Mi-fi router met USB voeding

Pagina: 1
Acties:

• Cumulus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-09-2025
Hallo,

Ik zit met volgende probleemsituatie:

- een smartphone waarmee ik veel op internet zit
- een simkaart van mobile vikings op een telefoonnummer waarop ik 24H op 24H bereikbaar moet zijn
- een simkaart van Pay&Surf voor locaties waar het signaal van Mobile Vikings slecht is
- simkaarten van Colruyt Mobile en Aldi Talk
- een simkaart van 2degrees met 100 MB prepaid om in Nieuw Zeeland zonder peperdure roaming tarieven op internet te kunnen als er geen wifi is

Natuurlijk gaat er in die smartphone maar één simkaart en als ik er een andere insteek ben ik niet meer bereikbaar op dat telefoonnummer van Mobile Vikings.

Nu ben ik op zoek naar een toestel waar ik de andere simkaarten kan in steken en vandaar een wifi signaal uitzendt dat ik dan met die smartphone kan oppikken. Na wat zoekwerk kwam ik op de Huawei E560 uit die ideaal leek. Het ding werkt echter op een li-ion batterij terwijl ik liever een toestel wil hebben dat rechtstreeks op mijn universal battery pack, mijn opvouwbaar zonnepaneel of mijn 12V car adaptor kan worden aangesloten via een usb kabel. Een toestel gebruiken terwijl het wordt geladen schijnt zeer slecht te zijn voor de batterij en zodra je hem op een usb poort aangesloten is gaat het tegen je wil in vanzelf opladen. Vandaar enkele vragen:

- Zou dit toestel ook werken als ik de batterij eruitneem en op een usb voeding aansluit?
- Er bestaan ook USB dongles die als wifi router kunnen werken met een simkaart erin maar bij elk toestel dat ik tegenkom wordt gezegd dat het een stukje software installeert op je laptop als driver dus ik betwijfel of het op een batterypack zou werken (kan je moeilijk software op zetten). Kennen jullie dongles die ook op een batterypack als usb voeding werken?
- Als dit alles niet mogelijk is, is de Huawei E560 mijn beste keuze of heb ik een toestel over het hoofd gezien dat een betere prijs/kwaliteitsverhouding heeft?

In elk geval bedankt,

Hendrik