Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er over te denken om een Dell Inspiron 17R Special Edition-laptop te kopen. Maar nu keek ik door de specs en zag ik dat er geen Gigabit op zit. Nu heb ik hier nooit zo bij stil gestaan. Omdat het tegenwoordig wel op elke laptop zit maar hoe zit dit precies?

Na wat googlen ben ik totaal niet wijzer geworden, en ik hoop dat jullie mij wat kunnen bij brengen.
Ik wil deze laptop aanschaffen ook met het idee om er MMO's mee te gaan spelen. Waar snelle internet cruciaal is.

er zit RJ45-ethernet (10/100) op. Maar ga ik dit echt merken?

link naar de speccs:
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-17r-se-7720/pd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:29
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 23:11:
Ik zit er over te denken om een Dell Inspiron 17R Special Edition-laptop te kopen. Maar nu keek ik door de specs en zag ik dat er geen Gigabit op zit. Nu heb ik hier nooit zo bij stil gestaan. Omdat het tegenwoordig wel op elke laptop zit maar hoe zit dit precies?

Na wat googlen ben ik totaal niet wijzer geworden, en ik hoop dat jullie mij wat kunnen bij brengen.
Ik wil deze laptop aanschaffen ook met het idee om er MMO's mee te gaan spelen. Waar snelle internet cruciaal is.

er zit RJ45-ethernet (10/100) op. Maar ga ik dit echt merken?

link naar de speccs:
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-17r-se-7720/pd
Nee. Ga je niet merken.

Of is jouw internet >100Mbit, en heeft dat spel een >100Mbit internetverbinding nodig? Situatie 1 zou kunnen, spel wat 100Mbit+ nodig heeft bestaat niet...

Overigens gok ik dat t een typefoutje is, zelfs budgetlaptops hebben vandaag de dag 1gbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En inderdaad ik heb niet zo'n verbinding :D. Maar ik had zoiets van, als het bestaat zou je het vast nodig hebben. Dankjewel voor je reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DJSmiley schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 23:16:
[...]

Nee. Ga je niet merken.

Of is jouw internet >100Mbit, en heeft dat spel een >100Mbit internetverbinding nodig? Situatie 1 zou kunnen, spel wat 100Mbit+ nodig heeft bestaat niet...
Je gaat het wel merken als je grote bestanden over je interne netwerk gaat pompen.
Overigens gok ik dat t een typefoutje is, zelfs budgetlaptops hebben vandaag de dag 1gbit
Dat denk ik ook, maar vergis je niet; genoeg laptops ook van bijvoorbeeld HP die nog een 10/100 kaartje aan boord hebben. Nog eens goed nakijken dus.

[ Voor 31% gewijzigd door Gunner op 14-07-2012 23:40 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-08 17:46

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Een netwerkadapter die alleen 10/100 kan is eigenlijk echt niet meer van deze tijd. Weet je zeker dat er zo'n adapter in zit? Waar heb je dat gevonden? Want ik zie het zo snel nergens staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Staat gewoon in de link die gegeven is. Onder 'Technische Specificaties'

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Gunner schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 23:45:
Staat gewoon in de link die gegeven is. Onder 'Technische Specificaties'
Oh, daar wel. Dank je. Op de subpagina's van de modellen staat het gek genoeg niet tussen de specs. Misschien is het de moeite waard om bij Dell even na te vragen wat voor ethernet-chip er nou precies in zit en of die specificatie echt klopt.

Het zou wel heel middeleeuws zijn als ze die laptops echt nog zonder gigabit-ethernet produceren zeg. Aan de andere kant wel weer net iets voor Dell om daar die laatste halve cent op te besparen. |:(

Om even terug te komen op je vraag: puur voor de verbinding van en naar het internet zal je niet zo snel tegen problemen oplopen. Zeker niet zolang de internetsnelheden onder de 100Mbit/s blijven. Wil je echter grotere bestanden je netwerk rondsturen, dan is 100Mbit/s toch ineens wel aardig langzaam. Alhoewel een gigabit-ethernet-kaart natuurlijk ook niets helpt als de rest van je netwerk die snelheid niet aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:47

ResuCigam

BOFH

Ik ga er vanuit dat het een typefoutje is want als je hier kijkt zie je dat de chipset een Gbit netwerk heeft.

Oh en qua bandbreedte heb je aan 1 Mbit al genoeg om een mmo te spelen, daar is de responsetijd (ping) vaak belangrijker.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ERIKvanPAASSEN schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 23:55:
Het zou wel heel middeleeuws zijn als ze die laptops echt nog zonder gigabit-ethernet produceren zeg. Aan de andere kant wel weer net iets voor Dell om daar die laatste halve cent op te besparen. |:(
Lijkt me onwaarschijnlijk. Volgens mij is een gigabit chipje vandaag de dag nog goedkoper dan een 10/100 chip. Kwestie van economy of scale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

ResuCigam schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 23:58:
Ik ga er vanuit dat het een typefoutje is want als je hier kijkt zie je dat de chipset een Gbit netwerk heeft.
Als ik de driver-pagina van de laptop op de Dell-site bekijk, staat daar een Realtek-driver tussen voor een FE-adapter tegen. Het ziet er dus naar uit dat ze toch een Realtek-chip hebben gebruikt. Waarom, geen idee... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:43
Hier is een 17R wel met Gigabit...
pricewatch: Dell Inspiron 17R Special Edition (N0017S06)

Ik kan me ook niet voorstellen dat Dell geen Gigabit erin stopt.
Van Acer of Toshiba verwacht ik dat wel. Maar Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Volgens mij hebben alle Inspiron 17R's van de nieuwste generatie hetzelfde moederbord, dus ook dezelfde netwerk-adapter. Ik vrees dat de pricewatch hier incorrect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:43
Verkoopt Dell de Inspirons bij consumers en business?
Anders, kijk of je zo'n chat aan de gang krijgt. Of e-mail/bel ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 09:57
Ik zou ze inderdaad even bellen mailen. Dell kan jou beter vertellen wat er in de laptop zit dan dat wij dat kunnen :)
Daarom vind ik dit geen topic waard dus doe ik hem dicht.

If it ain't broken, tweak it!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.