Codec probleem na updaten Nvidia drivers

Pagina: 1
Acties:

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:37

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Ik kreeg gisteren via Windows update een nieuwe driver voor mijn Nvidia Quadro FX770m binnen. De installatie ervan ging vlekkeloos maar sinds die update kan ik niet fatsoenlijk meer filmpjes ( tweakers.net, youtube etc ) kijken via Firefox en Internet Explorer. Het beeld ziet er in beide als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/martin/codec_probleem.jpg

Het lijkt een codec probleem te zijn. Het gekke is dat films rechtstreeks met VLC afspelen wel goed werkt, en aangezien VLC een Firefox/Iexplore plugin heeft ga ik ervanuit dat die wordt gebruikt voor youtube en andere sites.

Het volgende heb ik al geprobeerd zonder succes:
  • Terug naar de oude driver
  • Nieuwste Nvidia driver van nvidia zelf ( WHQL )
  • VLC opnieuw geinstalleerd
Iemand enig idee wat dit probleem veroorzaakt en hoe ik het kan oplossen?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:09
VLC gebruikt eigen codecs, dat kan verklaren waarom die het wel goed afspeelt. Maar Youtube e.d. maken geen gebruik van de plugin van VLC... die plugin is voor streaming e.d. maar wordt niet gebruikt door sites als youtube e.d.

Het probleem zit em vrijwel zeker in de browser of in de systeemcodecs... wat gebeurd er als je WMP gebruikt of een andere mediaspeler die wel de systeemcodecs gebruikt?

Installeer de browser een keer opnieuw? Of check de instellingen wat er met hardware acceleratie e.d. gebeurd. Ik heb ook wel eens een probleempje met Firefox en video gehad, dit kon ik simpel verhelpen door HW-acceleratie uit te schakelen en daarna weer aan te zetten. Heb je Flash al geupdate en/of de instellingen gechecked? Want Youtube maakt volgens mij gebruik van Flash...

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:37

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
MicGlou schreef op zondag 15 juli 2012 @ 13:31:
VLC gebruikt eigen codecs, dat kan verklaren waarom die het wel goed afspeelt. Maar Youtube e.d. maken geen gebruik van de plugin van VLC... die plugin is voor streaming e.d. maar wordt niet gebruikt door sites als youtube e.d.

Het probleem zit em vrijwel zeker in de browser of in de systeemcodecs... wat gebeurd er als je WMP gebruikt of een andere mediaspeler die wel de systeemcodecs gebruikt?

Installeer de browser een keer opnieuw? Of check de instellingen wat er met hardware acceleratie e.d. gebeurd. Ik heb ook wel eens een probleempje met Firefox en video gehad, dit kon ik simpel verhelpen door HW-acceleratie uit te schakelen en daarna weer aan te zetten. Heb je Flash al geupdate en/of de instellingen gechecked? Want Youtube maakt volgens mij gebruik van Flash...
Het is idd Flash die problemen geeft. Flash heb ik al opnieuw geinstalleerd, maar geen oplsosing helaas.
Update: Hardware acceleration staat nu uit. Nu is het beeld weer goed.

Bij het aanzetten gaat het weer mis. :(

Magoed nu wel een oplossing, nu kijken hoe ik HW acceleration weer kan activeren. Vermoedelijk toch een driverbug in de Nvidia driver?

[ Voor 10% gewijzigd door mkleinman op 15-07-2012 22:47 ]

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:09
Google er maar eens op, het is blijkbaar een bekend probleem met flash icm met Nvidia kaarten... de oplossing die overal wordt gegeven is hw-acceleratie uitzetten. Een vorige versie van Flash installeren blijkt te kunnen helpen...

[ Voor 17% gewijzigd door MicGlou op 15-07-2012 23:59 ]