Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Draadloos scherm

Pagina: 1
Acties:

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-11 18:18
(Ik weet niet in welk subtopic ik het moet plaatsen, dus verplaats het maar wanneer het niet goed is.)

Ik heb een idee gekregen om mijn pc-probleem op te lossen maar ik weet nog niet of het mogelijk is.
Ik heb nu een laptop van 4 jaar oud maar die wil ik eigenlijk vervangen voor een desktop. Echter heb ik daar nu de ruimte niet echt voor omdat ik nog geen eigen woonruimte heb (zoekende maar dat kan even duren). Daarom heb ik bedacht of het niet mogelijk is om boven op mijn kamer niet de desktop kan neer zetten en dan draadloos het beeld, geluid en controls naar de huiskamer te beamen. Dit omdat mijn ouders willen hebben dat ik de boel weer snel op kan ruimen omdat het eigenlijk in de weg staat dus ik wil de unit zelf niet beneden neer zetten.

Nu is de vraag kan dat fatsoenlijk?
De controls en geluid is mogelijk met bluetooth maar het beeld?
Het zou dan gaan over 1920x1200 over een meter of 5.

Weet een van jullie een oplossing? Ik weet dat samsung zoiets heeft maar dat het scherm niet je van het is.
Ook is er zoiets als intel widi maar ik weet niet of er echt een grote lag is. Ik wil het namelijk gebruiken om games op te spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door icecreamfarmer op 15-07-2012 13:21 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• icecreamfarmer
Ik bedenk mij net dat via powerline adapters het ook mogelijk moet zijn.
Ik heb 2 stopcontacten tot mijn beschikking (wel in 2 verschillende groepen).
Met een hdmi naar ethernet zou het dus moeten lukken?

Iemand daar ervaring mee?

Verder zou een modje dit naar beeldschermen kunnen schoppen, ik denk dat het daar beter past.

• icecreamfarmer
Het gaat hierbij trouwens vooral over ervaringen.
http://www.marmitek.com/n...raadloos/gigaview-811.php

Hier zeggen ze dat er geen latency is maar is dat ook echt zo?
Verder is het een duur apparaat is over ethernet goedkoper en net zo goed?

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Het algemeen beleid:
Andere zaken die we ook duidelijk niet op prijs stellen
[...]
• Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen. Als je iets nieuws toe te voegen hebt aan je topic binnen die 24 uur en je bent zelf de laatste poster, dan kun je je post bewerken.
Anyway, als ik het goed begrijp wil je een desktop pc op je slaapkamer neerzetten en in de huiskamer het scherm, toetsenbord, muis, etcetera.
Uit nieuwsgierigheid, waarom niet de hele handel op je slaapkamer zetten en daar gaan zitten?
Of een klein formaat pc bouwen en die achter de tv zetten of iets dergelijks? Tenzij je een dikke gamingbak wilt kom je best een heel eind met de mATX systemen van tegenwoordig.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• icecreamfarmer
real[B]art schreef op zondag 15 juli 2012 @ 23:56:
[...]

Anyway, als ik het goed begrijp wil je een desktop pc op je slaapkamer neerzetten en in de huiskamer het scherm, toetsenbord, muis, etcetera.
Uit nieuwsgierigheid, waarom niet de hele handel op je slaapkamer zetten en daar gaan zitten?
Of een klein formaat pc bouwen en die achter de tv zetten of iets dergelijks? Tenzij je een dikke gamingbak wilt kom je best een heel eind met de mATX systemen van tegenwoordig.
Ja dat is wat ik wil. Het moet een behoorlijke bak worden.
Dat tweede kan maar mijn slaapkamer is niet erg groot, verder is het allesbehalve gezellig om boven te zitten.

Overigens zit ik nu aan een ultrasharp te denken maar eigenlijk zou iets vergelijkbaars waar ook speakers geintegreerd zitten.

• DTHUGGA
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-08 23:01
real[B]art schreef op zondag 15 juli 2012 @ 23:56:
[...]

Sterker nog je kan tegewoordig een behoorlijke gaming monster maken met een ITX behuizing. Misschien is dat ook een oplossing? Een superklein gaming monster die je nog eens een mooi kan verbergen in de buurt van de TV. Ik denk dat dat een beter oplossing is.

Overigens vraag ik me af hoe het zit met interferentie en dergelijke op het draadloze signaal. (tip van een andere gamer: doe niks met draadloos als je echt zonder irritaties wilt gamen ;) )

• icecreamfarmer
DTHUGGA schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:06:
[...]

Sterker nog je kan tegewoordig een behoorlijke gaming monster maken met een ITX behuizing. Misschien is dat ook een oplossing? Een superklein gaming monster die je nog eens een mooi kan verbergen in de buurt van de TV. Ik denk dat dat een beter oplossing is.

Overigens vraag ik me af hoe het zit met interferentie en dergelijke op het draadloze signaal. (tip van een andere gamer: doe niks met draadloos als je echt zonder irritaties wilt gamen ;) )
Mijn ouders willen pertinent geen kast in de woonkamer hebben staan. Ze hebben zelf een laptop gekocht om van de desktop af te zijn. Overigens wordt het dan ook een htpc die ik makkelijk aansluit door even het draadlooskastje (aan mijn toekomstige) TV te hangen.

En dat laatste schijnt dus tegenwoordig mee te vallen als ik de tests moet geloven.
De nieuwe wireless apparaten van dit jaar claimen allemaal onder 1ms te zitten.

Ik zat zelf trouwens aan een dell u2412m te denken echter heeft die geen hdmi, nu is dat geen probleem echter zou ik ook graag het geluid door sturen. Is er een kabel wat hdmi splitst in dvi + geluid?
Of beter nog een hdmi naar DP kabel.
Zodat ik de dell soundbar kan aansluiten.

Pagina: 1