Advies: welk hardware voor XBMC? (twijfel tussen 2)

Pagina: 1
Acties:

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 21:55

iMars

Full time prutser

Topicstarter
Ik hoop dat ik hier op de juiste plek ben. Ik heb een advies vraag.

Ik ben bezig om een HTPC samen te stellen waarop XBMC komt te draaien. Of via OpenELEC of via Linux (geen Windows of andere desktop).

Nu wil ik graag de volgende case gebruiken: Streacom F5
Afbeeldingslocatie: http://www.streacom.com/wp-content/gallery/fc5/thumbs/thumbs_fc5-b-035-180.jpg

Nu twijfel ik alleen tussen twee moederborden:
pricewatch: Asus E45M1-M PRO
of
pricewatch: Asus F1A75-M met pricewatch: AMD A6-3500 Boxed

Beiden zijn ongeveer even duur, maar de laatste heeft een krachtigere videokaart.
Qua stroom verbruik maakt het niet veel uit, de HTPC gaat uit als ik hem niet gebruik.

Alle films staan op een NAS in mijn netwerk, dus qua locale opslag komt er alleen een SSD in.

Geeft de behuizing die ik wil voldoende koeling voor de A6-3500?

Koop hier mijn P1 reader :)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou nog even wachten omdat ze nu ook XBMC voor Android hebben wat daar voor hardware voor komt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• iMars

iMars

Full time prutser

Topicstarter
Marzman schreef op zondag 15 juli 2012 @ 20:39:
Ik zou nog even wachten omdat ze nu ook XBMC voor Android hebben wat daar voor hardware voor komt.
Waarom zou ik wachten?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het lijkt mij ideaal voor XBMC, je hebt een platform wat gewoon al draaid voor je TV met hard- en softwaren en daarop draaid XBMC (een beetje het idee als met de XBox Classic). Ik verwacht dat de hardware ook zuiniger,.goedkoper ( nieuws: Android-gameconsole van 99 dollar ontworpen door OLPC-designer ), en sneller opstartend is

[ Voor 32% gewijzigd door Marzman op 15-07-2012 20:59 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
XBMC is net uitgebracht voor android. Wanneer ook HW acceleratie voor meerdere modellen is gerealiseerd heb je een oplossing van rond de 100 euro.
Als geld niet uitmaakt zou ik een Asrock of Zotac systeem kiezen wat voor rond de 250 euro een prima werkend alternatief is (out of the box).

[ Voor 3% gewijzigd door Agent-X op 15-07-2012 21:15 ]

• iMars

iMars

Full time prutser

Topicstarter
Marzman schreef op zondag 15 juli 2012 @ 20:58:
Het lijkt mij ideaal voor XBMC, je hebt een platform wat gewoon al draaid voor je TV met hard- en softwaren en daarop draaid XBMC (een beetje het idee als met de XBox Classic). Ik verwacht dat de hardware ook zuiniger,.goedkoper ( nieuws: Android-gameconsole van 99 dollar ontworpen door OLPC-designer ), en sneller opstartend is
Mijn huidige setup met OpenELEC en SSD start binnen een paar seconde op :)
(maar doe deze computer weg en wil een mooie HTPC bouwen)
Agent-X schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:14:
XBMC is net uitgebracht voor android. Wanneer ook HW acceleratie voor meerdere modellen is gerealiseerd heb je een oplossing van rond de 100 euro.
Als geld niet uitmaakt zou ik een Asrock of Zotac systeem kiezen wat voor rond de 250 euro een prima werkend alternatief is.
Maar de nieuwste Zotac ondersteund weer geen HDMI 1.4 Dat wil ik wel hebben ivm moet toekomstig 3D tv.
3D kan ook over HDMI 1.3, maar dan is er minder bandbreedte beschikbaar.

Dus bedankt voor de tip, maar ik heb liever hardware wat HDMI 1.4 kan, en liever ook Linux based :)

[ Voor 34% gewijzigd door iMars op 15-07-2012 21:18 ]

Verwijderd

Ik heb ervaring met een AMD e450 en het was hem voor mij net niet. Heb nu een AMD a6 3500 en die bevalt me helemaal goed.

Voor hetzelfde geld heb je meer aan de a6! Kijk trouwens ook even naar een Asrock mobo!

• iMars

iMars

Full time prutser

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 00:08:
Ik heb ervaring met een AMD e450 en het was hem voor mij net niet. Heb nu een AMD a6 3500 en die bevalt me helemaal goed.

Voor hetzelfde geld heb je meer aan de a6! Kijk trouwens ook even naar een Asrock mobo!
Hij hoeft alleen maar xbmc te doen, de 'rest' aka spotweb/sabnzb/etc draait allemaal op de NAS, maar extra power voor hetzelfde geld is altijd mooi, vandaar dat ik liever de A6-3500 wil. Ik zie dat de case een TDP 65W aan kan, dus moet het werken.

Pagina: 1