Batch cover/album art mp3 tagger?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-04 00:54
Ik heb onlangs een Sonos systeem gekocht en nu zou het wel leuk zijn om cover/album art te hebben in al mijn mp3's. Ik heb vanalles van mp3's, ganse albums maar ook vele losse tracks. Al deze files zijn rigoureus manueel getagged door mij, en dit door de jaren heen... maar om nu file per file te gaan overlopen en manueel een cover te gaan toevoegen, dat vind ik er wat teveel aan...

Daarom: bestaat er ergens een applicatie die ik gewoon kan pointen naar een bepaalde mp3 folder en die dan voor alle files in die folder de cover/album art downloadt en daarna de tag ervan voorziet? Idealiter kan het misschien per file dan overlopen of je akkoord bent met de uitgekozen cover art of als je een alternatief wilt.

Bestaat zoiets eigenlijk? Ik heb zoiets eens geprobeerd met iTunes, maar alles wat iTunes downloadde belandde gewoon in de library maar niet in de tag van de mp3 files zelf.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-05 11:47

HeepH

Dope Rapper

http://www.mediamonkey.com/

Manage 100,000+ music and video files without bogging down.
Record CDs and download music, movies, and podcasts.
Automatically lookup and intuitively tag Album Art and other metadata.
Manage any audio / video genres: Rock, Classical, Audiobooks, Podcasts, Home movies, tv, etc.

[ Voor 84% gewijzigd door HeepH op 14-07-2012 22:36 ]

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Laatst online: 11-05 08:13

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

MP3Tag (http://www.mp3tag.de/en/) is een erg prettige om mee te werken en sluit aan op al je wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Ik gebruik mp3 tag al. Goeie tagger inderdaad, maar ik wist niet dat ik er ook ganse batch opdrachten mee kon doen. Ik wist zelfs niet dat ik via dat programma rechtstreeks cover art kon downloaden, want tot op heden heb ik steeds de art manueel gedownload en dan in de file geplaatst via mp3tag. Hoe ga je dan te werk met dat programma. (ik voel mij hier serieus n00b :$ )

Het probleem is dat de meeste van die programma's zoeken op album. Als je dan geen album ingevuld hebt in de tag, omdat het afkomstig was van een CD single ofzo, dan krijg je geen art. Is er een workaround hiervoor?

Mediamonkey ken ik niet, maar ga ik wel eens bekijken.

[ Voor 20% gewijzigd door BartDG op 14-07-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Laatst online: 11-05 08:13

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Onder de menuoptie "Tagbronnen" kun je de bronnen uitzoeken. Tags en cover-art kun je daarmee verwerken over de door jou geselecteerde files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVDS
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-09-2020
Metatogger is ook zeer goede tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Wil ik ook wel eens bekijken, op voorwaarde dat er ook een Engelstalige versie is van deze software. Ik ga niet in het frans werken, hoewel ik het wel zou kunnen. (tenzij het een echt een killer-app is natuurlijk)
Pagina: 1