Ik ben al enige tijd aan het klooien om outlook anywhere aan de gang te krijgen, maar dit is tot nu toe nog niet gelukt, dus hoop ik dat jullie me kunnen helpen. Ik heb getwijfeld of het hier hoort of in OSS, maar dit leek me toch de beste plek.
Ik heb een SBS2003 SP2 draaien met bijbehorende exchange 2003
Client side heb ik win XP SP3 of win 7 beide met outlook 2007
Als ik de op de client een vpn-verbinding opzet kan outlook zonder problemen connecten, zoals voorheen ging voordat mijn server mijn huis is uit verhuisd. Nu wil ik dus gebruik maken van outlook anywhere om niet telkens een vpn te hoeven opzetten, maar het wil niet echt lukken.
OMA en OWA heb ik aan de gang (beide over https) en het certificaat is een self-signed, maar handmatig geïnstalleerd op de clients.
op www.testexchangeconnectivity.com krijg ik de volgende output:
Misschien gebruik ik de verkeerde google termen, maar ik krijg er niets over gevonden. Iemand nog suggesties?
Ik heb een SBS2003 SP2 draaien met bijbehorende exchange 2003
Client side heb ik win XP SP3 of win 7 beide met outlook 2007
Als ik de op de client een vpn-verbinding opzet kan outlook zonder problemen connecten, zoals voorheen ging voordat mijn server mijn huis is uit verhuisd. Nu wil ik dus gebruik maken van outlook anywhere om niet telkens een vpn te hoeven opzetten, maar het wil niet echt lukken.
OMA en OWA heb ik aan de gang (beide over https) en het certificaat is een self-signed, maar handmatig geïnstalleerd op de clients.
op www.testexchangeconnectivity.com krijg ik de volgende output:
De e-mail en internet wizzard van SBS heb ik opnieuw gecontroleerd en de optie "outlook via internet" staat aan.Testing RPC/HTTP connectivity.
The RPC/HTTP test failed.
Test Steps
Attempting to resolve the host name devinoict.nl in DNS.
The host name resolved successfully.
Additional Details
IP addresses returned: 212.83.208.156
Testing TCP port 443 on host devinoict.nl to ensure it's listening and open.
The port was opened successfully.
Testing the SSL certificate to make sure it's valid.
The SSL certificate failed one or more certificate validation checks.
Test Steps
ExRCA is attempting to obtain the SSL certificate from remote server devinoict.nl on port 443.
ExRCA successfully obtained the remote SSL certificate.
Additional Details
Remote Certificate Subject: CN=devinoict.nl,CN=dict-02, CN=dict-02.Devinoict.local, Issuer: CN=devinoict.nl, CN=dict-02, CN=dict-02.Devinoict.local.
Validating the certificate name.
The certificate name was validated successfully.
Additional Details
Host name devinoict.nl was found in the Certificate Subject Common name.
Certificate trust is being validated.
Certificate trust validation failed.
Test Steps
ExRCA is attempting to build certificate chains for certificate CN=devinoict.nl, CN=dict-02, CN=dict-02.Devinoict.local.
A certificate chain couldn't be constructed for the certificate.
Tell me more about this issue and how to resolve it
Additional Details
The certificate chain didn't end in a trusted root. Root = CN=devinoict.nl, CN=dict-02, CN=dict-02.Devinoict.local
Misschien gebruik ik de verkeerde google termen, maar ik krijg er niets over gevonden. Iemand nog suggesties?
offtopic:
ja ik weet dat upgraden van de sbs nodig begint te worden, maar dan moet eerst de hardware worden vernieuwt
ja ik weet dat upgraden van de sbs nodig begint te worden, maar dan moet eerst de hardware worden vernieuwt
De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk