WD My Passport 1Tb wordt niet herkent

Pagina: 1
Acties:

• mieg_1981
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03-2024
Hoi allemaal,

ik heb een heel vreemd probleem, mijn WD My Passport 1Tb wordt van de ene op de andere dag niet meer herkend door Windows 7 64bit. Windows vraagt of de schijf geformateerd moet worden. In schijfbeheer geeft deze aan dat de schijf in RAW geformatteerd is.

In een andere computer en mn mediaspeler, werkt de schijf perfect.

Ik snap er echt helemaal niets meer van, wat kan dit zijn? Drivers? Ligt het aan windows? Wie kan mij helpen, mijn dank zal eindeloos zijn _/-\o_

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:44

ManiacsHouse

Scheisse!

Misschien wijsheid om eerst d.m.v. de computer waar hij wel werkt een backup te maken? Stel dat (lijkt me niet maar je weet nooit) de schijf kuren aan het vertonen is.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hm, zoiets heb ik ook eens ooit gehad met een digitale camera. Kaart was prima leesbaar, maar windows wilde hem formatteren. Erg leuk als je vakantiefoto's er op staan - not :P

Uiteindelijk de boel er met een linux live CD afgehaald en de kaart opnieuw geformatteerd, problem solved.
Denk dat dat hier ook de makkelijkste oplossing is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:24
Dit is echt een herkenbaar windows kwaal. Had ik ook altijd last van dat windows op een gegeven moment moeite had met USB drives.
Zoals hierboven staat, linux live cdi s de oplossing