Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 08:19

Aldi Talk/MedionMobile

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/de/thumb/d/da/MEDION_mobile_Deutschland.svg/500px-MEDION_mobile_Deutschland.svg.png

Medionmobile is een prepaid telecomprovider, die het standaard model hanteert. Wat ze speciaal maakt zijn de prijzen die ze vragen. Zo is er geen starttarief en is een sms bijvoorbeeld maar 4 cent! Medionmobile maakt gebruik van het KPN netwerk.Voor 9,99 heb je een startpakket, met daarin een simkaart met 13 euro beltegoed en enkele formulieren.

Tarieven
Binnen Nederland
1e minuut volledig, geen starttarief
Bellen€0.13/min
Bellen naar MedionMobile Klanten€0.04/min
SMSen€0.04/SMS
Mobiel Internet€0.29/MB
MMS€0.40/MMS

Vanuit het buitenland
Geen starttarief, eerste 30s volledig
Bellen EU€0.34/min
Bellen Europa€0.69/min
Bellen Rest€1.59/min
Oproep ontvangen EU€0.09/min
Oproep ontvangen Europa€0.69/min
Oproep ontvangen Rest€1.59/min
SMS EU€0.09/SMS
SMS Rest€0.75/SMS

Mobiel internet is NIET beschikbaar in het buitenland.

Naar het buitenland
Zie dit document voor de tarieven naar het buitenland.

Bundels
Datadagbundel (100MB)€2.99/dag
Datamaandbundel (250MB)€7.99/maand
Datamaandbundel (750MB)€19.99/maand
SMS Bundel 200 (200 SMS naar ieder Nederlands netwerk. 0,025/SMS)€5.00/maand
Buitenland Bundel 50 (50 minuten naar het vaste net van Marokko, Turkije, Suriname, Algerije, Indonesiё, Nederlandse Antillen en Polen vanuit Nederland. 0,10/min)€5.00/maand
Netwerk Belbundel 200 (200 minuten bellen naar MedionMobile klanten. 0,025/min)€5.00/maand
Oproep ontvangen Europa€0.69/min
Oproep ontvangen Rest€1.59/min
SMS EU€0.09/SMS
SMS Rest€0.75/SMS

Nummer Overzetten
Nummer overzetten is gratis. Dit kan gedaan worden met dit formulier, welke opgestuurd moet worden. Het nummer wordt dan na ongeveer twee weken overgezet.

Opwaarderen
Opwaarderen kan enkel door beltegoed te kopen in een fysiek Aldi filiaal. Je krijgt dan een bon met een 15 cijferige opwaardeercode. Deze is te gebruiken door met 1244 te bellen.

Tegoed en Geldigheid
Beltegoed is maximaal 1 jaar geldig. Het opvragen van het tegoed kan via *101# en 1244. In het buitenland kan dit via *100*1244#.

Voicemail
Beluisteren
Vanaf uw mobiele telefoon :
- Bel 1233 om uw berichten te beluisteren.

Vanaf een vaste telefoon :
- Voicemailberichten beluisteren via een vaste telefoon kan alleen met een wachtwoord.

Instellen van een wachtwoord: een wachtwoord is een zelfgekozen code van minimaal 4 en maximaal 7 cijfers.
Kies een wachtwoord dat makkelijk te onthouden is.
Een wachtwoord kan alleen in Nederland worden ingesteld.
Toets 1233 en kies in het hoofdmenu 3, optie 1.

Voicemail beluisteren via een vaste telefoon:

voor het beluisteren van uw voicemail vanaf een vaste telefoon belt u 06 1200 1233. Vervolgens wordt gevraagd om het eigen 10-cijferige mobiele telefoonnummer in te toetsen. Sluit af met # en toets uw wachtwoord in. Vervolgens meldt uw voicemail hoeveel berichten er zijn. Die kunnen dan direct worden beluisterd.

Voicemail instellen
- Toets 12331 om uw voicemail aan te zetten.
- Toets 12339 om uw voicemail uit te zetten.
- Een persoonlijke meldtekst geeft bellers de zekerheid dat ze de juiste persoon opgebeld hebben.

Toets 1233 en kies in het hoofdmenu 2, optie 1. Als u geen persoonlijke meldtekst heeft ingevoerd, dan kunt u ook de standaard-welkomsttekst aanzetten en daarin zelf uw naam inspreken. Ook is het mogelijk om de afwezigheidsmelding aan te zetten. Bijvoorbeeld als u uw voicemail niet wilt gebruiken. Een beller kan in dat geval geen bericht achterlaten en moet op een andere manier contact met u zoeken. Via SMS bijvoorbeeld.

Mobiel Internet
Mobiel prepaid internet wordt per KB afgerekend. Stuur een SMS met het woord JA naar 1300 om de juiste instellingen te ontvangen. Deze SMS is kosteloos. U ontvangt nu een sms met de juiste instellingen. Accepteer de instellingen door ze op te slaan in uw telefoon.

EU landen:
Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk (incl. Monaco), Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië (incl. San
Marino), Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Oostenrijk, Polen, Portugal incl. Azoren en Madeira, Roemenië, Slovenië,
Slowakije, Spanje (incl. Canarische Eilanden), Tsjechië, Verenigd Koninkrijk (incl. Jersey, Guernsey en Isle of Man), Zwede,
België, Duitsland, Faroër Eilanden, Gibraltar, Ijsland, Liechtenstein, Noorwegen
EUR /Verenigde Staten:
Andorra, Kroatië, Zwitzerland, USA, Canada
Rest van de wereld:
Australië, Curacao, Singapore, Taiwan, Thailand, Turkije, Verenigde Arabische Emiraten, Zuid-Afrika,
Jordanië, Israël, Egypte, Marokko, Syrië, Tunesië, Noord-Cyprus, Palestijnse Autoriteit,
Nederlandse Antillen, Rusland, Gabon, Kenia, Zimbabwe, Argentinië, Cuba, Mexico, Peru,
Sri Lanka, Malediven, Kenia, Trinidad and Tobago, El Salvador, Guyana, Benin, Panama, Thuraya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik het eerste bericht plaatsen.

Onlangs kocht ik zo'n Medionmobile simkaartje en heb een 250 mb maandbundel geactiveerd.
Die was al op de 3e dag op...
Vervolgens een 750 mb bundel geactiveerd en die was na een week op...
Hier kreeg ik toch de indruk dat ze met 'de vork' de mb's aftikken.
Ik heb geen grote bestanden gedownload, geen video's bekeken en automatische updates staat altijd standaard uit.
In het buitenland (waar het prepaid mobiel internet veel goedkoper is) maak ik veel gebruik van prepaid mobiel internet die ik bij een supermarkt zoals Aldi of Lidl haal.
En alleen in Hongarije (Pannon/Telenor) schrijven ze de mb's ook 'met de vork' af.

Maar nu komt het;

Na dat ik een smsje kreeg dat mijn 750 mb bundel op was heb ik gelijk opgewaardeerd, en een nieuwe 750 mb bundel geactiveerd.
En dan 39 minuten na mijn laatste smsje krijg ik weer een smsje dat mijn bundel op is???
Maar omdat ik het smsje niet direct opmerkte heb ik zowat mijn hele rest tegoed opgemaakt aan 29 cent per mb.
Mijns inziens is het helemaal niet mogelijk om in 39 minuten het smsje op te merken, op te waarderen, 750 mb bundel te activeren en 750 mb erdoor te jagen met een mobiele data verbinding.

Uiteraard de helpdesk gemaild, twee keer zelfs, maar ik wordt afgewimpeld.
Hebben meer mensen dit meegemaakt en wat hieraan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
Ik zou het zo gauw niet weten. Is het niet mogelijk dat er telkens nieuwe sessies start worden die steeds op een bepaalde hoeveelheid data worden afgerond.
Je kunt even een app installeren die je drankverbruik bijhoudt, misschien zit er ergens iets dat veel data verbruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik bericht gekregen dat ik 28 euro tegoed terugkrijg, schijnbaar zagen ze in dat er iets niet in de haak was.
Dit is inmiddels ook bijgeschreven.
Dus toch al met al netjes afgehandeld.
Dat mad dan ook weer gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het tellertje in mijn 3g routertje op nul gezet en een uurtje ge-internet; de router gaf een verbruik van 7,5 mb aan en Medionmobile schreef er 16,8 mb af...
Over een paar dagen genomen gaf de teller op mijn router 9,6mb aan en Medionmobile schreef 74,3 mb af
Als dat niet schrijven met de vork is... |:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Voor data is het dus niks, ik zoek eigenlijk een provider om mijn Nederlandse nummer te behouden (ik woon in Belgie) en er maar heel af en toe mee te bellen. Kunnen jullie Alditalk daarvoor aanraden? Ik begrijp dat ik dan nog een keer per jaar naar een Nederlandse Aldi moet voor beltegoed maar dat zal niet zo'n probleem zijn.

Ik heb altijd bij Simyo gezeten (hun sim only abo), maar ik kan me niet echt vinden in hun nieuwe bundels en prijzen. Prepaid lijkt nog niet heel erg veranderd te zijn, maar Alditalk is goedkoper en ook het KPN netwerk.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
Marzman schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 10:23:
Voor data is het dus niks, ik zoek eigenlijk een provider om mijn Nederlandse nummer te behouden (ik woon in Belgie) en er maar heel af en toe mee te bellen. Kunnen jullie Alditalk daarvoor aanraden? Ik begrijp dat ik dan nog een keer per jaar naar een Nederlandse Aldi moet voor beltegoed maar dat zal niet zo'n probleem zijn.

Ik heb altijd bij Simyo gezeten (hun sim only abo), maar ik kan me niet echt vinden in hun nieuwe bundels en prijzen. Prepaid lijkt nog niet heel erg veranderd te zijn, maar Alditalk is goedkoper en ook het KPN netwerk.
Het ligt er maar net aan wat je met het nummer wilt. Als je het niet meer gebruikt, moet je zoeken naar een providere die niet vereist dat je je beltegoed eens in het jaar opgewaardeerd. Uit mijn hoofd hebben oa Simyo Prepaid en Tmobile Prepaid dat.
Als je wel gebruik maakt van je nummer zou ik eens op bellen.com kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik gebruik het niet tot nouwelijks meer denk ik. Het niet hoeven opwaarderen is dan inderdaad wel een voordeel.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen ook ervaring met de Duitse variant? Ik vond het namelijk wel interessant om zo'n prepaid simkaart van alditalk voor Duitsland te hebben, voor als ik via Duitsland vlieg.

Dat kost dan wel € 12,99 voor zo'n simkaart met € 10 beltegoed, maar je kunt dan voor € 1,99 een dagbundel nemen, lijkt mij misschien wel handig.

http://www.alditalk.de/we...ates/24_stunden_flatrate/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:41
Ken iemand uit Duitsland die gebruikt dat al jaren. Werkt prima, ook in het buitenland zoals Nederland en Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
martin149 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 17:09:
[...]

Het ligt er maar net aan wat je met het nummer wilt. Als je het niet meer gebruikt, moet je zoeken naar een providere die niet vereist dat je je beltegoed eens in het jaar opgewaardeerd. Uit mijn hoofd hebben oa Simyo Prepaid en Tmobile Prepaid dat.
Als je wel gebruik maakt van je nummer zou ik eens op bellen.com kijken
Wel is er eenmaal per zes maanden actief gebruik vereist, bellen of smsen, er moet dus iets van het beltegoed afgaan. Geldt ook voor KPN prepay.

Overigens zou ik, om een telefoonnummer te "stallen" liever gebruik maken van een van de grote spelers, zoals bijv. KPN, omdat kleinere aanbieders er soms mee ophouden of overgaan naar een ander netwerk, dan krijg je een sms hierover, die je dus nooit leest, omdat de simkaart in de kast ligt ;). Zo kun je er na een tijdje achterkomen, dat je nummer en beltegoed kwijt bent.

[ Voor 24% gewijzigd door Marly op 26-11-2012 01:54 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Simyo stuurt ook nog redelijk wat mailtjes, dat zullen ze bij prepaid ook wel doen (kunnen we u helpen en dergelijke bij weinig gebruik :p ). Dat is dan misschien toch de veiligste optie en goedkoop door de constructie dat het alleen een klein verbruik van het beltegoed vergt.

Alleen moet ik dan van Simyo abo naar Simyo prepaid, dat is altijd net wat meer omslachtig (voor mij, voor Simyo is het juist minder werk)

[ Voor 20% gewijzigd door Marzman op 26-11-2012 09:09 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik heb een lg-e610 als iemand een sms naar me stuurt krijg ik hem 40maal binnen, hoe is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb op 10 oktober bij aldi talk 10 euro beltegoed opgewaardeerd.
Heb 1x gebeld en 2 smsjes verstuurd en heb nu nog 0.93 cent.
In het voorjaar was mijn 10 euro beltegoed ook al ineens verdwenen en toen had ik helemaal niet gebeld.
Weet iemand hoe dat kan? K heb een samsung J7......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd heb je al contact opgenomen met Aldi Talk? Die zullen je waarschijnlijk precies kunnen vertellen waar alles naar toe gaat.

Overigens gok ik dat je dataverbinding open staat, waardoor daar al je beltegoed naar toe verdwijnt, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merik
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-09 01:53
Sinds enkele weken maak ik gebruik van Aldi Talk, maar toen ik wilde checken of het tegoed van het startpakket op de telefoon staat bleek het opvragen van het beltegoed niet mogelijk. Dit heb ik geprobeerd volgens de instructie in de handleiding, '#101#' of '#100#1244' en bellen (ik woon in het grensgebied Nederland/Belgie, in Nederland, de 2de optie is voor opvragen van het beltegoed vanuit het buitenland). Bij beide opties krijg ik een foutmelding, ik heb het een week geleden geprobeerd en daarjuist.

Is er een manier om het beltegoed op te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij gewoon gratis 1244 bellen, dan krijg je te horen hoe hoog het beltegoed is. Het zou kunnen dat er een storing is. Er staat een contactformulier op de site. https://www.alditalk.nl/services/hulp_service.php Een week of 2 geleden werkte het nog.

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2019 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:51
Merik schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:52:
Sinds enkele weken maak ik gebruik van Aldi Talk, maar toen ik wilde checken of het tegoed van het startpakket op de telefoon staat bleek het opvragen van het beltegoed niet mogelijk. Dit heb ik geprobeerd volgens de instructie in de handleiding, '#101#' of '#100#1244' en bellen (ik woon in het grensgebied Nederland/Belgie, in Nederland, de 2de optie is voor opvragen van het beltegoed vanuit het buitenland). Bij beide opties krijg ik een foutmelding, ik heb het een week geleden geprobeerd en daarjuist.

Is er een manier om het beltegoed op te vragen?
Is het niet *101#?

Ik lees in je verhaal #101#.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merik
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-09 01:53
krakendmodem schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 22:26:
[...]

Is het niet *101#?

Ik lees in je verhaal #101#.
Dat werkt een stuk beter! Bedankt, tot 2 keer toe fout gelezen in de handleiding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:38

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Ik heb sinds afgelopen weekend problemen met de Aldi Talk app (laatste release uit 2017!?)
op twee verschillende Androidtelefoons/versies 7 en 9.
Eerst:
"Kan balans niet ophalen, Probeer het later nog een keer"

Diverse foutmeldingen, ook na een herinstallatie
bij het aanvragen van het activatietoken zoals:
"Er is een fout opgetreden, kan aanbieder niet vinden."
"Er is iets mis gegaan in ons systeem. Probeer het later nog eens.Excuses voor het ongemak."
"Onjuist aplicatie token." (applicatie verkeerd geschreven)

Edit1:
Op telefonische navraag werd bevestigd dat er een storing is, maar waar de storing zit en vooral wanneer een oplossing komt? Helaas nog geen info of indicatie.

[ Voor 13% gewijzigd door dunklefaser op 05-11-2019 18:45 . Reden: telefonisch bevestigd ]

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:38

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Weet er iemand al iets meer over de storing met de ALDI Talk app?
Sinds 4 dagen geen actief respons gezien of gehoord van de provider.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-09 14:12
Ik zie dat Aldi talk wel hun bundels hebben vernieuwd.

Ik vind de maandbundels nog steeds behoorlijk duur voor wat je krijgt, enigste wat misschien wel leuk is
Aldi Talk prepaid heeft nu een data dag bundel, 1 euro voor 200 mb: https://www.alditalk.nl/data-bundles/data-dag-bundel/
Pagina: 1