internet valt weg (modem)

Pagina: 1
Acties:

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-01 08:59
Ik heb de laatste tijd regelmatig het probleem dat mijn modem zichzelf reset (en dus het internet een paar minuten weg is) tijdens het downloaden/streamen.

Bij 'normaal' gebruik heb ik hier nooit last van. Maar zodra ik een download/stream aanzet (vooral usenet) die het maximale uitmijn verbinding haalt, dan klapt mijn modem er toch wel iedere 10 minuten uit.

Nu is mijn vraag of dit kan komen door de kabel tussen mijn router en mijn modem? (Dat beweerd upc namelijk?). Ik vind hetzelf nogal apart dat ik op het ene moment nergens last van heb en een half uur later mij modem er om de 5 minuten uitklapt.. Maar ik heb niet zoveel zin om een nieuwe kabel naar boven te leggen te leggen als dit niet de oorzaak is.

[ Voor 19% gewijzigd door Uhmmie op 15-07-2012 18:05 ]

Currently playing: MTG Arena (PC)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:25

lier

MikroTik nerd

Allicht kan dat...denk toch echt dat je even moeite moet doen om te achterhalen of dat de oorzaak is. Bijvoorbeeld door je pc even tijdelijk bij het modem te plaatsen en kijken of het probleem dan nog steeds op treedt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02 13:56
Het lijkt mij eerlijk gezegd sterk dat het aan de kabel ligt. Maar zoals lier al zei, je kunt het allicht uitsluiten door inderdaad je PC (of laptop?) naast je modem te zetten en een ander kabeltje te gebruiken. Als het modem dan nog steeds d'r uit klapt dan heb je in ieder geval uitgesloten dat het aan de kabel ligt. Kun je weer UPC bellen ;)

https://freight.associates

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Hallo Uhmmie,

Ik zoek graag voor je uit wat dit probleem veroorzaakt zodat we een oplossing kunnen vinden. Kun je via een DM je postcode en huisnummer naar me sturen? Ik zal dan spoedig contact met je opnemen.

VodafoneZiggo-webcare

• Uhmmie
Ik ben van het weekend nog even flink aan het testen geweest en ik snap er echt geen bal van..

Ik heb mijn pc eerst direct op de modem aangesloten via een kabel van 1.5 meter, waarna de problemen een stuk minder voorkomen (slechts een paar keer tijdens de hele avond).

Zodra ik deze kabel vervang voor alleen 1 kabel van 15 meter lijkt het al een stuk vaker mis te gaan (3 kabels getest en het lijkt me sterk dat ze alle 3 stuk zijn?)

Zodra ik er mijn linksys WRT160N of Netgear (weet type zo niet uit mijn hoofd maar ook een N-router) router er tussen plaats met nog een utp kabel van 1 meter valt het internet nog vaker weg.

En op het moment dat ik die kabel van 1 meter ook vervang door een kabel van 15 meter is het weer om te huilen zovaak als het internet wegvalt.

Het lijkt dus erger te worden zodra ik er een router tussen plaats of de lengte van de kabels langer wordt? Het lijkt me sterk dat alle 3 de kabels niet meer goed zijn? Zeker omdat het ook al problemen geeft zodra ik er met korte kabels een router tussen zet?

Iemand nog enig tips wat de oorzaak hiervan kan zijn? Voordat ik weer UPC in schakel.

[ Voor 44% gewijzigd door Uhmmie op 24-07-2012 09:19 ]

• Uhmmie
Gisteren avond toch maar voor de zekerheid de kabels vervangen door cat 6. Ik heb nu mijn UPC modem > 1 meter > Linksys WRT160N > 20 meter > Netgear N-router (ingesteld als accespoint) > 2x +- 1 meter naar 2 verschillende pcs.

In eerste instantie toen ik wat test bestanden downloaden van usenet leken alle problemen opgelost, maar toen ik even later de client van Lord of the Rings Online binnen haalde (via een of andere p2p tool van turbine) viel mijn internet weer regelmatig weg. Het gaat hier om 12Gb aan bestanden die binnen kwamen met 28Mbps (op een 30Mbps verbinding dus dat is wel ok) en dan 6 of 7x viel het internet voor 1 tot 2 minuten weg (dus niet alleen mijn download, maar echt helemaal niks werkte meer en ik kreeg een geel driekhoekje met een zwart uitroep teken bij mijn netwerk verbinding dan er geen internet access meer was, het lokale netwerk werkte wel gewoon en ik kon ook gewoon bij de settings via het netwerk van de Linksys).

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 14:08
De 1,5m kabel waarover je het hebt, is dat een coax cable of een UTP kabel?

Ik zo ver ik weet mag een modem nooit meer dan 3 meter van het binnenkomst punt staan, dat zou al een deel van je problemen kunnen veroorzaken.

Daarnaast raad ik je het modem direct op een korte kabel aan te sluiten op het binnenkomst punt, dus zonder splitters/versterkers. En dan gewoon UPC op te bellen, zij kunnen redelijk snel zien of het signaal goed is. Dus dan heb je snel uitgesloten of het probleem binnenhuis of buitenhuis ligt.

01101000 01100101 01101100 01110000

• Uhmmie
Hij zit van de groene kabel direct op de UPC splitter en dan via 1 meter coax op de modem en dan via 1.5 utp op mijn router. Volgens het webcare team is mijn signaal goed en nu ik een nieuwe modem heb ontvangen lijken al mijn problemen opgelost.

Pagina: 1