Moederbordje

Pagina: 1
Acties:

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-03 21:26
Hallo,

Klein vraagje.

Welk moederbord heeft meer als 9 sata poorten Onboard intern???
Die je allemaal kan gebruiken.
Enige eisen zijn: Am3, Ddr3 (2000) (up to 16 gb) 2 of meer PCI-e 16X sloten (niet fakers die op 8 of minder draaien)

Huidig heb ik een MSI Eclipse met 10 sata poorten (en I7 enginerings sample, 2 5870 blacks) en wil gaan upgraden.
Verder heb ik een hele lap hardeschijven, 7 stuks van 2 terabyte. en 1 ssd van 80 GB en dvd station allemaal op sata. (9 apparaten dus)

Wie o Wie kan mij een perfect AM3 moederbord voor het 8 koppige monster aanraden???

Groetjes,

(p.s. geld speelt geen rol)

DPC Chef-kok :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waarom veel geld uitgeven aan een bord dat dit heeft als je ook een PCI-e SATA kaartje kan kopen ?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:05

M2M

medicijnman

Dus je hebt momenteel een geoc-de I7 en je wil gaan "upgraden" naar het AMD platform?

Voor de rest ben ik het eens met hierboven. Als euro's toch geen issue zijn, gooi er dan een fatsoenlijke raid kaart in.

zoiets zou voldoende moeten zijn: pricewatch: Areca ARC-1231ML SFF-8087 (12x SATA300 RAID, XOR, 256MB, PCI-e x8)

[ Voor 36% gewijzigd door M2M op 15-07-2012 17:26 ]

-_-

• Xanquezer
Ik wil geen Sata kaartje erop hebben, heb er nu al een paar thuis liggen maar ik vind dat hopeloos!!!

Je bent 5 minuten aant wachten tot hij verder gaat met windows booten.

Mn ''i7'' gaat de deur uit en wil terug stappen naar amd, na bijna 3 jaar te hebben gedraait op dit systeem.

Video kaarten gaan ook de deur uit, deze worden vervangen door een GTX680 of iets die koers in.

Uiteraard alles weer watergecoold! :D

• Xanquezer
Zit daar een snelle ''bios boot'' in?

Zit namelijk niet te wachten op lange opstart tijden :P

• M2M
  • Registratie: Juli 2006

M2M

medicijnman

9 SATA aansluitingen kan ik zo op consumentenborden niet vinden. 9 interne teminste. Het moederbord wat het dichtst in de buurt komt is deze: pricewatch: Gigabyte GA-990FXA-UD7

En ja, met een raid kaart duurt het booten wat langer, maar als euro's toch geen issue zijn laat je je pc toch gewoon aanstaan?

-_-

• marcop23
  • Registratie: December 2009
M2M schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:39:
9 SATA aansluitingen kan ik zo op consumentenborden niet vinden. 9 interne teminste. Het moederbord wat het dichtst in de buurt komt is deze: pricewatch: Gigabyte GA-990FXA-UD7

En ja, met een raid kaart duurt het booten wat langer, maar als euro's toch geen issue zijn laat je je pc toch gewoon aanstaan?
En geluid en warmte dan? Als ik mijn niet-highend pc (eentje met een AMD 64 X2 6400+) een nachtje aan laat staan in mijn ~15 M2 grote kamer wordt het toch wel oncomfortabel warm, als mijn raam dicht is. Mijn raam moet open staan om mijn kamer niet op te laten warmen.

Verder heeft een RAID kaartje alleen nut als je disks in RAID draaien, anders is een simpele controller makkelijker. Ook heeft die geen BIOS, en beïnvloed die je boottijden dus ook niet. Het enige nadeel is dat goedkope controllers als een Asrock SATA3 kaartje met PCIe 2.0 'maar' 500 MB/s bandwith hebben, in plaats van 2 * 600 MB/s = 1200 MB/s van twee SATA-600 poorten.

Sluit dus twee harde schijven aan op een SATA kaartje die je weer aansluit op een moederbord met 8 SATA poorten en je bent gered :)

• Xanquezer
M2M schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:39:

Aan dat moederbord zat ik ook aan te denken.

Dan verkoop ik mn ssdtje en zet er een PCI-e in.

Dvd speler/brander zoek ik wel op 1tje met IDE :P daar kan ik mee leven :P

dus toekomstplannetje.

8hdd`s 2TB
8 koppig monster. (4ghz> WC)
pci-e ssd
Mountain mod case.

etc...

Bedankt voor jullie hulp!

p.s. 2000 watt voeding vind de energy maatschapij leuk, en mijn portomonee niet...

[ Voor 5% gewijzigd door Xanquezer op 15-07-2012 19:17 ]

• joordy
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:00
Heb je die dan ?
To much overkill .....

• marcop23
  • Registratie: December 2009
Xanquezer schreef op zondag 15 juli 2012 @ 19:15:
[...]

Aan dat moederbord zat ik ook aan te denken.

Dan verkoop ik mn ssdtje en zet er een PCI-e in.

Dvd speler/brander zoek ik wel op 1tje met IDE :P daar kan ik mee leven :P

[..]

p.s. 2000 watt voeding vind de energy maatschapij leuk, en mijn portomonee niet...
En een Asrock SATA-600 kaartje dan? Heb je daar overheen gelezen? Of wil je dat niet en geef je daar gewoon geen antwoord op?

En de overige onwaarheden:
- Dat moederbord heeft geen PATA, zoals elk modern moederbord
- Het vermogen van de voeding is hoeveel hij maximaal kan leveren, niet hoeveel hij verbruikt. Ookal bouw je een eigen trafo van 20 MW met een megakollosale gelijkrichter, je systeem blijft net zoveel verbruiken.

• Xanquezer
Zo gedataileerd zoek ik ook net niet.

Een raid kaartje (etc..) is niet mijn optie.

dvd speler kan ook op usb tegenwoordig! :)

Waarschijnlijk hou ik geen pci-e sleufjes over... (3 video minstens)

Pagina: 1