Gisteren Max Payne 3 gekocht bij Steam. Na downloaden startte ik het spel op en werd getrakteerd op een "Social Club" login van de uitgever/ontwikkelaar Rockstar. Om het spel te kunnen "activeren" ben je verplicht om zo'n Social Club account te hebben. Daar werd echter niets over vermeld op de site van Steam - wel van Rockstar bleek later. Ik heb echter allerminst zin om wéér ergens een account aan te moeten maken, en na het doorlezen van de privacy policy nog veel minder. Sterker nog, ik heb ze de vinger gegeven. Dit soort crap ben ik spuugzat. Ik koop de game en dan wil ik niet met dit soort onzin te maken krijgen en al helemaal niet ná aankoop.
Ik heb bij Steam geklaagd. Ik kreeg m'n geld terug, maar wel met verwijzing naar hun voorwaarden dat ze geen refunds geven en dat dit een "one time customer service gesture" is.
Ik heb bij Steam geklaagd. Ik kreeg m'n geld terug, maar wel met verwijzing naar hun voorwaarden dat ze geen refunds geven en dat dit een "one time customer service gesture" is.
- Valt Steam buiten de Nederlandse wet "koop op afstand"? Noot: ik heb met iDeal betaald: ze bieden hun dienst dus expliciet in Nederland aan!
- Buiten dat, ook in de VS is het toch niet toegestaan om na aankoop nog extra eisen te stellen. Hoe kunnen ze daar mee wegkomen?
- Het aankoopbedrag staat nu in m'n "steam wallet". Ik wil het graag terug op mijn bankrekening hebben. Hoe? De website hult zich in stilzwijgen daarover.