Kassa scanner barcode contant

Pagina: 1
Acties:
  • 680 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:06
Ik had laast een aankoop gedaan en wilde pinnen alleen nu had ik maar een bepaald bedrag op mijn pin, en wilde de rest contant bij leggen. ik zei, zoveel voor de pin en de rest contant. zegt die man dat het niet wil, pas werd niet geaccepteerd. de man zegt ja de kassa heeft wel vaker problemen met gespreid betalen. ik zeg kan je het dan met de hand doen, dus zonder de barcode te scannen,
ik bedoel dus ff voor duidelijkheid: gewoon het bedrag in typen wat ik contant heb en de rest pin. klaar betaalt.
Zegt ie ook nee, ik denk hoe doet die man het dan als de barcode scanner hiet niet doet. het was bij de shell dus hoe doet ie het dan met de benzine denk ik zo.

dat is dan ook gelijk vraag 1. kan je bij zo'n kassa met barcode-scanner het bedrag contant betalen..intypen.

vraag 2
voorbeeld:
Voer dan 5eu in die ik dan pin bij je, dan krijg ik die 5eu van jou en betaal dan met mijn bijgelegde geld 10 euro voor het artikel, zegt die man nee dat kan niet, Ik snap niet waarom hij dit niet kan doen voor een klant.
ik bedoel als je 10 eu op je rek heb en 10 in je zak dan moet je toch gewoon kunnen afrekenen. hij zit me toch gewoon te dissen of niet?? :X :X

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de man zegt ja de kassa heeft wel vaker problemen met gespreid betalen. ik zeg kan je het dan met de hand doen,
:P Sorry.. Binnenpretje.

In principe moet je contact kunnen aanbetalen waarop de rest wordt afgerekend per pin. Of andersom, dat kan ook. Maar wellicht om administratieve redenen accepteert ie dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Haha ja ik zie het nu ook.

Maar hij kan mij toch gewoon ook als 2 klanten zien.. dus 1. hij voert een bedrag in (dus zonder de barcode scanner) dat dus overeen komt met wat ik heb contant, thing thing klaar volgende transactie ow meneer wilt pinnen.. 'dat kan meneer' pats thing thing betaald en ik krijg mijn artikel. wat is dan de administrative reden?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, het moet op papier kloppen een transactie.

Als je in 1 keer afrekent per PIN of contant dan klopt de transactie in z'n geheel.

Als je per PIN + contant afrekent is er sprake van 2 betaalmiddelen die boekhoudtechnisch wel eens een last kan zijn voor bijv de boekhouder, en dat er uit die optiek bedacht is we doen het niet.

Tenzij iemand anders kan verduidelijken waarom dit niet zou kunnen. Ik reken heel zelden ook wel eens af contant + pin, maar dat is meestal in de supermarkt. Dat komt dan ook op 1 bon. Het bedrag dat je aanbetaald wordt dan gewoon in mindering gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Maar eigenlijk is er dan niets op papier toch? immers hij scant hem niet hij voert gewoon een bedrag in en een pinbetaling voor de zogenaamde 2 de klant,
stel nou, ik had eerst getankt en kwam er dan pas achter oeps te weinig op mijn pin en te weinig contant maar samen wel genoeg dan zegt hij toch ook van ok doen we het zo..
Kheb gewoon het gevoel dat er een soort van discriminatie is als je net ff een beetje krap zit. in mijn geval had ik mijn verkeerde pas bij me (dus de lege, bijna, op, pas) Dus ze zien je steeds meer en meer als klant waar je eigenlijk geen zak voor hoeft te regelen, als het teveel moete kost. ik hoop dat iedereen het nu express ff gaat doen gewoon een paar dagen om mij te steunen dus eerst tanken en dan zeggen oeps ik heb te weinig op de pin en kwam er net achter via mijn rabo app. sorry meneer shell kan ik spreiden of moet ik me bukken zodat je me naaien kan. eerst aan de pomp en dan als stuk vuil bij de kassa. :( :( :( :( :( :( :( :(

[ Voor 8% gewijzigd door Mel33 op 15-07-2012 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mell33 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 07:44:
Maar eigenlijk is er dan niets op papier toch? immers hij scant hem niet hij voert gewoon een bedrag in en een pinbetaling voor de zogenaamde 2 de klant,
stel nou, ik had eerst getankt en kwam er dan pas achter oeps te weinig op mijn pin en te weinig contant maar samen wel genoeg dan zegt hij toch ook van ok doen we het zo..
Kheb gewoon het gevoel dat er een soort van discriminatie is als je net ff een beetje krap zit. in mijn geval had ik mijn verkeerde pas bij me (dus de lege, bijna, op, pas) Dus ze zien je steeds meer en meer als klant waar je eigenlijk geen zak voor hoeft te regelen, als het teveel moete kost. ik hoop dat iedereen het nu express ff gaat doen gewoon een paar dagen om mij te steunen dus eerst tanken en dan zeggen oeps ik heb te weinig op de pin en kwam er net achter via mijn rabo app. sorry meneer shell kan ik spreiden of moet ik me bukken zodat je me naaien kan. eerst aan de pomp en dan als stuk vuil bij de kassa. :( :( :( :( :( :( :( :(
Kom je net uit de kroeg gerold? ga naar bed man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Nope ik wil weten waarom ze dit niet kunnen doen. maar ik begrijp dat er steeds minder en minder coulant met klant wordt om gegaan. Wat is er nou met die grote bedrijven aan de hand we maken ze vet en dan ja slachten ze de klant af met hun regels en werkwijzen, waar is die vriendelijke kassa van vroeger.

[ Voor 72% gewijzigd door Mel33 op 15-07-2012 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:15

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Waarom het technisch niet kan? Je hebt het over discriminatie, vraagt steun van mensen door expres belachelijk te doen met betalen, boze emoticons etc.

Met tonks: ga slapen :P (en schaam je terecht dood als je dit terugleest).

[ Voor 12% gewijzigd door Gizz op 15-07-2012 08:03 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ik zeg dat het een gevoel is. en ja als veel mensen het doen dan moet er een aanpassing komen.maar ja jij leest alleen het laaste stukje. en hebt zelf dat probleem nog nooit gehad. maar goed this wel duidelijk. this weer eenheids worst wat er gegeten wordt. Stomme robot dat je bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
Nope ik wil weten waarom ze dit niet kunnen doen. maar ik begrijp dat er steeds minder en minder coulant met klant wordt om gegaan. Wat is er nou met die grote bedrijven aan de hand we maken ze vet en dan ja slachten ze de klant af met hun regels en werkwijzen, waar is die vriendelijke kassa van vroeger.
Waar is de vriendelijke, normale klant van vroeger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan wel inkomen met TS hoor, maar los daarvan dat heeft weinig met shopping te maken.

Ik ken ook een lokale ' a-hole ' die me steeds zo onvriendelijk behandeld... totdat ik erachter kwam dat het hem om jaloezie over mij ging. Er bestaan inderdaad gefrustreerde pompstationhouders die inderdaad ook werkzaam en actief zijn. Doe je weinig aan, negeren, zorgen dat je geld op zak hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:59

JME

zeg maar Jamie

labtech schreef op zondag 15 juli 2012 @ 08:20:
[...]

Waar is de vriendelijke, normale klant van vroeger?
Die is gaan stappen met een vriendelijke normale TS en toen bleken ze een nare dronk te hebben ;)

@ TS: ik merk dat dit je frustreert, maar waarom je hier nu discriminatie bij moet halen ontgaat mij volkomen :?

[ Voor 28% gewijzigd door JME op 15-07-2012 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik had laatst een pomphouder die het wél begreep, bij mij om de hoek waar ik veel vaker tank.

Ik had de tank vol toen ik er achter kwam dat ik helemaal geen portemonnee mee had, laat staan mijn pinpas (en ook zonder rijbewijs).

"Mevrouw, ik kom over een kwartier weer langs met de portemonnee. Dit is mijn kenteken. Tot zo."
Met de auto even heen en weer, betaald en klaar. Dus ja, vriendelijke kassa's zijn er nog steeds. Als je maar niet dronken dat je denkt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@labtech
ik doe normaal maar word door een of andere helderziende naar me bed gestuurd alsof ik uit de kroeg kom dus ik reageer op de reaguurders. dan ook niet vriendelijk idd.

@jme Omdat het namelijk op de persoon wordt gespeeld en dat is dis-crimi-natie. want ik ben er net weer geweest en met een truuk lukte het mij nu dus wel.

@Jism idd een ahole was het die op zijn zaterdag avond niet wilde werken voor mij, nu is het zondag en zijn ze wel bereid. dus ja volgende keer is hij zijn baan kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:59

JME

zeg maar Jamie

mell33 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 08:53:
@jme Omdat het namelijk op de persoon wordt gespeeld en dat is dis-crimi-natie.
Nee hoor, discriminatie heeft er juist mee te maken dat je het niet op de persoon speelt, maar een hele groep anders behandelt op grond van bijvoorbeeld ras, geloof, seksuele geaardheid, enzovoort.

Het spijt me overigens erg, maar als jij je bij de pomp op dezelfde manier hebt opgesteld als in je reacties in dit topic, dan snap ik wel een beetje dat de pompbediende geen zin meer had om een stapje extra voor je te zetten. Misschien ben je je er helemaal niet van bewust, maar je komt vrij aggressief over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mell33 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 08:53:
@Jism idd een ahole was het die op zijn zaterdag avond niet wilde werken voor mij, nu is het zondag en zijn ze wel bereid. dus ja volgende keer is hij zijn baan kwijt.
Nou nou :>

Iedereen heeft wel eens een kutdag. Hoeft niet meteen ontslagen te worden omdat je niet kan betalen zoals je wenst...

Zorgen dat je geld in het vervolg op zak hebt, pin of cash, nergens last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 15:40

Zeror

Ik Henk 'm!

Half digitaal geld en half contant geld is samen ook geld. En je moet geld hebben om te betalen. Dus hij mag volgens mij deze betaalmethode niet eens weigeren als je verspreid wilt betalen. Geen idee of dit wettelijk gezien ook echt zo is.

Als zo'n pomphouder bij mij zo moeilijk zou doen wat betreft betalen, dan krijgt ie niks van me. Ik wil tenslotte gewoon betalen, maar als het niet op deze manier wilt aannemen heeft ie pech en rij ik gewoon weg. Hoe fout ik dan ook bezig ben. Gewoon onder het mom van 'zijn probleem en niet de mijne'.

[ Voor 39% gewijzigd door Zeror op 15-07-2012 09:23 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:10

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dit forum is bedoeld voor serieuze discussie, niet om je frustraties te uiten. Aangezien de topicstarter ondanks herhaaldelijk verzoek van anderen zijn toon nietbaanpast, gaat dit topic op slot.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.