Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Tijdens intensief internetgebruik komt er een krakend geluid uit mijn externe speakers. Of het systeemvolume nu hard of zacht staat, het achtergrondgekraak blijft gelijk.

Het is vooral vervelend bij het kijken van een videostream. Het geluid is moeilijk te omschrijven; een soort van zacht krakend achtergrondgeluid. Als ik het geluid uit zet dan hoor je het nog zo'n 20 seconden daarna stopt het vanzelf. Bij het eerst volgende geluid dat afspeelt komt het kraken weer terug.

Bij het kopiëren van bestanden is het geluid niet te horen. Het lijkt dus niet aan mijn harde schijf te liggen. Tijdens het downloaden van bestanden wel. Als ik die download op pauze zet stopt het geluid direct.

Het geluid is alleen te horen via externe speakers en niet als ik de interne speakers gebruik. Tussen de verbinding via wi-fi en utp zit geen verschil. Mijn 15-inch MacBook Pro komt uit 2010.

Kent iemand dit probleem en is er een oplossing voor? Tot nu toe heeft het aanpassen van de audio/midi settings niet veel opgeleverd, net als het zoeken op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:40
En als je de speakers omwisselt met speakers met een dikker snoer, of inpakt in aluminiumfolie?

Ik heb een gevoel dat er iets in je laptop straling veroorzaakt, en dat opgevangen wordt door je speakers. Ik had ook zoiets met mijn desktopje, ik heb nu dan ook mijn speakerkabels voor de versterker ingepakt en het probleem is weg. Is ook met WiFi, maar een kabel heb ik niet geprobeerd.