Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scamid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 19:42
Hallo mensen,

Ik ben van plan om mijn Mediaspeler te vervangen door een htpc. Nu zit ik in een twee strijd. Of een compleet nieuwe htpc aanschaffen met een AMD A8-3870K of mijn oude moederbord processor en Videokaart gebruiken.
Nu is mijn vraag of de Sapphire HD 4830 512MB GDDR3 PCI-E HDMI wel krachtig genoeg is voor een volwaardig Htpc systeem. Wie kan mij hier mee helpen?

Bedankt alvast,

Scamid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 23:48
Scamid schreef op zondag 15 juli 2012 @ 08:16:
Hallo mensen,

Ik ben van plan om mijn Mediaspeler te vervangen door een htpc. Nu zit ik in een twee strijd. Of een compleet nieuwe htpc aanschaffen met een AMD A8-3870K of mijn oude moederbord processor en Videokaart gebruiken.
Nu is mijn vraag of de Sapphire HD 4830 512MB GDDR3 PCI-E HDMI wel krachtig genoeg is voor een volwaardig Htpc systeem. Wie kan mij hier mee helpen?

Bedankt alvast,

Scamid
misschien is deze een betere forum voor jou: Desktop Aankoopadvies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Een HD4830 is gewoon geschikt voor gamen (misschien niet meer de nieuwste games op hoge settings, maar slecht is het zeker niet). Voor een HTPC voldoet het qua kracht dan ook zeker.

Wel verbruikt de HD4830 relatief veel, vergeleken met nieuwere kaarten die ook voldoen. Zeker het idle-verbruik was bij de HD4000-serie vrij hoog. Je moet daardoor ook een goede koeling in je kast hebben (wat misschien weer niet volledig stil is), dus dat is wel een nadeel voor een HTPC.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scamid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 19:42
Ok bedankt. Ik heb het bericht onder Desktop Aankoopadvies geplaatst. Deze kan weg.