• Fusion6
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-02 23:09
Beste medetweakers,

momenteel heb ik het volgende systeem staan met een klein probleempje, de pc valt steeds vaker zomaar uit en start dan direct(zonder druk op de knop) gewoon weer op...nou heb ik de volgende onderdelen vorige maand gekocht:

Mobo
CPU
Ram
Dvd Speler
Kast

en ik heb sinds 3 dagen mijn ssd erin zitten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 72,95€ 72,95
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 14,37€ 14,37
1Corsair Carbide 500R Black€ 94,95€ 94,95
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 0,-€ 0,-
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 205,95€ 205,95
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 61,90€ 61,90
1Samsung 830 series 256GB€ 169,-€ 169,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,95€ 46,95
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 145,-€ 145,-
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 127,-€ 127,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 938,07

het volgende is al uitgesloten
-temperaturen(zijn allemaal prima)
-HDD
-Ram (Heb memtest voor 3 runs gedraait 0 errors)
-Verkeerde aansluiting(alles al 4x gecheckt...)

het gebeurt eigenlijk altijd wel, als ik op internet zit, muziek luister, game echt met alles
vreemd genoeg als ik verschillende stress testen draai blijft het systeem wel prima aan...

is het de voeding(ongeveer 3 jaar oud) of moet ik het toch ergens anders zoeken?

alvast bedankt voor het meedenken!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-02 21:11
Lijkt inderdaad een voedings probleem. Je hebt prime95 al ~2 uur gedraait op zn zwaarst om te kijken wat de temps doen en of hij fouten maakt?

Ik had ook een lange tijd een zelfde soort probleem met mijn PC uiteindelijk PC een jaar niet echt meer gebruikt en alleen mn gaming notebook. Toen kwam ik er achter dat een kabel die van mijn voeding naar mijn videokaart rot was en als deze ietswat bewoog kon deze geen goed contact maken en zorgde mijn systeem dat deze uitging uit veiligheid. Wellicht is er bij jou ook een kabeltje fout, zet de computer aan kast open en beweeg alle kabeltjes een beetje op en neer. Zo kwam ik er per ongeluk achter :p.

Wellicht zit er iets in de voeding en zou indien de mogelijkheid er is een andere voeding lenen van een vriend of zo alleen om dingen uit te sluiten.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Fusion6
inderdaad prime al ruim 3 uur gedraait zonder problemen (heb wel gemerkt dat mijn 1ste core wat "langzamer" is als de andere cores in prime) de temperaturen bleven wel allemaal onder de 60
ik zal eens kijken met die kabels en laten weten of dat het is

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:37
Vink het automatisch opnieuw opstarten eens uit en kijk of je error-codes krijgt?
zie ook de Hangen en opstart-problemen troubleshooter

gewaarwordingshorizon

• Fusion6
beascob schreef op zondag 15 juli 2012 @ 13:46:
Vink het automatisch opnieuw opstarten eens uit en kijk of je error-codes krijgt?
zie ook de Hangen en opstart-problemen troubleshooter
dat heb ik al gedaan, ik was misschien niet helemaal duidelijk in mijn eerste post maar ik krijg helemaal geen BSOD of wat dan ook.
het is gewoon poef weg stroom, en na 1 a 1,5 secondje is het weer terug en start me pc weer op....

het gebeurt nu ook steeds sneller, eerst was het eens in de "zoveel" tijd maar nu soms al 20 seconden na het opstarten...

@tiwazz, kabeltjes gecheckt maar die zijn (Denk) ik in orde...

ga maar eens in het voeding bb guide vragen wat voor voeding geschikt is...:)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Toch zou ik even kijken of automatisch herstarten na fout aanstaat, dat kan je uitzetten om zodoende een eventueel foutbericht te kunnen lezen.

Uitzetten gaat zo; http://www.harmhoekstra.nl/kb/entry/44/

• Fusion6
zoals ik al zei had ik dat vinkje al weggevinkt (doe ik eigenlijk gelijk bij een schone installatie)

whocrashed vind geen dumps... daarbij ligt het probleem dus waarchijnlijk toch bij me psu.

evengoed bedankt voor de extra tip:)

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-02 16:36
Fusion6 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 13:34:
heb wel gemerkt dat mijn 1ste core wat "langzamer" is als de andere cores in prime
Dit komt omdat je eerste core ook het OS en bijbehorende programma's voornamelijk draait.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• Fusion6
Allubz schreef op zondag 15 juli 2012 @ 15:15:
[...]

Dit komt omdat je eerste core ook het OS en bijbehorende programma's voornamelijk draait.
ohja duhhhh :X logisch...

denk nu wel zeker te weten dat het de voeding is... zodra me systeem wat te doen krijgt klapt ie eruit... is wel heel snel gegaan nu...

• Fusion6
Kleine update;

Pc had het probleem nog steeds na de nieuwe voeding. Pc verder getest en tot de conclusie gekomen dat het moederbord defect moet zijn. Contact opgenomen met alternate en die wilden dat ik de volledige kit terug stuurde dit hield in dat ik moederbord geheugen en processor terug moest sturen.

Nu afwachten wat uit hun onderzoek komt.....
Pagina: 1