Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldrazor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-12-2023
Een aantal weken geleden was ik een beetje aan het rondkijken op tweakers om te kijken of ik een geschikte laptop kon vinden voor mijn studies. Ik had 400-500 euro als budget in gedachten en hoopte hier een laptop mee te krijgen die zo'n beetje bijna alle spellen die tegenwoordig uit zijn op de maximale schermresolutie (1366x768 minimum) met de laagste settings met een soepele FPS (30-60) kon draaien. Ik had niet de hoop om er ook spellen zoals Battlefield 3 op te draaien, maar wel spellen zoals Skyrim en Starcraft 2. Ik heb geen goede ervaring met HP aangezien ik nogal een stapel software moest installeren om slechts een document te kunnen printen, maar ik neem aan dat als ik mijn eigen OS er op gooi ik geen last heb van HP softwarepakketten.

Terwijl ik aan het zoeken was naar een laptop die zich aan deze eisen voldeed, kwam ik op de Asus K53TK-SX023V uit, een laptop die zich, naast dat hij aan mijn oorspronkelijke eisen voldeed, er zelfs nog ver bovenuit stak. Volgens recensies kon ik hier zelfs Battlefield 3 op draaien.

Nu ik eindelijk genoeg geld bij mekaar heb gesprokkeld om deze machine te kopen, ben ik erachter gekomen dat mensen (helaas voor mij) massaal op hetzelfde idee zijn uitgekomen en deze laptop hebben gekocht, wat ervoor zorgt dat hij nu overal uitverkocht is.

Nu ben ik dus op zoek naar een vergelijkbare laptop. Van mij hoeft hij niet Battlefield 3 te draaien aangezien ik waarschijnlijk niet echt iets competitiefs ga spelen op een laptop, daar heb ik een redelijk krachtige desktop voor. Ik wil echter wel graag de mogelijkheid hebben om de meeste spellen co-op te kunnen spelen aangezien dit waarschijnlijk mijn mobiele gameplatform gaat worden. Daarnaast zal ik het graag willen gebruiken als secundair gameplatform voor het geval er een vriend langskomt die zijn desktop niet mee had kunnen nemen. Ik zou het liefst de mogelijkheid hebben om toekomstige spellen zoals Company of Heroes 2 te kunnen spelen op deze laptop, maar het is geen vereiste.

Mijn laptop hoeft niet zo heel erg portable te zijn, maar niet té zwaar, ik ga mijn laptop waarschijnlijk dagelijks heen en weer dragen over de campus en zal hem ook 20 km op mijn rug moeten dragen terwijl ik fiets. Accuduur maakt echt niets uit, 99% van de tijd dat ik hem gebruik zal ik m'n laptop verbonden hebben met het stroomnet.

Nu ben ik dus op zoek naar een vervanger voor de Asus K53TK-SX023V, of een manier om aan die laptop te komen. Hierbij sluit ik import uit andere landen niet uit. Daarnaast zou ik het fijn vinden om wat meer over deze laptop's uitverkoopstatus te weten, met name wanneer de nieuwe batch laptops naar de retailers wordt gestuurd, en of deze laptop nog in productie is.

Alvast bedankt,
Eldrazor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:02
Ik zit in precies dezelfde situatie. Laptops zijn de laatste maanden een stukje duurder geworden, en zo'n beest als de SX023V is zelfs na lang zoeken niet te vinden (met zo'n GPU en clockbare CPU). Er zijn gewoon geen vergelijkbare alternatieven rond de 500 euro. Iemand die weet of die SX023V nog wordt gemaakt? Lijkt me dat je zo'n topverkopend apparaat wel in productie wilt houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Hoi,

Dit model is niet meer leverbaar en is een uitlopend model.
Asus gaat dit model vervangen en komt eind augustus op de Nederlandse markt.
Aldus de verkoopmedewerker van een willekeurige webwinkel... :(

[ Voor 7% gewijzigd door Atomius op 16-07-2012 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
http://www.mediamarkt.nl/...,10259,350522,332245.html

Wat denken we hiervan? Is dit niet een redelijk alternatief voor de K53? A8-4500, Radeon 7640g. CPU is beter, GPU iets slechter.

Op zich is het een prachtige prijs, 500 euro voor zo'n machine. Echter, een verkoper vertelde mij dat de A8 pas net uit is, dus wellicht is wachten beter?

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haphius
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 20:18
Ziet er zeker niet verkeerd uit. Ik ben absoluut geen goeroe op dit gebied, maar ik denk dat de A8 een goede processor is, die waarschijnlijk ook nog goed te klokken is, net als de A6 van de Asus K53TK.

Wat wel belangrijk is om te beseffen, is dat deze laptop geen losse videokaart heeft. De genoemde videochip is geïntegreerd op de processor. Nu maakt deze nog wel gehakt van een Intel HD graphics, en kun je er prima een spel als Skyrim mee spelen.

Qua uiterlijk vind ik deze HP wat minder, aangezien het een poets laptop is door zijn hoogglans afwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haphius schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:30:
Nu maakt deze nog wel gehakt van een Intel HD graphics, en kun je er prima een spel als Skyrim mee spelen.
Gehakt?

http://www.notebookcheck....eon-HD-7640G.69836.0.html
Volgens notebookcheck is de HD 4000 in 3Dmark11 4 of 14% trager. Aan de andere kant wordt er wel gehakt gemaakt van de AMD op CPU gebied, zelfs mijn P8600 die ik bijna 3 jaar terug heb aangeschaft weet ik sommige multi-threaded benchmarks nog boven de A8-4500M uit te komen. Een moderne i5 gaat daar dubbel overheen.

Nu krijg je die moderne i5 natuurlijk niet voor €500. Significant sneller dan een IGP krijg je aan het AMD kamp ook niet direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Dus, 500 € met een leuke videokaart en een aardige cpu, dan is dit een prima keus.

Mocht je geen games willen doen, dan kan je naar i3 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.qxsystems.net/laptops/hp-dv6-html.html lijkt mij ook een goede budget keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Ziet er goed uit Darkstone. Ik kan dat model alleen verder nergens terug vinden? Dv6-6150 sl zou het dan zijn? Weinig over bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Helaas is die van qsystems vandaag uitverkocht. Heb je nog meer goede tips van rond de 500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
QXSystems hier heb ik ook contact mee gehad, na een kritische vraag melden ze dat de laptop uitverkocht is, echter staat deze nog steeds op de website. :?

De hoeveelheid producten in de webwinkel en deze verhalen zijn ook verontrustend: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=37&t=82534.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Ik vond t ook een beetje raar. Het serienummer in de beschrijving klopte niet, en het model kan ik ook niet terugvinden op de hp site (met 8gb)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: Medion Akoya P6631 (30012592) is ook opeens erg goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:49
Toevallig. Ik had deze laptop net ook bij iemand aangeraden. Echt geen geld voor die hardware :) Toch vraag ik me af of de 540M in de buurt komt van die AMD 7670M in de Asus laptop. De i5 processor zal in ieder geval niet onder doen.

[ Voor 15% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 25-07-2012 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
540m komt niet alleen in de buurt, hij is soms zelfs sneller. Goede tip, bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door Atomius op 31-07-2012 21:34 ]

Pagina: 1