Toon posts:

CM 412S op Asus p8z77-v pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil voor mijn gaming pc mobo Asus p8z77-v pro kopen en hierop de CM 412S CPU cooler plaatsen.
Mijn vraag is nu klopt het dat de RAM slots worden geblokkeerd als de cooler op de mobo installeert? Want ik heb namelijk 4x4 corsair vengance al gekocht (niet LP versie).
Het is toch ook mogelijk om de ventilator andere kant van de heatsink te koppelen, hoef toch niet altijd de kant waar de geheugens slotjes staan?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groeten,
André

Verwijderd

Beetje spelen met de hoogte van de fan bij je memsloten.
Het kan wel maar dan moet je niet de normale brackets gebruiken voor de fans te plaatsen aan de koeler.
Tie wraps is een mogelijkheid anders van een Mugen ofzo de fan brackets, ijzeren draadjes.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2012 00:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord.
Weet je misschien of er verschil is tussen corsair geheugen module van Vengance type Normaal of LP? zeg maar qua performance?

Verwijderd

Heb ze beiden hier zelf gehad en heb geen verschil kunnen vinden in performance.
Als het je niet uitmaakt zou ik gaan voor lp versie, ook in het wit nu, en de hoge vengeance verkopen of mss inruilen op de lp versie.
Dan kan je de fans in pushpull zetten zonder dat je geheugen in de weg zit.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord. Ik ga ze ruilen voor de LP versie. :)

Verwijderd

succes met je build, raad je wel een pushpull config aan ivm dat de Ivy cpu's nogal warm worden.
goede airflow is aan te raden en als je gaat overclocken, houd je temps in de gaten, ok.

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-01 13:59
als de heatspreaders van het geheugen afgehaald kunnen worden kan je via ebay voor een paar euro heatspreaders halen en heb je geen enkel probleem meer :)

op de meeste geheugensticks zijn ze toch meer voor de looks dan voor de cooling.

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-01 13:59
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 19:04:
succes met je build, raad je wel een pushpull config aan ivm dat de Ivy cpu's nogal warm worden.
goede airflow is aan te raden en als je gaat overclocken, houd je temps in de gaten, ok.
helaas maakt dit niets uit.

ik heb zelf een scythe ninja 3 rev b en of ik nu de standaard fan gebruikt of 2x scythe kaze 3000x2 de load temps veranderen niks.
de cooler zelf is ook echt superkoud zelfs de heatpipes zijn superkoud ook bij de cpu zelf.
ik denk dat een groot deel van de hitte vooral in de cpu blijft hangen door de slechte thermal paste onder de spreader of de nieuwe transisistoren in de cpu.
om 1 of andere reden komt de warmte niet goed de cooler in.en kan dus ook niet afgevoerd worden.
ook lijken de sensoren in de cpu nogal gek te doen
ze gaan namelijk in 1 sec naar 61 graden load en lopen dan nog een paar graden langaam op maar als je de test stopt zakken ze ook weer naar 33 graden in 1 sec wat gewoon niet mogelijk is.
het lijkt dan ook wel of het geen echte snesoren zijn maar sensoren gebaseerd op load.

Verwijderd

@computerjunky, bij mij scheelde het met een enkele fan of 2 fans onder load toch een 4 graden en dat verschil is mooi meegenomen.
Pagina: 1