Goedenmiddag allemaal,
De laatste tijd begin ik langzamerhand te merken dat m'n huidige systeempje toch ouder begint te worden en ik steeds dichter op de minimale specs van de nieuwste games aanzit. Vandaar dat ik het tijd vond om een nieuw systeem aan te schaffen zodat ik de komende 4-5 jaar er weer mee vooruit kan.
Heb het huidige lijstje samengesteld met mogelijkheden voor OC'en al ben ik daar (nog) geen groot expert in.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games , veel games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
- Rond de 1100 euro zou ik mooi vinden, maar goedkoper is nooit weg
Componenten die ik nog heb zijn:
Een Tagan TG600-BZ
Een dvd-brander heb ik nog dus dat scheelt ook weer
.
Tevens heb ik hier nog ruim 1TB aan HDD's inzitten wat ik op het moment ruim voldoende vind
Voor de rest heb ik qua randapparatuur eigenlijk alleen een toetsenbord en muis nodig
Een 21" Monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Op HDD en voeding na een hele nieuwe systeemkast
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- Nvidia. Ik heb tot nu toe altijd Nvidia gehad, en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Een beetje stil systeem als ie idle draait is natuurlijk nooit weg, maar geen vereiste
Graag had ik nog suggesties of advies voordat ik dit alles bestel en vervolgens er achter kom dat het beter/goedkoper had gekund ^^
Alvast bedankt!
Edit: ik zit ook te denken om m'n oude 9500GT in het systeem te prikken zodat die de Physx berekeningen kan maken i.p.v. m'n CPU. Nu heb ik echter gelezen dat in sommige gevallen dit juist averechts werkt, heeft iemand hier ervaringen mee?
De laatste tijd begin ik langzamerhand te merken dat m'n huidige systeempje toch ouder begint te worden en ik steeds dichter op de minimale specs van de nieuwste games aanzit. Vandaar dat ik het tijd vond om een nieuw systeem aan te schaffen zodat ik de komende 4-5 jaar er weer mee vooruit kan.
Heb het huidige lijstje samengesteld met mogelijkheden voor OC'en al ben ik daar (nog) geen groot expert in.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games , veel games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
- Rond de 1100 euro zou ik mooi vinden, maar goedkoper is nooit weg
Componenten die ik nog heb zijn:
Een Tagan TG600-BZ
Een dvd-brander heb ik nog dus dat scheelt ook weer
Tevens heb ik hier nog ruim 1TB aan HDD's inzitten wat ik op het moment ruim voldoende vind
Voor de rest heb ik qua randapparatuur eigenlijk alleen een toetsenbord en muis nodig
Een 21" Monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Op HDD en voeding na een hele nieuwe systeemkast
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- Nvidia. Ik heb tot nu toe altijd Nvidia gehad, en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Een beetje stil systeem als ie idle draait is natuurlijk nooit weg, maar geen vereiste
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Sharkoon T5 Value | € 45,60 | € 45,60 |
| 1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 18,30 | € 18,30 |
| 1 | Asus GTX670-DC2T-2GD5 | € 405,- | € 405,- |
| 1 | Logitech G510 Gaming Keyboard | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Razer Naga Molten Special Edition | € 65,- | € 65,- |
| 1 | Corsair XMS3 CMX16GX3M4A1600C9 | € 94,60 | € 94,60 |
| 1 | AMD FX-8150 Black Edition | € 174,- | € 174,- |
| 1 | Corsair Force 3 CSSD-F60GB3A-BK 60GB | € 61,57 | € 61,57 |
| 1 | Asus Sabertooth 990FX | € 134,- | € 134,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.074,07 | |
Graag had ik nog suggesties of advies voordat ik dit alles bestel en vervolgens er achter kom dat het beter/goedkoper had gekund ^^
Alvast bedankt!
Edit: ik zit ook te denken om m'n oude 9500GT in het systeem te prikken zodat die de Physx berekeningen kan maken i.p.v. m'n CPU. Nu heb ik echter gelezen dat in sommige gevallen dit juist averechts werkt, heeft iemand hier ervaringen mee?