Sindskort maak ik gebruik van een Asus P877Z-M moederbord in combi met een sandy bridge processor. Voor muziek productie maak ik gebruik van een firewire geluidskaart. In het verleden had ik standaard een Firewire port op mijn moederbord zitten en deze werkte altijd prima. Sinds de upgrade van mijn moederbord en cpu heb ik een insteek kaart nodig. Ik had dan eerst een normale pci kaart gekocht, maar deze gaf problemen, had moeite met gedetecteerd te worden en de externe geluidsinterface had gewoon bij verre niet genoeg bandwith tot zijn beschrikking om latency free geluid af te kunnen spelen. Na de oorzaak proberen heb ik uiteindelijk niks gevonden. Acties die ik heb gedaan zijn bios resets, kaart er op nieuw indoen. Verschillende WIndows proberen die in Windows ingebakken zijn, maar niks mocht baten.
Een USB port insteek kaar gaf overigens ook kuren maar ik dacht toen dat het een foute combinatie was.
Tijdelijk maar een PCI express Firewire interface erin gestoken en dat werkt allemaal prima. Maar ik heb nu dat slot ergens anders voor nodig.
Wat kan de reden zijn dat de legacy PCI kaarten niet correct op de juiste snelheid werken? Is dit een issue met de Z77 chipset?
Heb hierop gegoogled maar kan er maar weinig tot niks over vinden.
systemspecs:
Core i5 2500k
Asus P877Z-M moederbord
Windows 7
De legacy pci firewire kaart heeft een VIA chipset.
Een USB port insteek kaar gaf overigens ook kuren maar ik dacht toen dat het een foute combinatie was.
Tijdelijk maar een PCI express Firewire interface erin gestoken en dat werkt allemaal prima. Maar ik heb nu dat slot ergens anders voor nodig.
Wat kan de reden zijn dat de legacy PCI kaarten niet correct op de juiste snelheid werken? Is dit een issue met de Z77 chipset?
Heb hierop gegoogled maar kan er maar weinig tot niks over vinden.
systemspecs:
Core i5 2500k
Asus P877Z-M moederbord
Windows 7
De legacy pci firewire kaart heeft een VIA chipset.
[ Voor 4% gewijzigd door Sn0wblind op 15-07-2012 02:52 ]