Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
Beste tweakers :)

Een aantal weken geleden haalde ik mijn koptelefoon uit mijn laptop, en zag ik dat het pinnetje verbogen was. het geluid deed het nog wel via de koptelefoon dus ik besteedde er verder geen aandacht aan. Vandaag wil ik gaan gamen met mijn koptelefoon op en kom ik er achter dat ie het ineens niet meer doet. Ik heb de koptelefoon geprobeerd en mijn oordopjes. Beide werkten niet/af en toe. Nu is mijn vraag: Hoe kan ik testen of de aansluiting echt kapot is, en hoe zit het met eventuele reparatie kosten/garantie? (Laptop is van maart 2012, een Dell Inspiron 15R)

Bij voorbaat dank, Martijn

PS: Was vergeten te vermelden dat het testen van de koptelefoon via het configuratiescherm wel werkt. Dus zou het misschien iets met de instellingen te maken hebben?

[ Voor 11% gewijzigd door martijntjuhh op 15-07-2012 20:57 ]

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:27
Even je koptelefoon testen in een ander apparaat, als die het doet en in je laptop niet dan lijkt het me voor de hand liggen dat de aansluiting van je laptop stuk is. En hoe het zit met garantie/reparatie kan je het beste aan Dell vragen lijkt mij :?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
Oke, de situatie is nu als volgt: Als ik de luidsprekers softwarematig uitschakel dan werken de koptelefoons wel. Als ik ze weer inschakel dan niet. Het heeft dus iets met software te maken, er is gelukkig niks kapot.

Maar, als ik het in games probeer werken ze niet, in de browser wel. Ik kan me zo niet herinneren dat ik de afgelopen week iets aan de instellingen heb verandert waardoor ze niet meer werken. Google is deze keer ook niet m'n beste vriend... Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

martijntjuhh schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:32:
Oke, de situatie is nu als volgt: Als ik de luidsprekers softwarematig uitschakel dan werken de koptelefoons wel. Als ik ze weer inschakel dan niet. Het heeft dus iets met software te maken, er is gelukkig niks kapot.
Er zit een schakelaar/sensor in je minijack port die dat regelt, naast de software switch (daarom krijg je zo'n mooie popup normaliter).
Die is waarschijnlijk gemold.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
Heb inmiddels het probleem aangekaart bij Dell, ben benieuwd wat ze zeggen. Bedankt voor de hulp in ieder geval!

Pagina: 1