Toon posts:

Kan freesco niet booten!!!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 486dx en daar wil ik een freesco server van maken maar ik kan hem niet booten met de bootdisk hij blijft zeggen Boot Failed.

WAT KAN DIT ZIJN PLEASE HELP.
Er staat niks op de hdd

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je al eens geprobeerd om een andere diskette te formatteren en daar de hele zooi op te maken?

Verwijderd

Je kan het op van diskette boten. Als dit niet werkt dan is of de diskette niet goed of je hebt de diskette verkeerd aangemaakt.
Gebruik eerst:
make_fd.bat

dan kan je de diskette gebruiken als het goed is.

Maar als je het van de harddisk wil opstarten dan moet je geloof ik eerst dos installeren. (een comamnd.com een een boot record). Dan kan je met het juiste commando alles op je hd zetten en het starten met:
Router (gewoon starten)
of
Router setup (Setup draaien)

Je moet wel minimaal 6mb gegeugen hebben in die machiene anders draait het niet.

er staat op freesco ook een handleiding. Even halen want die is toch wel handig.

Succes

PS bij mij werkt het als een trein!

B-)

Verwijderd

Topicstarter
Dat snap ik dus niet ik vind overal van die verhalen van een bestand genaamd router.bat dat bestand komt dus niet op mijn disk als ik die aan maak

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een command.com op mijn hd staan en als ik gewoon de diskette bekijk zie ik geen router.bat
Maar wel een loadlin.exe als ik deze doe vraagt ie om een zooi commands weet iemand mischien wat ik hier precies in moet typen?? :? :? :? :?

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Uit de readme:
If you cannot boot past the messages "loading ramdisk....' or "loading kernel....", you can try running safe_fd.bat - it will rewrite the syslinux bootloader to an already created freesco disk, but in safe mode. This may allow freesco to boot on some machines with buggy or non-standard BIOS's. It will boot slower however.
Anders idd floppy opnieuw maken, en deze keer echt vanuit dos (je kent het wel DOS, niet Dos-Prompt '95© of Dos-Prompt NT© of Dos-Prompt 2K© maar echt orgineel dos. :P

(linux mag natuurlijk ook :))

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Pagina: 1