Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Music server notebook [€500]

Pagina: 1
Acties:

• rlg.ddp
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-02-2024
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een laptop maar heb wat advies nodig.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
De laptop zal gebruikt worden als een "muziek server" welke middels een USB-DAC (HRT Music Streamer II) aangesloten zal worden op de versterker. Misschien een enkele keer een film (via HDMI op de tv) maar dit zal geen 1080p film zijn; (zware) games zijn uitgesloten, dus grafische kaart is van ondergeschikt belang.

Wat mag je laptop gaan kosten?
€500.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Nee. Een aardige accuduur is meegenomen, maar verder is dit niet belangrijk. 15" is verder een prima formaat.

Eisen/voorkeuren?
- 1 x hdmi (aansluiting met tv);
- 2 x usb 2.0 (aansluiting usb dac + 1 reserve/extra);
- 1 x usb 3.0 (aansluiting externe hdd).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Na deze week aardig wat rondgekeken te hebben, lijkt de MSI CR640-809NL een aardige kandidaat:
15.6" i3 2350M Win7 Home Premium 64-bit 4GB RAM 500GB HDD.

Link Tweakers.net: MSI CR640-809NL
Link Hardware.info: MSI CR640-809NL

Redenatie:
- processor: Intel Core i3 2350M 2,3GHz (aangezien er geen games e.d. op gespeeld zullen worden heeft Intel m.i. de voorkeur boven AMD);
- geheugen: 4GB DDR3 SODIMM en met nog één vrije SODIMM slot (volgens hardware.info) dus uitbreidbaar met nog eens 4GB;
- aansluitingen: 1x HDMI, 2x USB 2.0, 2x USB 3.0 (de 2e USB 3.0 is een aardig extraatje voor nog een tweede externe HDD in de toekomst (alle muziek is lossless);
- prijs: onder de €500.

Ik ben deze week toch wel een aantal keer van "favoriet" gewisseld dus niet geheel zeker of dit de juiste keuze is.

Heeft iemand nog tips c.q. advies?

• rlg.ddp
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-02-2024
/edit:

Geen idee of het uitblijven van reacties een goed teken is of niet, maar uiteindelijk de knoop doorgehakt en de bestelling geplaatst. Gezien een sterke voorkeur voor minimaal 4 USB poorten waarvan minimaal 2 USB 3.0, was de enig andere kandidaat (voor zover ik kon zien) de Medion Akoya E6221.

Vrijwel gelijke specs met maar kleine verschillen:
Medion Akoya E6221: 750GB HDD + matte scherm; totaalprijs €507,-
MSI CR640-809NL: 500GB HDD + glossy scherm; totaalprijs €494,-

Doorslaggevende factor was dat ik de MSI bij de "computerboer" om de hoek (Computerland) kon aanschaffen en de Medion alleen via Medionshop.nl (Panningen). In geval van problemen prefereer ik altijd eye-to-eye contact i.p.v. via de email of een 0900 nummer.

[ Voor 94% gewijzigd door rlg.ddp op 18-07-2012 12:48 ]