Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor schoonouders

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi medetweakers,

Ik ben momenteel opzoek naar een nieuwe laptop voor mijn schoonouders.

Profiel:
Laptop staat doorgaans gewoon op een tafel in de woonkamer (hoeft dus niet erg mobiel te zijn en batterylife is ook een secundair belang), een enkele keer gaat ie mee naar de tuin. Het ding wordt vooral gebruikt voor surfen op internet en office (vooral word) en in de toekomst Skype.

Budget: circa 500 euro

Mijn overwegingen:
* Gezien de vorderende leeftijd van mijn schoonouders (en gebrek aan noodzaak voor mobiliteit) zit ik te denken aan een 17 inch model.
* Aangezien er geen 3D spelletjes op gespeeld worden is een discrete videokaart onzinnig.
* Levering door een lokale (Groningen) winkel is een pre.

Binnen deze kenmerken kom ik uit op een van de volgende modellen:
* Acer Aspire 7739
*Toshiba C670-1DW

Twijfels:
Een van mijn grootste twijfel punten is de bouw kwaliteit. De bouw kwaliteit van Acers verschilt nogal van model tot model en dit specifieke model heb ik nooit in handen gehad. (Misschien zijn er medetweakers met handson ervaring met dit model?) Ik heb al jaren geen toshiba meer in handen gehad dus daar weet ik momenteel heel weinig van de bouwkwaliteit.
Mogelijk heeft iemand nog tips voor alternatieven?

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Is de Toshiba c670 niet de grootste miskoop die je ooit kunt maken?
2 usb poorten die ook nog vlak naast elkaar geplaatst zijn zodat je in de meeste gevallen ze nieteens beide tegelijk kunt gebruiken... En ook geen HDMI, ik begrijp niet dat deze troep nog verkocht word... -,-

Waarom niet deze:
pricewatch: Asus K73E-TY300V
Een pentium dual core is naar mijn idee voor het gebruik van de schoonouders wel zeker veel meer dan genoeg. De K73 is ook nog eens redelijk in de bouwkwaliteit.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• keethar
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-05 12:15
Ietwat over budget, maar met deze pricewatch: Asus X73TK X73TK-TY044V kunnen ze nog wel lang mee me dunkt. Met die winkel heb ik geen ervaring, maar het lijkt me een buitenkansje.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Je zet nu wel twee totaal verschillende merken tegenover elkaar. Acer is het allerslechtste merk dat er bestaat en Toshiba is over het algemeen een redelijk tot goed merk. Voor het geld van een Acer kun je een veel betere Asus kopen, zoals de modellen die in de twee vorige posts worden genoemd.

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Dat Acer per definitie troep is, ben ik niet met jullie eens.
Mijn 6530g doet het nog elke dag.. Ding zit prima in elkaar.
1 keer een gebarsten lcd door een val gehad, 4 tientjes voor een nieuw panel, niks meer aan het handje.

Niet alle acers zijn meuk, ik kan me meer vinden in de ts zijn stelling.

Die Toshiba staat geloof ik naast me nu. Alleen dan een modelletje ouder...
Ding is na 3 jaar nog als nieuw, grootste minpunt is het touchpad, de toetsen maken herrie en de textuur vind ik te grof..

Bouwkwaliteit is redelijk voor deze prijsklasse.

Edit.
Het is de l670 . Wel zelfde i3 en zelfde specs.
Er is zeker beter te krijgen voor dit budget.
Eerste generatie i3 is gewoon niet hedendaags meer

[ Voor 12% gewijzigd door aron225 op 16-07-2012 20:25 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:16
Even iets totaal anders: als het voor je schoonouders is (die blijkbaar er geen kaas van hebben gegeten), kun je dan niet beter naar de lokale computerboer gaan voor dit soort dingen? Enerzijds krijg je advies, anderzijds kun je de laptops zien en vasthouden wanneer de bouwkwaliteit van belang is.

Een ander voordeel is dat je schoonouders niet van jou afhankelijk zijn wanneer er iets niet in orde is met de laptop. Worst case scenario: het zijn je schoonouders niet meer en ze hebben een probleem met de laptop.

Toegegeven, de computerboer zal duurder zijn dan een webwinkel, maar voor advies en service mag imho betaald worden.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Trommelrem schreef op zondag 15 juli 2012 @ 15:42:
Je zet nu wel twee totaal verschillende merken tegenover elkaar. Acer is het allerslechtste merk dat er bestaat en Toshiba is over het algemeen een redelijk tot goed merk. Voor het geld van een Acer kun je een veel betere Asus kopen, zoals de modellen die in de twee vorige posts worden genoemd.
Acer was een aantal jaren terug best slecht. Tegenwoordig doet het merk niet onder andere merken. Voordeel van Acer is wel dat de service veel beter is dan van Asus.

Grote verschillen vind je in de behuizingen van laptops. Wat betreft interne onderdelen zoals bijvoorbeeld het moederbord maakt het vrijwel niets uit en worden een hoop dingen van verschillende merken in dezelfde frabriek gemaakt.

Zeggen dat Acer het slechtste merk is is onzin.

Edit:
Toegegeven, de computerboer zal duurder zijn dan een webwinkel, maar voor advies en service mag imho betaald worden.
Dat valt best wel mee. Als je in de Pricewatch kijkt zul je zien dat een hoop fysieke winkels aardig mee doen met de webshops. Het scheelt op een laptop van 500 euro dan soms maar 10 euro of zelfs minder. Als je voor 10 euro meer bij een winkel in je eigen woonplaats terecht kan dan weet ik het wel.

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 16-07-2012 20:40 ]

Pagina: 1