Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe reactie, bug?

Pagina: 1
Acties:

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Toch maar eens even melden hier, hoop dat ik het goed kan uitleggen. :P

Ik heb vaak de neiging om in een nieuw tabblad een reactie te tikken, die post ik dan, en soms wil ik die nog wel eens wijzigen door een tikfout. Als ik die dan verstuur, en ik sluit het tabblad dan keer ik terug op de pagina waar ik net was. Daar krijg je dan netjes de melding '1 nieuwe reactie', als ik daar dan op klik, zie ik mijn reactie komen, maar zonder de wijziging die ik erin aan heb gebracht.

Dit valt vooral op als ik een quote in een reactie erbij zet, dan moet ik echt refreshen.

Bug of niet?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Bug of niet?
Nee, da's feitelijk by design; deze feature haalt alleen nieuwe berichten op maar geen gewijzigde berichten.

Intentionally left blank

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:11
crisp schreef op zondag 15 juli 2012 @ 13:01:
[...]

Nee, da's feitelijk by design; deze feature haalt alleen nieuwe berichten op maar geen gewijzigde berichten.
Waarom eigenlijk niet?

Zo moeilijk is het toch eigenlijk niet om bij het laden een timestamp in een Javascript var te stoppen, die bij de check kijkt waar berichten zijn nieuwer dan de timestamp, of berichten die later veranderd dan de timestamp, die samen met een nieuwe timestamp in een XML of JSON te stoppen en te injecteren in een DOM?

Of wordt dit veranderd bij de komst van Tweakers 7.0?

Edit:
Ik zie dat jullie checken op het laatste bericht ID, waarom niet op de tijd van genereren / checken?

[ Voor 8% gewijzigd door marcop23 op 15-07-2012 13:17 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

marcop23 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 13:09:
[...]

Waarom eigenlijk niet?

Zo moeilijk is het toch eigenlijk niet om bij het laden een timestamp in een Javascript var te stoppen, die bij de check kijkt waar berichten zijn nieuwer dan de timestamp, of berichten die later veranderd dan de timestamp, die samen met een nieuwe timestamp in een XML of JSON te stoppen en te injecteren in een DOM?
Omdat dat de complexiteit en zwaarte doet toenemen terwijl de toegevoegde waarde slechts gering is.

Het vergt wel degelijk een compleet andere opzet dan de huidige. Wat doe je bijvoorbeeld met gewijzigde berichten die al zichtbaar zijn op het scherm? Hoe geef je aan dat die gewijzigd zijn?

Tuurlijk, technisch is bijna alles wel te realiseren, maar je moet wel een goede afweging maken tussen kosten en baten. En of iets moeilijk is of niet dat kunnen wij natuurlijk beter bepalen dan jij ;)
Of wordt dit veranderd bij de komst van Tweakers 7.0?
Nee dus...

Intentionally left blank

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Zolang het bericht nog niet 'on screen' staat (dus de melding 'er zijn x nieuwe berichten') kan toch de nieuwste versie van het bericht opgehaald en getoond worden zodra je op die melding klikt? * Wiethoofd wacht nog steeds op een werkende nieuwe berichten melding in omgekeerde leesvolgorde :>

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 13:49:
Zolang het bericht nog niet 'on screen' staat (dus de melding 'er zijn x nieuwe berichten') kan toch de nieuwste versie van het bericht opgehaald en getoond worden zodra je op die melding klikt?
Nee, want het bericht is op dat moment al opgehaald...
* Wiethoofd wacht nog steeds op een werkende nieuwe berichten melding in omgekeerde leesvolgorde :>
zeg dat maar niet te hard want ik zoek nog steeds een goed excuus om die feature de nek om te draaien >:)

Intentionally left blank

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

crisp schreef op zondag 15 juli 2012 @ 20:17:
Nee, want het bericht is op dat moment al opgehaald...
Ah, ik dacht dat het alleen nog maar een 'push' notificatie was en dat bij de onclick actie pas het bericht opgehaald werd.
zeg dat maar niet te hard want ik zoek nog steeds een goed excuus om die feature de nek om te draaien >:)
Dit leest zoveel prettiger als je actief F5't :9
Meest geniale uitvinding na gesneden brood en custom css op t.net is toch wel de omgekeerde leesvolgorde 8)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
crisp schreef op zondag 15 juli 2012 @ 13:18:
[...]

Omdat dat de complexiteit en zwaarte doet toenemen terwijl de toegevoegde waarde slechts gering is.

Het vergt wel degelijk een compleet andere opzet dan de huidige. Wat doe je bijvoorbeeld met gewijzigde berichten die al zichtbaar zijn op het scherm? Hoe geef je aan dat die gewijzigd zijn?

Tuurlijk, technisch is bijna alles wel te realiseren, maar je moet wel een goede afweging maken tussen kosten en baten. En of iets moeilijk is of niet dat kunnen wij natuurlijk beter bepalen dan jij ;)

[...]

Nee dus...
Ok duidelijk! :)

Dan snap ik ook het hoe en wat en de keuze waarom. ;)

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wiethoofd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 20:32:

Dit leest zoveel prettiger als je actief F5't :9
Meest geniale uitvinding na gesneden brood en custom css op t.net is toch wel de omgekeerde leesvolgorde 8)
Als je F5't komt je in Firefox direct op de oude plek, en zie je dus iets eronder als je hebt geladen. Oh wacht, dan heb je een melding :+
En naar beneden scrollen gaat beter dan naar boven

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Joopieboy schreef op zondag 15 juli 2012 @ 20:37:
[...]

Ok duidelijk! :)

Dan snap ik ook het hoe en wat en de keuze waarom. ;)
Misschien dat we het in de toekomst nog wel gaan veranderen/verbeteren, maar het is op dit moment inderdaad zoals het is :)

Intentionally left blank

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Heeft ook wel met het serverpark te maken, en de kosten die daarmee te maken hebben.
Daar over gesproken, dan mag ik helemaal niks zeggen, want ondanks mijn postcount ben ik nog steeds geen betalend lid. ;)

Pagina: 1