Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat voor Netbook / Ultrabook voor op reis

Pagina: 1
Acties:

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 101% gewijzigd door Cocytus op 12-06-2015 19:33 ]

Verwijderd

Er zit nogal een verschil tussen een netbook en een ultrabook.

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 135% gewijzigd door Cocytus op 12-06-2015 19:33 ]

Verwijderd

Ook de Asus Zenbook, Toshiba Portege en HP Envy zijn ultrabooks met prijzen van net onder de 1000€.

Maar als ik kijk wat je ermee gaat doen dan zou ik toch echt voor een netbook gaan. Het is zonde om zoveel geld neer te tellen voor specificaties die je bij lange na niet nodig bent.

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 00:16:
Ook de Asus Zenbook, Toshiba Portege en HP Envy zijn ultrabooks met prijzen van net onder de 1000€.

Maar als ik kijk wat je ermee gaat doen dan zou ik toch echt voor een netbook gaan. Het is zonde om zoveel geld neer te tellen voor specificaties die je bij lange na niet nodig bent.
De Portége Z830 zou ik niet aanraden, dat scherm plooit nogal snel, niet handig voor mee te sleuren dus.

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 12-06-2015 19:34 ]

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Kluisje huren in het hotel en daar je laptop opbergen, dan hoef je hem niet mee te nemen in je rugzak en ligt hij veilig opgeborgen.

En qua laptop denk ik een Lenovo, dit merk staan bekent als erg duurzaam en stevig.

pricewatch: Lenovo Thinkpad X121e (NWN79MH)

[ Voor 47% gewijzigd door Ernemmer op 15-07-2012 11:34 ]

• Cocytus
  • Niet online
.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Aangezien je ermee gaat reizen is een hoes wel handig, dan dieven ook minder snel wat het is. Je kan ook overwegen een laptop uit vraag en aanbod over te nemen. Scheelt je weer ook weer geld aangezien een nieuwe air boven je budget uitkomt. De MacBook air is wel een stevige laptop die tegen een stootje kan.

[ Voor 8% gewijzigd door Fietsbel op 15-07-2012 14:01 ]

39

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-11 08:56
Cocytus schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 22:19:
Ik ben er alleen nog niet helemaal uit wát ik nu precies mee wil nemen.Eén van de redenen dat ik nooit eerder een netbook heb gekocht is dat deze dingen altijd zo traag als stront door een trechter waren. Het mag dan zo zijn dat ik alleen wil internetten en skypen, maar een netbook vond ik altijd onacceptabel. Het is tenslotte wel zo leuk om naast die reis nog íets aan het ding te hebben.
Ik heb al jarenlang zo'n Asus 1000nogiets netbook. Voornamelijk voor de vakanties. Het ding heeft al heel wat kilometers gemaakt. Wat je beschrijft, zo traag als dikke stront door een trechter, herken ik absoluut niet. Want ik gebruik 'm op dezelfde manier als jij.

E-mailen loopt gewoon soepel. Foto's bekijken, bewerken en versturen via bijvoorbeeld Picasa gaat gewoon goed en op een acceptabele snelheid. Skype geen probleem. Programma's zoals Google Earth draaien ook zeer acceptabel. Ik ben niet zo'n gamer, maar zoiets als Open Transport Tycoon De Luxe loopt goed op dit ding. En internet is helemaal geen probleem. Met uitzondering van filmpjes van Youtube in HD formaat, daar heeft het netbookje het wat moeilijk mee.

Destijds heb ik iets meer geheugen in mijn netbook gezet en een andere, groter accu gekocht. Bij intensief gebruik werkt het ding ruim zes uur op die accu.

Netbookje kostte toen (vier jaar geleden) rond de 350 euro. Ze zijn nu wat goedkoper. Je kan de prestaties van een netbook van 300 euro niet vergelijken met een laptop die honderden euro's duurder is. Maar vooral voor vakanties was ik er dik tevreden over. En wordt ie gepikt, dan doet het minder pijn dan als je latop van 750 euro gestolen wordt.....

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb een Toshiba (Portege) Z830 en reis daar veel mee, en wat ik heerlijk vind van dat dingetje is dat die 13", 1.1 kg is en heerlijk dun, waardoor het gewicht niet in een blok aanwezig is zoals bij een 1.4 kg, 10" netbook, maar veel prettiger verdeeld; ik voel vaak niet echt dat ik hem bij me heb in mijn rugzak. Maar zoals al in de Thin & Light NBBG discussies, er zijn ook nadelen (scherm matig, scherpe hoeken).

Ik zou zelf een netbook (11" of zo) kopen en de RAM uitbreiden, en de Windows versie vervangen. Dat heb ik met mijn Samsung n150 gedaan, en dan is er best mee te werken (al blijft het scherm erg klein), Is een tablet een alternatief?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Kijk anders naar de Vaio T.
Is retegoedkoop (vanaf 650 euro), daarnaast ook heel erg stevig afgewerkt (alu unibody) en heeft die een erg goede featureset in aansluitingen, een van de beste koelingen ooit en een sterke accuduur. Wel heeft die ook een behoorlijk matige scherm maar de prijs maakt dat weer goed. Is ook 1,5kg... Is wel minder.

Zo de adviezen zijn wel heel erg divers in hier :9

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Vinand
ooh nee, ziet er eerlijk gezegd ook uit als een rage

ventilatie maakt dus veel lawaai, ziet er eerder uit als een fout op de bios betreft temp. en ven afstelling.. Daar google ik nu op. En lees het nu wel wat meer ja, alsnog raar dat de gebruikers reporten dat de vaio T dan wel extreem koel blijft. Dan hoort de ven toch eigenlijk niet te draaien... Dus echt een bios foutje. Ben benieuwd hoe dit te fixen valt, handmatig, en als dat de enigste klacht is :/ ?

maar veel andere prijsrelatieve goedkope ultrabooks zijn er niet. zeker niet van 11 inch.. Althans ik kan de air of de asus zen niet bepaald cheap noemen toch?

[ Voor 19% gewijzigd door Vinand op 19-07-2012 12:14 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Komt dat zien, komt dat zien. De goede oude V131 :+

• Vinand
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:25:
Komt dat zien, komt dat zien. De goede oude V131 :+
:P

jep mee eens, maar die is wel 13"..
En die is jammer genoeg maar zeer beperkt en configureerbaar verkrijgbaar :(...

Verwijderd

Nog eentje die interessant is. € 614 met i5 vorige generatie, 4GB en 500GB hdd. Waarom ben ik constant bezig oude dell modellen aan te raden? Lang leve de vooruitgang ofzo..

• Vinand
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:31:
Nog eentje die interessant is. € 614 met i5 vorige generatie, 4GB en 500GB hdd. Waarom ben ik constant bezig oude dell modellen aan te raden? Lang leve de vooruitgang ofzo..
ULV is volgens intell de vooruitgang.. Lekker woekerprijzen betalen voor die troep... Gelukkig weten wij beter... ;(

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Mijn persoonlijke voorkeur voor deze omstandigheden, kijk maar wat je er mee doet:
-een zo goedkoop mogelijke netbook met goede accu (ik heb een MSI Wind U100 die 2,5 jaar terug 200 euro kostte)
-Linux er op (ideaal voor Skype en webbrowsers, en aanzienlijk sneller dan Win7 wat standaard wordt meegeleverd)
-2 GB ram er in
-en (zeer belangrijk): eentje die fijn typt! MSI Wind schijnt een van de weinige te zijn...

Hoe goedkoper, hoe minder omkijken je er naar hebt op reis, en hoe minder erg het is als-ie opeens weg (of gebroken) is. Wel backups maken van foto's natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door RemcoDelft op 19-07-2012 13:41 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zou wel kijken naar de schermresolutie. Veel netbooks hebben 1024*600, en zeker die 600px is waardeloos wmb. Linux erop is afhankelijk van wat je ermee wilt doen; ik zou wel Win7 starter er af gooien, maar mijn netbookje heeft de 32-bit versie van Win7 ulitimate en loopt gewoon goed :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Wat dat betreft kan ik mij alleen maar aansluiten bij de post van Remco hierboven. Eventueel voor de snelheid nog een (kleine) SSD in de netbook en dan kun je echt prima vooruit voor wat jij ermee wilt doen.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• Cocytus
  • Niet online
.

Pagina: 1