Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds twee weken de ASUS HD7850-DC2-2GD5 in mijn bezit.
Nu heb ik alleen maar problemen met de kaart; Alan Wake crashed, League of Legends stottert en heeft FPS drops naar 20-30fps.

Ik heb het geprobeerd met zowel de nieuwste drivers als met de drivers van de bijgeleverde dvd. De prestatie blijf slecht.

Ook in 3DMark11 heeft de videokaart problemen met de nieuwste drivers scoort de kaart 0 punten want de drivers worden niet ondersteund en met de drivers van de dvd scoort die in 3DMark11 naar behoren zo uit mijn hoofd rond 5300 a 5400 punten.

Ik heb de videokaart in combinatie met onderstaande:
- ASRock 970 Extreme4
- AMD FX-8120
- Crucial 16 GB DDR3-1333 Kit (4x 4GB)

Kan iemand mij vertellen hoe dit op te lossen?! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Welke videokaart had je hiervoor?

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 21:50
jasiccama schreef op zondag 15 juli 2012 @ 09:46:
Welke videokaart had je hiervoor?
ja, wel een goede vraag. welke kaart had je hiervoor? hoe heb je de vorige kaart met de bijbehorende drivers verwijderd? en welke OS gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
westlym schreef op zondag 15 juli 2012 @ 09:52:
[...]

ja, wel een goede vraag. welke kaart had je hiervoor? hoe heb je de vorige kaart met de bijbehorende drivers verwijderd? en welke OS gebruik je?
Voor dat ik de ASUS kaart erin heb gedaan zatten er 2x NVDIA XFX 9800GTX op het zelfde moederbord.
Ik heb opnieuw windows geinstalleerd dus aan de drivers kan het dan niet liggen neem ik aan, of resten van oude delen daarvan.

Kan het dan zijn dat er in de bios iets aangepast kan zijn door de vorige kaarten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Hallo,

ik ben de broer van James NL en heb zijn pc dan ook gebouwd ook ik sta al tijden de denken wat dit probleem zou kunnen veroorzaken.

hiervoor zatten er twee 9800GTX kaarten in in SLI dit liep zonder al te veel problemen behalve dat op het gegeven moment de tweede kaart stuk ging.

nu heeft hij een nieuwe HD7850 gekocht en deze heb ik er dan ook in gebouwd en sindsdien heeft alleen maar gehannes met ze pc ik heb na de installatie van de nieuwe kaart windows compleet opnieuw geinstalleerd incl. alle drivers zowel de nieuwste driver als het origineel van de bijgeleveverde dvd geven geen oplossing.

de ene game loopt super strak zoals space marine of modern warfare 3 terwijl simpelere games al league of legends en alen wake het slecht of zelfs helemaal niet doen.

het enige dat ik nog kan bedenken is iets met de bios en de nieuwere kaart maar ik zou het anders ook niet meer weten

wie weet kunnen jullie mij en hem verder helpen alvast bedankt!

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 09:58

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Lijkt mij de de voeding het niet trekt.

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PeepPeepPeep schreef op zondag 15 juli 2012 @ 23:22:
Lijkt mij de de voeding het niet trekt.
Nee dat lijkt mij niet want het is een 700Watt voeding en ASUS HD7850 gebruikt maar 150watt dus lijkt mijn meer dan voldoende te zijn. CPU max 112watt en de HDD en DVDdrive en koeling samen zullen niet hoger dan 700Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 01:22

icecoolsniper

never run from a sniper!

700watt zegt niet zoveel. Een low-budget merk 700watt voeding kan alsnog moeite hebben...

edit:

In welk slot heb je de videokaart ingebouwd? Misschien dat de kaart maar op bijv. PCI-e x1 snelheid draait.

[ Voor 40% gewijzigd door icecoolsniper op 16-07-2012 10:12 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:10
Een 450W voeding, van goede kwaliteit, zou het systeem met zo'n kaart makkelijk moeten trekken. En wat al gezegd was, zegt 700W niet zo veel. Zet even het merk en type neer van de voeding.

Je zegt ook dat je de laatste driver hebt geïnstalleerd. Is dat die van Asus zelf of via http://www.amd.com/us/Pages/AMDHomePage.aspx ?

Haal eens alle AMD software er vanaf, verwijder de HD7850 in apparaatbeheer en start opnieuw op. Daarna die drivers via de AMD site weer installeren. En probeer eventueel de driver-only versie. Mogelijk dat het CCC nog problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
als ik het goed heb is het een Coolermaster M700 series een al iets oudere voeding maar zou toch geen problemen moeten leveren lijkt me? hij leverde ook de power voor 2 Nvidia 9800GTX kaarten in sli?

ik heb de eerste keer de originele drivers van de AMD website gebruikt dit gaf een zeer slecht resultaat en dingen als 3dmarks11 gaf al aan dat deze driver nog niet werd ondersteund door hun en daardoor de score lager uit zou vallen.

hierna heb ik alles van AMD verwijderd en heb er de originele bijgesloten DVD drivers geïnstalleerd en ook dit werkt helaas niet lekker maar wel beter.

ik zal binnenkort als ik hem weer bij mij heb staan eens de drivers weg halen en daarna de nieuwe van de site proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:10
Dan zou ik is de driver-only variant gebruiken ipv het hele softwarepakket.
Wat ook nog zou kunnen is een SLI setting die blijft hangen in het BIOS. Dus ff BIOS reset doen en kijken wat dat doet.

Ik draai hier overigens een Sapphire HD7850 met een CM M620 (ook een ouder model), en dat werkt goed. Zelfs met een bestaande Windows installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 00:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Een bios update voor het moederbord kan ook geen kwaad als je nog niet de laatste versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Ik ga nu echt denken dat jouw 7850 niet goed meer is...

Heb je zelf dat idee ook?

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 21:50
jasiccama schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:50:
Ik ga nu echt denken dat jouw 7850 niet goed meer is...

Heb je zelf dat idee ook?
en, is jouw probleem opgelost? ik heb ook zo'n kaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik neem aan dat jullie de 12.6 Drivers gebruiken?
Hebben jullie de FPS ook echt gemeten met bv fraps? en dat weg laten schrijven in een logfile om vervolgens mij excel een grafiekje te maken?

Als de FPS wel hoog is en het voelt stotterig kun je V-Sync eens proberen aan te zetten.

Als de FPS laag is moet je even goed kijken hoe de clockspeeds zijn tijdens het gamen met bv msi afterburner. Het kan zijn dat ze laag blijven. BV Flash player wil de clocks nog wel eens in een lower power state locken.

Als de clocks ook hoog zijn maar de FPS laag weet ik het even ook niet. Dan zou ik de kaart eens in een ander systeem proberen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
P.S. het probleem is opgelost door de laatste beta drivers te gebruiken en daar alleen de drivers te installeren en dingen als CCC achterwegen te laten de pc draait nu op volle toeren en haalt zeer nette benchmarks

dacht ik laat het nog even weten allemaal bedankt voor het mee denken

Pagina: 1