Bestanden ordenen en makkelijk bereiken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:20
Ik ben op zoek naar software om een groot aantal bestanden te ordenen. Hier op kantoor zitten duizenden bestanden in duizenden mappen, en is soms lastig te vinden of raakt kwijt.

Stel, je zoekt een foto van Henk in Spanje uit 2009. Dan moeten we de map Henk bij langs, zit ie niet in. De map Spanje dan? zit ie ook niet in. De map 2009? Zit ie ook niet in. Blijk dat het bestand in de map vakanties zit na een half uur zoeken.

Zo wordt hier dus megaveel tijd verspild door het zoeken. Nu ben ik Tabbles aan het uitproberen, maar dat vind ik nog niet echt je-van-het. Het heeft wel de mogelijkheden die ik wil (als je zoekt op Spanje, Henk, 2009 of vakantie vind je bij elke zoekopdracht dezelfde foto) maar werkt nog niet echt lekker. tag2Find leek ook super maar werkt niet op 64 bit las ik. Computers hier zijn Windows 7 en XP.

Iemand nog ideetjes voor handige software die ook makkelijk en snel door niet-tweakers onder de knie te krijgen is? Ik zat te denken aan het taggen van bestanden (zoals bij foto's) maar ik weet niet of dit wel de beste oplossing is. De meeste extensies zijn .pdf en .wpd.

[ Voor 8% gewijzigd door maarud op 15-07-2012 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat de vraag al 7 jaar geleden is, denk ik dat het taggen van bestanden nog steeds een vraag is bij veel meer mensen. Ik heb ook een tijdje Tabbles op mijn computer gehad, maar er ook weer afgehaald omdat het toch niet lekker genoeg werkte.

Tijdje geleden toch weer gekeken naar een tagging tool. Ik kwam toen een artikel tegen waarin ook een oplossing 'tagging for windows' uit Nederland(!) te vinden is.

Ben het gaan testen en tot nu toe moet ik zeggen dat het wel lekker fijn doet wat het naar mijn idee moet doen. Taggen van bestanden en dan binnen de windows verkenner.