreken. Dan zou je moeten kunnen volstaan met de woonplaats.
Zou kunnen, maar de meerderheid heeft op marktplaats zijn adres ingevuld bij zijn gegevens. Dan zie je altijd in ieder geval de woonplaats en vaak ook de straat waar hij woont. Dit is dan te zien op het kaartje, moet je maar eens kijken.

Naam Achternaam
5½ jaar actief op Marktplaats
Bekijk alle advertenties

's-Gravenhage, Zuid-Holland (bekijk op kaart)

[ Voor 11% gewijzigd door Gingerbread op 17-07-2012 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Inderdaad, de plaats is gewoon bekend. Je moet dit ook altijd opgeven. Dus als ze de plaats weten, waarom dan toch blijven doorvragen naar mijn adres (en soms ook 06 nummer) en het blijven ontwijken van het maken van een afspraak? Toevallig zijn het telkens personen die gebrekkig Nederlands schrijven.
Ik vond dit al verdacht en helemaal nu ik hier lees dat meerdere mensen dit momenteel overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Heretic schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:45:
Het ging om een iPod en een oud laptopje.
Schaamteloze crossquote uit een ander topic:
deadsy33 in "marktplaats... ik word er gek van"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:24

Daniel36

vernieuwde formule

vraagje: verkopen jullie dan zoveel op MP ? EN daarbij dan vaak drammende kopers?
Wij verkopen ook regelmatig wat maar ik heb nooit last gehad van drammende verkopers, wel van mensen die niet reageren als je accoord gaat met een prijs en ze mailt dat ze het geld kunnen overmaken.

edit : het zit hem in het soort goederen?

[ Voor 7% gewijzigd door Daniel36 op 17-07-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
Als ik iets verkoop op marktplaats brengt het vaak veel problemen met zich mee. Niet altijd, maar regelmatig.

De enige reden dat ik er nog verkoop is dat bijna alles te verkopen is en voor een zeer goede prijs, als je er maar moeite voor doet. Het extra geld dat ik krijg in vergelijking tot met bijvoorbeeld de Vraag&Aanbod hier is het voor mij persoonlijk wel waard, maar ik kan me voorstellen dat ik over 10 jaar met een goed betaalde baan echt geen moeite meer ga doen voor een paar tientjes extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik heb nog nooit iets verkocht via MP. Wel zelf gekocht, en dat is altijd prima gegaan. Gewoon de goede advertenties eruit pikken. Zelf wel aantal advertenties geplaatst, allemaal van die onzinbiedingen.
Heb die dingen uiteindelijk gratis weggegeven aan mensen die ze echt goed konden gebruiken. Die gun ik het dan liever dan zo'n irritante schooier.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Niet online
Marktplaats is over het algmeen (helaas) nog steeds de beste plaats om van je spullen af te komen dus ondanks alle ellende blijf ik het gebruiken. Ik verkoop niet echt veel spullen. Dat ligt er een beetje aan. Soms heb je een keer zo'n periode, maar vaak ook niet.

In de loop der jaren merk ik echter gewoon dat er steeds meer mensen zijn die denken zich maar alles te kunnen veroorloven en dat de fatsoensnormen steeds vaker worden overschreden.
Denk hierbij aan het niet op de hoogte brengen wanneer er geen interesse meer is terwijl jij zit te wachten op een reactie en je te maken hebt met andere geïnteresseerden, het plaatsen van onzinbiedingen, het persoonlijk aanvallen als de vraagprijs hen niet aan staat etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 14:02
Het 'probleem' van Marktplaats is dat het een format is met een ontzettend breed publiek. Zo heb ik al zaken gedaan met alle lagen uit de maatschappij, zoals tokkies, yuppen, miljonairs , arbeiders, oudere mensen etc.

Om mezelf te beschermen tegen gezeik ben ik altijd erg duidelijk tegen de kopende partij, en heb ik voor mezelf een aantal regels, die ik de kopers altijd expliciet meld. Mijn regels:

1. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
2. Garantie tot de deur(*)
3. Boven de € 50,- wordt niet verstuurd.
4. Expliciet afspreken van een tijd.

(*) Er zijn gevallen dat het een koper echt veel pech heeft. Als de koper netjes blijft ben ik in de regel wel beland tot coulance. Krijg ik wat beledigende taal naar mijn hoofd geslingerd, dan kunnen ze de figuurlijke pot op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-10 01:23

H.Boss

Hugo Boss

Onzinbiedingen verwijder ik zelf direct. Die mensen krijgen niet eens een reactie van mij.

@merauder: Als je duidelijke afspraken maakt dan is jouw 1ste regel niet echt nodig. Dat vind ik negatief. Want heb weleens een aantal keer meegemaakt dat je mailcontact hebt en ik het product 100% wil kopen, maar je dan later op die dag terug reageert ivm werk en blijkt het verkocht te zijn. Tenzij jij het anders bedoelt?

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:21
Snoop schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:09:
Inderdaad, de plaats is gewoon bekend. Je moet dit ook altijd opgeven. Dus als ze de plaats weten, waarom dan toch blijven doorvragen naar mijn adres (en soms ook 06 nummer) en het blijven ontwijken van het maken van een afspraak? Toevallig zijn het telkens personen die gebrekkig Nederlands schrijven.
Ik vond dit al verdacht en helemaal nu ik hier lees dat meerdere mensen dit momenteel overkomt.
Zelfde ervaringen;
Ze willen ophalen, maar niet via mail een datum en tijd afspreken.

ik stuur mail met een paar data voorstellen -> paar dagen later mail terug 'mag ik telno dan kan ik afspreken'.
nogmaals mail gestuurd; doe zelf dan een voorstel voor datum en tijd -> weer: mag ik telno dan kan ik afspreken'.

Even gezocht: koper lijkt uit Hoorn te komen (ruim twee uur rijden) en wil iets wat door de brievenbus kan ophalen (vraagprijs €15,=) :?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Pagina: 1