Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

3 PWM fans op 1 PWM Mobo aansluiting?

Pagina: 1
Acties:

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Ik wil 3 case fans in mijn pc vervangen met pwm fans, ik heb echter maar 1 12V pwm case fan aansluiting.

Is het mogelijk voor het moederbord om die enkele pwm aansluiting dubbel te splitsen naar 3 pwm fans door het aan elkaar koppelen van 2 Gelid PWM Y-Cable Splitters? Of vergt dat teveel stroom van een enkele aansluiting?

[ Voor 3% gewijzigd door Meessen op 15-07-2012 15:47 ]

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-11 23:59

faust2016

You yes have my shirt

Je moet eigenlijk even uitzoeken hoeveel Amperes die header kan leveren. Heb ook ooit een keer aan een moederbord fabrikant (biostar) gevraagd hoeveel A zo een header kan leveren, maar helaas geen antwoord op gehad.

Op internet las ik vaak dat de CPU fan header eigenlijk altijd wel rond de 1A kan leveren, dus san zou het net moeten kunnen.. Maar voor de zekerheid zou ik er toch even een mailtje naar Asrock uitgooien.

• Meessen
faust2016 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 20:49:
Je moet eigenlijk even uitzoeken hoeveel Amperes die header kan leveren. Heb ook ooit een keer aan een moederbord fabrikant (biostar) gevraagd hoeveel A zo een header kan leveren, maar helaas geen antwoord op gehad.

Op internet las ik vaak dat de CPU fan header eigenlijk altijd wel rond de 1A kan leveren, dus san zou het net moeten kunnen.. Maar voor de zekerheid zou ik er toch even een mailtje naar Asrock uitgooien.
Ik heb net een mail verstuurd naar de technische dienst van Asrock, hopelijk krijg ik antwoord.

Ik heb inderdaad ook ergens gelezen dat iemand van Asrock het antwoord het gekregen dat het 1A kan leveren, maar dat was wel over een ander moederbord.

Ik heb het liefst die 3x pwm, maar als het erg krap zou worden zal ik wel 1 fan een normale doen.

• Meessen
Ik heb de oplossing gevonden: http://www.ebay.nl/itm/GE...re-Case-Fan-/150688313144
( http://www.gelidsolutions...ex.php?lid=2&cid=11&id=63 )

Ik had er al eerder voor zoiets gezocht maar niet gevonden, nu kwam ik het toevallig tegen.

[ Voor 14% gewijzigd door Meessen op 16-07-2012 01:31 ]

• Meessen
Ik heb nog antwoord gekregen van Asrock: de 4 pin aansluiting kan 1 Ampere bij 12 Volt leveren.
Maar ze adviseren om er niet 3 fans op aan te sluiting omdat het te dicht bij het maximum zit.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Paar transistors, weerstandjes en je 12v voedingslijn gebruiken een idee?
PWM de basis van de tor aan laten sturen via een weerstand, et voila.

De torren moeten wel 12V @ Imax (van de fan) kunnen schakelen.

• Meessen
Boudewijn schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 00:54:
Paar transistors, weerstandjes en je 12v voedingslijn gebruiken een idee?
PWM de basis van de tor aan laten sturen via een weerstand, et voila.

De torren moeten wel 12V @ Imax (van de fan) kunnen schakelen.
Ik bestel die bovengenoemde Gelid kabel op ebay, is een stuk makkelijker en mooier :)
Pagina: 1