Bezorgkosten: wat is billijk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Hoi :)

Vandaag besloten mijn vriendin en ik een topdekmatras voor ons bed aan te schaffen. Het topdek kostte normaal 370 euro. Juist vandaag was er een actie ingegaan waarbij we 25% korting kregen: nieuwe prijs 277 euro :) Daarop zeiden wij "maak het maar in orde".
Vervolgens kwam er ineens een flinke tegenvaller: standaardbeleid bij Goossens is dat onder de 350 euro standaard 30 euro bezorgkosten wordt gerekend. Uiteindelijk maar gezegd dat we de boel dan gaan ophalen (in Veghel nota bene), maar ik vond ruim 10% van de aanschafprijs als bezorgkosten wel erg veel.

Ik kon echter nergens vinden of zoiets wel mag, danwel het ergens binnen "billijke grenzen" moet blijven. Iemand hier ervaring mee? Eigenlijk wil ik gewoon hun klantenservice bellen en ze vragen hoe ze het in hun botte harses halen (zo'n ding weegt niks en staat met DHL voor 10 euro hier thuis), maar dan wil ik wel goed beslagen ten ijs komen :)

Noot dat ze er in de winkel niet van af wide wijken, ook de (assistent)bedrijfsleidster niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202651

Dus je wil en 25% korting en gratis bezorging?
Dubbeltje, eerste rang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
IMHO zijn de (op een redelijke manier totstandgekomen) daadwerkelijke kosten een redelijk maximum als kosten gerekend worden. Dus als het redelijkerwijs makkelijk goedkoper kan zou men dat moeten onderbouwen.

Maar kennelijk is niet echt iets afgesproken over de bezorging, zou zelf (laten) ophalen een optie zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door begintmeta op 15-07-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je betaalt niet alleen voor gewicht maar ook voor volume. Anders regel je zelf dat een vervoerder het daar ophaalt en bij jou thuis af komt leveren? Denk niet dat het bedrag dan heel anders zal gaan worden trouwens...

Om trouwens voor de verzendkosten uit te gaan van de waarde wat je wilt verzenden... sorry 8)7 muv verzekering/waarde dan

[ Voor 7% gewijzigd door Bastien op 15-07-2012 17:53 ]

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Het percentage van het bedrag lijkt me redelijk irrelevant. Voor 30 euro moet een vrachtwagen betaald worden, en een bestuurder die daar enige tijd aan kwijt is. Ik denk niet dat je het zelf goedkoper voor elkaar krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Bij de Ikea betaal je ook standaard 30 euro voor bezorgkosten. Dus als je een tafeltje van 10 euro laat bezorgen, zou dit 300% van de aankoopprijs zijn. Volgens mij zijn dit (helaas) normale tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:43
Bezorgkosten is natuurlijk iets anders dan de verzendkosten van DHL waar jij 't over hebt. Veel winkels bezorgen gratis, andere weer niet. Dat ze daar niet van af willen wijken lijkt me dan ook logisch, aangezien dit gewoon tarieven zijn die zij hanteren. Laatst hetzelfde meegemaakt bij Pronto, bezorgen kostte iets van 65 euro, terwijl het magazijn op een steenworp afstand lag van. Uiteindelijk een VW transporter geregeld en zelf vervoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:59
Moet je het matras maar via eBay uit China laten komen, gratis verzending in een bubbelenvelop op bulk-airmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:19
Is niets raars aan hoor.. zoals anderen al zeggen.. Kosten benzine, vrachtauto/bestelwagen, personeel.. 30 euro is een nette prijs, er zijn zat winkels die meer vragen...

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-05 19:02
Yup 30 euro is een normale prijs. Zoals de anderen al zeggen je betaald voor het vervoer en de service.

Als je het zelf wilt gaan halen dan moet je passend vervoer regelen, je moet er heen rijden, het ding uit de winkel naar je auto dragen en erin/erop doen (en dit is vaak ook meer werk dan je denkt), dan moet je weer helemaal naar huis rijden en daar de zooi uit je auto halen en naar binnen slepen.

Voor die 30 euro doen hun alle bovenstaande dingen voor jouw en leveren het in je huis voor je af. Het enige wat jij dan nog moet doen is het naar het bed dragen.

En bovendien, mocht je het matras zelf halen en er mocht bij het in of uitladen of tijdens het transport iets met de matras gebeuren dan is dat jouw schuld. Als hun het transport regelen en er mocht tijdens het transport iets mee gebeuren dan komt dit voor hun rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Anoniem: 202651 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:50:
Dus je wil en 25% korting en gratis bezorging?
Dubbeltje, eerste rang...
Nee, die 25% korting kreeg iedereen, was een standaardactie die net ingegaan was. De 30 euro bezorgkosten kwamen ze pas later mee.
begintmeta schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:51:
IMHO zijn de (op een redelijke manier totstandgekomen) daadwerkelijke kosten een redelijk maximum als kosten gerekend worden. Dus als het redelijkerwijs makkelijk goedkoper kan zou men dat moeten onderbouwen.

Maar kennelijk is niet echt iets afgesproken over de bezorging, zou zelf (laten) ophalen een optie zijn?
Ik ga geen 30 euro bezorgkosten betalen voor een topper. Nu is afgesproken dat we hem zelf op gaan halen bij hun magazijn als ie binnen is.
Jolly_Jumper schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:55:
Bezorgkosten is natuurlijk iets anders dan de verzendkosten van DHL waar jij 't over hebt. Veel winkels bezorgen gratis, andere weer niet. Dat ze daar niet van af willen wijken lijkt me dan ook logisch, aangezien dit gewoon tarieven zijn die zij hanteren. Laatst hetzelfde meegemaakt bij Pronto, bezorgen kostte iets van 65 euro, terwijl het magazijn op een steenworp afstand lag van. Uiteindelijk een VW transporter geregeld en zelf vervoerd.
Maar Pronto is dan ook geen normale meubelwinkel, maar in principe een cash&carry. Dat zeggen ze er ook duidelijk bij als je daar iets koopt. Plus ze verhuren hun eigen bus, iig in Naaldwijk wel. 3/4 van mijn meubels komen van Pronto af namelijk ;)
VantageR schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:54:
Bij de Ikea betaal je ook standaard 30 euro voor bezorgkosten. Dus als je een tafeltje van 10 euro laat bezorgen, zou dit 300% van de aankoopprijs zijn. Volgens mij zijn dit (helaas) normale tarieven.
Klopt, maar bij Ikea wordt er vanuit gegaan dat je alles zelf meeneemt, en bieden ze bezorgen als extra service aan. Dit is een normale meubelzaak. Ik vroeg nog of ik de boel niet gewoon bij hun filiaal op kon halen, maar ook dat deden ze niet. Alles wordt vanuit het magazijn geleverd.

Maar bottomline: aangezien er bij de wet koop op afstand kennelijk wel een soort van max billijke berogkosten gelden, zou ik die in een mormale winkel ook eigenlijk verwachten. Weet iemand daar iets meer over ? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Ik ben zelf werkzaam in de transportwereld, nu is de vraag hoeveel KM moet men heen/terug maken om de boel bij je af te leveren ?

Ik zou het voor die prijs iig niet doen, die 30 euro moet je meer als een service zien ;)

AMD 9950X3D - X670E-Hero - 48GB CL26 - RTX 5080 Waterforce - 9100Pro 2TB - BeQuit Dark Power 1500w - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Q_7 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 18:36:
Ik ben zelf werkzaam in de transportwereld, nu is de vraag hoeveel KM moet men heen/terug maken om de boel bij je af te leveren ?

Ik zou het voor die prijs iig niet doen, die 30 euro moet je meer als een service zien ;)
Dat is irrelevant, een bezorger gaat echt niet alleen voor jou op pad, maar stouwt zijn wagen zo vol mogelijk om zo efficient mogelijk zijn lading te bezorgen. Voor 20x30 euro wil jij best een dagje rondrijden hoor.

30 euro vind ik voor een matras overigens geen vreemd bedrag, ik begrijp dan ook niet zo goed waar het probleem zit

[ Voor 4% gewijzigd door mrwolf op 15-07-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:25
Ondanks dat ie z'n auto volstouwt is het ook gewoon dat je 75 euro per uur kwijt bent met een vrachtwagen. Een half uurtje omrijden en je verdient er dus al niets meer op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Het gaat hier om een topdekmatras he jongens. Dat is dus lang niet zo groot als een normaal matras. Waarschijnlijk zit hij opgerold vacuüm verpakt, dan is het niet meer dan een rol vloerbedekking, maar dan veel lichter.

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik kan ook geen rol vloerbeddeking met de post doen hoor. DHL en TNT verzenden pakketten tot max. 1 meter of zoveel honderd liter.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
The Eagle schreef op zondag 15 juli 2012 @ 18:33:
[...]
Maar bottomline: aangezien er bij de wet koop op afstand kennelijk wel een soort van max billijke berogkosten gelden, zou ik die in een mormale winkel ook eigenlijk verwachten. Weet iemand daar iets meer over ? :)
Waar baseer je dat op? Voor bezorgkosten geldt net als voor wat voor product of dienst dan ook dat je als verkoper de prijs daarvoor bepaalt.

En sowieso hebben koop of afstand en koop in een winkel helemaal niks met elkaar van doen; hoe iets in de wet bij koa geregeld is zegt niets over aankopen in een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ben je nog nooit bij een elektronicaketen in de buurt geweest? De tijd dat men voor €10 voor komt rijden is voorbij. Wil je het goedkoper, prima zorg je zelf voor vervoer.

Voor die €30 vergeet je wel heel makkelijk wat er allemaal gedaan moet worden. Het is meer dan alleen een pakketje van A naar B brengen. Het is de organisatie er omheen, wanneer het eigen vervoer is zal ook de chauffeur (en eventueel bijrijder) een uurloon moeten hebben, de vrachtwaggel moet ook drinken en af en toe een nieuwe band en ow ja, wanneer het product beschadigt onderweg moet men nog een keer, dus een klein beetje reserve als een soort buffer voor dit soort ongemakken is ook niet onverstandig.

Kortom: €30 is best te verantwoorden.

Voor het geheel van het berekenen van de prijs heb je in de eerste/tweede klas van het voortgezet onderwijs al eens een leuke formule gehad bij het rekenen met letters:

Totaalprijs = (Prijs - korting) + vaste bezorgprijs
X = (A - B ) + C

(trouwens die €30 was je ook kwijt geweest wanneer je geen korting had gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Je hebt het volste recht om het ergens anders te kopen, of bijvoorbeeld zelf transport te regelen die het ophaalt. Er zijn geen regels voor wat men mag rekenen voor verzending; dat regelt zichzelf door marktwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik vind 30 euro voor bezorging een betere deal dan een dun matrasje voor 277 euro. Als het met DHL 10 euro is, dan kun je toch met DHL afspreken dat zij de matras ophalen en afleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Punt is dat mij slechts 2 opties worden geboden: bezorgen a 30 euro, of ophalen in Veghel bij hun magazijn. Dat laatste is 122 km enkele reis.
Ophalen bij de winkel doen ze niet aan, dat was geen optie. Beleid is kennelijk nogal strict :(
haribold schreef op zondag 15 juli 2012 @ 20:18:
Ik vind 30 euro voor bezorging een betere deal dan een dun matrasje voor 277 euro. Als het met DHL 10 euro is, dan kun je toch met DHL afspreken dat zij de matras ophalen en afleveren?
DHL optie heb ik ook aan zitten denken. Heb alleen geen idee wat dat ding weegt. Maar dan nog zou ik goedkoper zijn als ik zelf op en neer kachel. 240 km kost me 13 liter diesel, dus max 20 euro.

Maar het gaat me niet om de prijs - het gaat me om het principe.
Vanaf 350 euro rekenen ze geen bezorgkosten. Ding is normaal 370 euro; dus geen bezorgkosten. Toevallig is er nu een actie waarbij ik het ding goedkoper krijg, en nu moet ik dus ineens dus wel 30 euro betalen om het ding thuis te krijgen. Dat zou normaal gesproken niet eens van toepassing zijn.

* The Eagle snapt onze maatschappij soms gewoon niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:39
* Khayma snapt niet hoe gierig wij weer kunnen zijn

Je verwacht dus van een bedrijf dat zij het gratis gaan verzenden en als ze dat niet doen kom je je gelijk zoeken op t.net? Begin zelf een bedrijfje en kijken of je dan ook hetzelfde denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-05 17:29
billijk is dus iets wat als normaal wordt geacht. Gezien de reacties hier is dat dus ook zo. Wat je eventueel kan doen is opzoek naar wat jurisprudentie hierover. Maar ik vermoed dat je hier niet veel over gaat vinden. Ze verplichten immers de verzending niet het is een extra service. En niet te vergeten het is geen abnormaal bedrag. Zoals eerder gezegd er zijn duurdere. Hoop je hier beetje opweg mee te hebben geholpen :)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

The Eagle schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:08:
* The Eagle snapt onze maatschappij soms gewoon niet meer.
Het staat je vrij om iets van >350 euro uit te kiezen en dan gratis bezorging te krijgen.

* gambieter begrijpt niets van je onbegrip ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:08
Ik neem aan dat bezorgen/leveren aan de orde is gekomen tijdens de 'maak maar in orde' fase inclusief bijbehorende kosten? Zo nee, dan is het een interessant geval. Zo ja, dan zie ik het probleem niet, want bezorging/levering betrek je altijd in een koopovereenkomst (termijnen, kosten, etc).

Als het zo'n groot probleem was dan had je op dat moment toch kunnen aangeven en aanstalten kunnen maken om weg te lopen? Flinke kans dat zo'n meubelsjaak je dan tegemoet komt.

Die 30 euro snap ik overigens wel. Zo'n meubelzaak doet typisch in wat grotere objecten en heeft daarom zelf danwel in opdracht vrachtwagens rondrijden en om het voor iedereen leuk te houden plakken ze er een vaste prijs van een paar tientjes op. En ja, dat geldt dan ook voor een eenvoudig dekmatras (waarvoor ik overigens betwijfel of het echt zo significant veel goedkoper bezorgd kan worden).

Dell heeft overigens ook jarenlang (nu nog?) belachelijke prijzen gehanteerd voor het verzenden van spullen. Het was overduidelijk dat deze vaak geheel of gedeeltelijk gecompenseerd werden elders. Het ging pas fout toen het bedrijf retouren verplichtte op dezelfde wijze en tegen dezelfde kosten wat onredelijk was.

[ Voor 15% gewijzigd door Rukapul op 15-07-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Appleman schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:14:
* The Eagle snapt niet hoe gierig wij weer kunnen zijn

Je verwacht dus van een bedrijf dat zij het gratis gaan verzenden en als ze dat niet doen kom je je gelijk zoeken op t.net? Begin zelf een bedrijfje en kijken of je dan ook hetzelfde denkt.
Nee, ik verwacht bij een bedrijf waar ik iets koop dat zij mij de optie bieden om dat ook gewoon mee te kunnen nemen op een manier die mij geen geld kost. Nogmaals: ophalen in de winkel was geen optie, terwijl ze in heel NL en BE zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Dat jij er 120km voor moet gaan rijden is toch niet hun probleem? Ze moeten niet met elke kant rekening houden waar hij vandaan komt. Nog even en je eist km-vergoeding bij de winkel 8)7. Zij kiezen er voor om 1 centraal punt te kiezen waar hun distributie wordt gehouden. Als je er nota bene zelf voor kiest om hem op te halen dan kan het alleen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202651

Zoals je zelf al aangeeft leveren ze vanuit een magazijn.
Ik kom uit de buurt daar en dat magazijn is gigantisch, en zal dus ook worden gebruikt om winkels te bevoorraden.
Je hebt het ding via internet besteld, en kreeg daarbij een leuke korting. Had je die korting ook gekregen als je naar een van hun winkels was gegaan?
Zoja, annuleer de bestelling en ga lekker naar een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:08
The Eagle schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:17:
[...]

Nee, ik verwacht bij een bedrijf waar ik iets koop dat zij mij de optie bieden om dat ook gewoon mee te kunnen nemen op een manier die mij geen geld kost. Nogmaals: ophalen in de winkel was geen optie, terwijl ze in heel NL en BE zitten.
Je beseft dat dit een heel ander iets is als wat je in de topictitel/-start brengt als zijnde het grote probleem?

Bij een niet klantgerichte winkel stem je over het algemeen met je voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

The Eagle schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:17:
Omdat zij dan nog steeds vervoerkosten hebben als het vanuit een magazijn moet worden gestuurd, en opgeslagen dient te worden bij een winkel die vaak die ruimte niet heeft. Je moet toch ietsjes verder dan alleen je eigen belangen kijken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-05 07:06
Tsja, ergens snap ik de TS wel: jij bent niet op de hoogte gesteld van het feit dat je

1) of 30 euro moest betalen voor het bezorgen
2) of 120 moest rijden om het te kunnen afhalen

Dat soort mededelingen had de winkel moeten doen alvorens jij een overeenkomst met ze aangaat.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-05 08:59
Of je moet 240 km rijden en bent +-20 euro kwijt voor diesel, paar uren voor rijden, in huis tillen etc.
Of je betaald 30 euro en het staat in je woonkamer op aangegeven tijd!

Nou, ik wist het wel! O-)
Ik zou lekker wachten totdat het bij mij in de woonkamer staat, voor die 10 euro zou ik de moeite niet doen(en heb wel betere dingen te doen dan dat ding ophalen!) Heb mijn vorige matras ook laten versturen, en kwam keurig aan en niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Idd Hortz. 240km rijden is ongeveer 2 en een half uur rijden. Dus we maken er 3uur van. Dus 3 uurtjes kachelen, tillen, wachten etc of 10 euro meer betalen. Ik wist het idd ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Mijn intiele vraag was of er ergens iets te vinden is of men zomaar 10% van de aanschafprijs als bezorgkosten mag rekenen. Op de reacties afgaande kennelijk wel dus. Da's niet echt voordelig voor mij, maar soit: de vraag is in ieder geval beantwoord.

Dat staat los van het feit dat ik graag een andere oplossing had gezien. Ik zei "maak het maar in orde", de factuur werd opgemaakt, we kregen zelfs koffie, en vlak voor het uitprinten van de factuur werd nog even duidelijk gemaakt dat er ook nog die 10% / 30 ballen bij kwam voor het bezorgen, en dat hun beleid was dat er geen andere opties waren behalve ophalen.

Een "normale" verkoper zal als ie een beetje mensenlijk is dan inzien dat dat wel erg veel is en proberen er iets aan te doen. Zeker als ik aangeef dat de hele slaapkamer bij hun weg komt en ik er eerder dus al dik 3k heb neergelegd. Hier geenszins; ook de suggestie hem in de winkel op te halen werd weggewoven. Dat stoort me. Ik werd simpelweg voor het blok gezet.

Toegeven: eigenlijk had ik op dat moment gewoon weg moeten lopen en zeggen dat ik er dan nog over na zou denken omdat dit absurd was. Het feit dat ik getekend heb spreekt niet in mijn voordeel, maar we wilden nou eenmaal die specifieke topper, omdat ie bij de rest van het bed hoorde.

Ik had graag gezien dat dit wettelijk niet eens echt mocht - en ik dus hun klantenservice had kunnen bellen om te zeggen wat voor uilskuikens het zijn. Iedereen voelt op zijn klompen aan dat je iemand niet zo voor het blok (we leveren op onze condities en anders niet, geen overleg mogelijk) kunt zetten. Maar bij gebrek aan munitie ga ik ze binnenkort toch maar eens bellen, eens kijken wat ze voor me kunnen doen :)

Niet geschoten is altijd mis ;)
gambieter schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:24:
[...]

Omdat zij dan nog steeds vervoerkosten hebben als het vanuit een magazijn moet worden gestuurd, en opgeslagen dient te worden bij een winkel die vaak die ruimte niet heeft. Je moet toch ietsjes verder dan alleen je eigen belangen kijken :)
Als jij in R'dam Alexander twee vestigingen onder elkaar hebt zitten en ook showroommodellen verkoopt heb je die ruimte dus prima. En zo'n topper prop je overal in een hoekje. Geen argument dus imho :)
Hortz schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:25:
Of je moet 240 km rijden en bent +-20 euro kwijt voor diesel, paar uren voor rijden, in huis tillen etc.
Of je betaald 30 euro en het staat in je woonkamer op aangegeven tijd!

Nou, ik wist het wel! O-)
Ik zou lekker wachten totdat het bij mij in de woonkamer staat, voor die 10 euro zou ik de moeite niet doen(en heb wel betere dingen te doen dan dat ding ophalen!) Heb mijn vorige matras ook laten versturen, en kwam keurig aan en niks aan de hand.
Ik heb ook wel betere dingen te doen. Toevallig wil het dat Veghel precies halverwege ligt tussen mijn ouders en mijn schoonouders (Eindhoven resp. Nijmegen) en ophalen dus een optie was. Desnoods stuur ik mijn pa ;)

[ Voor 27% gewijzigd door The Eagle op 15-07-2012 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 02:17

Felyrion

goodgoan!

Tsja, het lijkt me allemaal niet meer dan logisch. Ze hebben voor zichzelf een drempel bedacht, dat wanneer ze een item daarboven (350) verkopen, ze de verzendkosten in de marge kwijt kunnen. Daaronder zal het hun (te veel) geld gaan kosten om de verzendkosten te vergoeden.

Zoals ik het lees hebben ze hun winkels alleen ingericht als showroom, dus ja.. dat betekent dat ze daar geen voorraad hebben. Het verzenden naar hun winkel kost ze dan net zoveel als direct naar jou verzenden. Lijkt me ook weer niet heel vreemd.

dus als antwoord op je TS: Ja.. 30 euro lijkt me wel billijk. Al kan het vast wel goedkoper, maar dat is uiteindelijk hun keus.

en het percentage van de prijs maakt natuurlijk helemaal niks uit. Het gaat om de algemene kosten, en waarschijnlijk een stuk qua volume, het is nu eenmaal een groter artikel en eist dus meer ruimte in het vervoermiddel. Of dat artikel nu 100 of 1000 euro kost, dat maakt niks uit.

edit:
ik lees nu dat de rest van de slaapkamer er ook wegkomt, dan was het mooi geweest als ze als service dit gratis gedaan hadden, maar nog steeds vind ik het niet erg vreemd.

[ Voor 25% gewijzigd door Felyrion op 15-07-2012 21:35 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 16:13
€370 - €277 = €93 - €30 = €63

Nog altijd €63 minder in kosten dan normaal na die 25% korting en plus die bezorgkosten, ik zou niet klagen denk ik..

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik had begrepen dat hij besteld werd en dat je hem in de winkel waar je hem kocht vervolgens kon afhalen. Dan zou bezorgen een extra service zijn. Nu ik begrijp dat je naar een of ander distributiecentrum moet op grote afstand, vind ik dat je eigenlijk wel een beetje gelijk hebt. Er zou dan eerder moeten zijn aangegeven dat er onvermijdbare kosten nog weer bovenop komen (onvermijdbaar als in "het alternatief - zelf ophalen - is best wel onredelijk"). Helaas werken sommige branches nu eenmaal zo dat ze vlak voor de deal doen alsof het heel normaal is dat ze nog even wat kosten bijrekenen. Gladde verkooptechnieken waarbij de jeuk wel gratis wordt bezorgd.
Freaky Maus schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:48:
€370 - €277 = €93 - €30 = €63

Nog altijd €63 minder in kosten dan normaal na die 25% korting en plus die bezorgkosten, ik zou niet klagen denk ik..
En vanaf volgende week zijn het weer zomerkortingsweken met 100 euro korting op alle dekmatrassen boven de 300 euro. In september is er sale met bovenop de standaardkorting van 20% nog eens 5% kassakorting en in oktober de herfstactie: ieder tweede dekmatras voor de halve prijs.

[ Voor 28% gewijzigd door haribold op 15-07-2012 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
Ik heb overigens wel eens wat gekocht waarbij de bezorgkosten ±2000% van de waarde bedroegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Verzend/bezorgkosten zijn normaal, althans, bij een webwinkel, dan ontkom je er niet aan.

Als ik naar een normale winkel ga, en ik koop iets, dan vind ik het ook niet zo leuk als ik te horen krijg "ja, maar, we hebben het hier niet, voor 30 euro bezorgen we je het" en het argument "ze hebben een centraal punt om dingen op te halen" gaat niet echt op als dat punt in Veghel is, Groningen is immers ook geen centraalpunt in Nederland.

Dus ja, zo heel netjes is het niet dat je het niet mag ophalen bij de winkel zelf, en dat doordoor de enige echte optie 30 euro bezorgkosten betalen is, voor iets wat niet heel erg groot is. Ik heb grotere dingen uit Duitsland gehaald voor 7 euro verzendkosten...

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Voorbeeldje uit de Pricewatch: je koopt iets van 25 cent, daar komt 2,95 voor het bezorgen bij....da's wel iets meer dan 10% :P

Ook niet meer dan logisch: de waarde van artikel staat los van de kosten die gemaakt moeten worden om het bij jou thuis te krijgen. Of ik je nu een frontje van een cd-drive kom brengen of een vijf SSD's van 512 GB elk, de afstand blijft hetzelfde ;)
Als de winstmarge groter wordt, zouden de bezorgkosten daarmee eventueel verrekend kunnen worden.

En hoe groter/zwaarder het artikel, hoe meer de kosten kunnen zijn (kijk maar bij postorderbedrijven als Wehkamp, voor een bankstel rekenen ze meer transportkosten dan voor een setje handdoeken, helemaal als het nog een paar verdiepingen omhoog moet zonder lift).
Als de postbode het kan afleveren ipv. 3 man met vrachtwagen & takel-/tilspul, tja, dan is dat goedkoper.

Bij verhuizers is er wel vaak iets te regelen, zeker als je naar het buitenland vetrekt: wanneer ze nog wat ruimte over hebben in de truck en ze gaan al min of meer jouw kant uit, betaal je minder dan wanneer ze apart voor je moeten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:49

Malarky

Wils voor wat ieder

The Eagle schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:30:
Ik had graag gezien dat dit wettelijk niet eens echt mocht - en ik dus hun klantenservice had kunnen bellen om te zeggen wat voor uilskuikens het zijn. Iedereen voelt op zijn klompen aan dat je iemand niet zo voor het blok (we leveren op onze condities en anders niet, geen overleg mogelijk) kunt zetten. Maar bij gebrek aan munitie ga ik ze binnenkort toch maar eens bellen, eens kijken wat ze voor me kunnen doen :)
Contractvrijheid ;) Groot goed in Nederland (en andere landen). Wij burgers kunnen vrij contracteren en verbintenissen met andere burgers/bedrijven aangaan. Natuurlijk kan niet alles, sommige contracten kunnen vernietigd worden of zelfs nietig zijn doordat ze tegen dwingend recht ingaan. Maar dat gaat zeker niet om verzendkosten. Van procedurele fouten is ook geen sprake aangezien jij heel duidelijk akkoord bent gegaan met de verzendkosten, je hebt zelfs nog aangeven of het lager kon, jij was je heel goed bewust van die kosten. Wilsgebrek zal ook geen sprake van zijn.

Als de winkel jou bij het verkopen 60 euro verzendkosten had voorgesteld, jij had wat gewikt en gewogen en was alsnog akkoord gegaan, had je ook geen poot om op te staan. Gelukkig zou de rechter zich daar niet mee bemoeien, als jij en de winkel daar nu eenmaal mee akkoord gaan. Als jij een topdek van 30 euro wilt kopen en 275 euro verzendkosten, ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:02

Quad

Doof

Ik heb nog niet zo heel lang geleden een bureau online aangeschaft, kostte 180,- en mogelijkheid tot ophalen bezorgen.
Laatste kostte mij 50,-€, ophalen met de auto nog meer.

Werd ook goed afgeleverd en was zo'n 30KG zwaar dus kan het begrijpen.
Het kost wat, maar heb je ook wat.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
http://www.goossenswonen.nl/klantenservice/bezorging/
Bezorgkosten
Bestellingen die u bij ons plaatst worden altijd bij u thuis bezorgd door onze eigen professionele bezorgdienst vanuit het Goossens distributiecentrum in Nederland. Wij bezorgen de meubels gratis op de afleveradressen in Nederland en de grensstreek met België en Duitsland. Voor verder weg gelegen gebieden in België en Duitsland en voor de Waddeneilanden vragen wij een bijdrage in de bezorgkosten. Daarnaast vragen wij bij orders onder €350,- een vergoeding van €30,-.

Afhalen
In principe worden alle bestellingen bezorgd door onze bezorgdienst vanuit het 59.000 m² grootte Goossens distributiecentrum. Het is dan ook niet mogelijk een aankoop direct mee te nemen uit de winkel. Wanneer een product op voorraad is is het eventueel wel mogelijk dat u uw product ophaalt bij ons distributiecentrum in Veghel. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met klantenservice 0413-212855.
Lijkt mij nogal duidelijk?

Daarnaast vind ik €30 een marktconform bedrag. Als je het zelf wil verzenden, dan ben je volgens mij hetzelfde kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Chuckiej, bedankt voor de mosterd na de maaltijd ;)
Als ik bij een woonboulevard een winkel instap ga ik niet eerst op hun website kijken natuurlijk, wat denk je zelf? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 01:17

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ik had er een paar kussens bij gedaan om boven de 350 uit te komen.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mijn intiele vraag was of er ergens iets te vinden is of men zomaar 10% van de aanschafprijs als bezorgkosten mag rekenen.
Iedereen mag toch zelf bepalen wat ze rekenen. Het lijkt mij niet dat hier regels of wetten voor zijn. Al rekent een bedrijf 1000 euro verzendkosten voor het versturen van een schroefje, dat moeten ze toch zelf weten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Misschien begrijpen we de situatie niet goed.

Klopt het dat jij in een winkel stond, bij jou in de buurt, besloot een matras aan te schaffen, en dat toen de aap uit de mouw kwam dat jij het alleen kon laten bezorgen, of op een totaal andere locatie kon ophalen dan de winkel waar je in stond? Dat is inderdaad raar. Niet dat het niet mag, maar wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
^^^ Jij snapt het :)
Verder daar al eerder iets gekocht (complete slaapkamer) en toen was er geen probleem. Nogal wiedes, want die was even iets duurder dan 350 euro ;) Maar dus ook niet verwacht dat ze zoveel zouden rekenen. en geen alternatieven zouden bieden cq. totaal niet mee zouden willen denken of -werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Als ik een brief via de PTT laat bezorgen (met handtekening retour), dan kost dat 7 euro. Dan is 30 euro relatief gezien een lachertje. Je betaalt hoe dan ook de verzendkosten wel, of het nu bij de prijs is inbegrepen of niet. Deze winkel is gewoon iets transparanter. Als koper kun je er redelijkerwijs vanuit gaan dat het bezorgen ook gewoon geld kost. Dat hoeft een winkel echt niet vantevoren te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173249

Je kan het beter zo berekenen.
Oude prijs 370 euro met gratis verzendkosten, dus echte prijs is eigenlijk 340

Nieuwe prijs 277 maar met 30 euro verzendkosten echt prijs is dus 307
Echte korting is 1-307/340 * 100%=9.7%

Nou nu met het bezorgen. Waarom je per definite niet zelf moet ophalen is ten eerste dat na aftrek van bezinekosten en afschrijving een minimale winst zal opleveren. Ten tweede ben je voor je zelf aan het werk. Ik weet niet wat je per uur verdient maar je bent in ieder geval twee uur hiermee bezig. Dus je maakt verlies.

Dus:
Bedenk of je dat matras het waard vind voor die prijs en korting. Verzendkosten betaal je zoiezo
peace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173249

Billijkheid is een mening, niet te lang bij stilstaan, kost teveel tijd en energie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-05 14:27
Anoniem: 173249 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:53:
Je kan het beter zo berekenen.
Oude prijs 370 euro met gratis verzendkosten, dus echte prijs is eigenlijk 340

Nieuwe prijs 277 maar met 30 euro verzendkosten echt prijs is dus 307
Echte korting is 1-307/340 * 100%=9.7%

Nou nu met het bezorgen. Waarom je per definite niet zelf moet ophalen is ten eerste dat na aftrek van bezinekosten en afschrijving een minimale winst zal opleveren. Ten tweede ben je voor je zelf aan het werk. Ik weet niet wat je per uur verdient maar je bent in ieder geval twee uur hiermee bezig. Dus je maakt verlies.

Dus:
Bedenk of je dat matras het waard vind voor die prijs en korting. Verzendkosten betaal je zoiezo
peace
Je moet niet prijs excl verzendkosten met prijs incl verzendkosten gaan vergelijken ;) Afgezien daarvan ben ik het met je mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
kutagh schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:22:
[...]

Je moet niet prijs excl verzendkosten met prijs incl verzendkosten gaan vergelijken ;) Afgezien daarvan ben ik het met je mee eens.
Dit klopt wel degelijk aangezien boven de 300 euro geen bezorgkosten word gerekend.
Maar zoals hierboven gezegd wordt betaald na wat het je waard is of haal het zelf op. Vind dit wel echt zeiken om het zeiken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het enige dat wellicht minder netjes, of zelfs maar niet zo klantvriendelijk was, is of de bezorgopties duidelijk staan aangegeven. Het is vervelend als je bij het afrekenen pas erachter komt dat je of € 30 meer moet betalen, of het 100 km verderop op kan halen. Maar zelfs dan is het je eigen keus om van de aankoop af te zien of niet.

En laat hier alsjeblieft geen regels voor komen; alsof er nog niet genoeg zinloze regels zijn.
Pagina: 1