Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
Goedendag allen,

Mijn dochter heeft vorige week een Archos Arnova 9 G3 4GB (http://tweakers.net/pricewatch/305631/archos-arnova-9-g3-4gb-zwart.html#tab:prices) gekocht, maar nu wil hij soms niet opstarten. Gebeurt alleen na het opladen. Keertje resetten en de oplader erin en dan start hij wel op, maar er komt natuurlijk een moment dat ze hem ergens heeft, waar de oplader niet is.
Is er iemand die weet hoe je dit kunt voorkomen?

Ik ben op Android-gebied echt een newbie, maar ik lees wel eens wat over custom ROMs en meer van die voor mij nog ietwat spannende handelingen.
Is daarmee zoiets op te lossen? En zo ja, weet iemand welke custom ROM ik kan gebruiken? Ik kom online namelijk nog maar weinig info tegen over deze tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:00

Roytoch

Nietes

Is het niet handiger eerst aanspraak te maken op de garantie voor je een custom rom gaat proberen? Voor hetzelfde geld is het met een custom rom nog altijd niet opgelost en zit je weer in dat lichtgrijze gebied waarbij je met gewijzigde software garantie probeert te claimen.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
Roytoch schreef op zondag 15 juli 2012 @ 15:26:
Is het niet handiger eerst aanspraak te maken op de garantie voor je een custom rom gaat proberen? Voor hetzelfde geld is het met een custom rom nog altijd niet opgelost en zit je weer in dat lichtgrijze gebied waarbij je met gewijzigde software garantie probeert te claimen.
Dat is inderdaad een optie. Maar het is in mijn ogen niet zo'n enorme fout, gerelateerd aan wat deze tablet kost. In andere woorden, ik verwacht eerlijk gezegd dat een eventuele vervanger hetzelfde doet, dan wel een andere licht irriterende afwijking heeft.
En wat mijzelf betreft accepteer ik probleempjes van deze orde ook wel voor deze prijs, ik zou het alleen vervelend voor mijn dochter vinden als ze ergens naar toe is en dan niets met haar tablet kan.
Vandaar de vraag of ik het zelf op zou kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-06 23:04
JWfx schreef op zondag 15 juli 2012 @ 15:31:
[...]

Dat is inderdaad een optie. Maar het is in mijn ogen niet zo'n enorme fout, gerelateerd aan wat deze tablet kost. In andere woorden, ik verwacht eerlijk gezegd dat een eventuele vervanger hetzelfde doet, dan wel een andere licht irriterende afwijking heeft.
En wat mijzelf betreft accepteer ik probleempjes van deze orde ook wel voor deze prijs, ik zou het alleen vervelend voor mijn dochter vinden als ze ergens naar toe is en dan niets met haar tablet kan.
Vandaar de vraag of ik het zelf op zou kunnen lossen.
De "kasty" custom roms doen niks aan power management of andere dingen waar het probleem vandaan zou kunnen komen. Een tip is misschien hem niet uitzetten en dan al helemaal niet tijdens het opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
exelletor schreef op zondag 15 juli 2012 @ 16:20:
[...]

De "kasty" custom roms doen niks aan power management of andere dingen waar het probleem vandaan zou kunnen komen. Een tip is misschien hem niet uitzetten en dan al helemaal niet tijdens het opladen.
Bedankt voor je antwoord. Ik ga dus niet freubelen met custom-dingetjes.
Ik ga wel je tip uitproberen. Helemaal nooit uit zal wellicht niet gaan, maar voor en na opladen gewoon aan laten zou een oplossing kunnen zijn. d:)b