Hallo,
Ik heb een PC in elkaar gezet met de onderdelen uit de Best Buy Guide van Juli (http://tweakers.net/revie...instream-gamesysteem.html)
Ik heb wel een paar onderdelen verandert omdat ik sommige iets beter wou hebben, dit is het uiteindelijk geworden.
Asus Radeon HD7950 DirectCU II Top
Cooler Master Hyper 212 EVO
Corsair Carbide 500R Black
Corsair Enthusiast TX650M
Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9B Low Profile Blue
Intel Core I5 3570K Boxed
LG GH24NS90 Zwart
MSI Z77A-G43
Samsung 830 Series 128GB
Seagate Barracuda Green 5900.3. 2TB
Na alles opgehaald te hebben bij zercom (ging erg snel) heb ik alles in elkaar gezet.
Toen ik hem opstarte leek alles goed te gaan. Daarna alles geïnstalleerd via de bijgeleverde cd's.
Nadat alles geïnstalleerd was heb ik prime95 en furmark burnin test gedownload om te kijken of alles goed werkte en niet te warm werd. Bij prime95 ging alles goed maar toen ik de GPU ging testen via furmark viel het beeld weg en bleef de pc aan. Dit gebeurde toen furmark ongeveer 1-2 min aan stond. (de gpu werd max 60°)
Dit heb ik nog een keer geprobeerd maar toen kreeg ik hetzelfde probleem, Battlefield 3 werkte ook niet dan viel het scherm ook weg en moest ik rebooten. Dit gebeurd overal waar de GPU belast wordt.
Ik heb verschillende dingen geprobeerd om het op te lossen:
Mvg, Joey
Ik heb een PC in elkaar gezet met de onderdelen uit de Best Buy Guide van Juli (http://tweakers.net/revie...instream-gamesysteem.html)
Ik heb wel een paar onderdelen verandert omdat ik sommige iets beter wou hebben, dit is het uiteindelijk geworden.
Asus Radeon HD7950 DirectCU II Top
Cooler Master Hyper 212 EVO
Corsair Carbide 500R Black
Corsair Enthusiast TX650M
Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9B Low Profile Blue
Intel Core I5 3570K Boxed
LG GH24NS90 Zwart
MSI Z77A-G43
Samsung 830 Series 128GB
Seagate Barracuda Green 5900.3. 2TB
Na alles opgehaald te hebben bij zercom (ging erg snel) heb ik alles in elkaar gezet.
Toen ik hem opstarte leek alles goed te gaan. Daarna alles geïnstalleerd via de bijgeleverde cd's.
Nadat alles geïnstalleerd was heb ik prime95 en furmark burnin test gedownload om te kijken of alles goed werkte en niet te warm werd. Bij prime95 ging alles goed maar toen ik de GPU ging testen via furmark viel het beeld weg en bleef de pc aan. Dit gebeurde toen furmark ongeveer 1-2 min aan stond. (de gpu werd max 60°)
Dit heb ik nog een keer geprobeerd maar toen kreeg ik hetzelfde probleem, Battlefield 3 werkte ook niet dan viel het scherm ook weg en moest ik rebooten. Dit gebeurd overal waar de GPU belast wordt.
Ik heb verschillende dingen geprobeerd om het op te lossen:
- Drivers via internet gedownload, ook beta drivers geprobeerd
- Windows opnieuw geïnstalleerd.
- De GPU er uit gehaald en een andere erin gedaan (GTX 560 ti) hiermee ging alles goed. Toen dacht ik dus dat de GPU (HD7950) kapot was. Deze heb ik toen in een ander systeem gezet (dit moederbord heeft geen PCIe gen 3, of dit iets uit maakt qua vermogen of iets anders weet ik niet) en daar werkte het goed. Dus de GPU is ook niet kapot.
Mvg, Joey