Na een tijdje een bepaalde compactcamera van Fujifilm te hebben gehad begaf die het vorig jaar. Hij bevoel goed en we hebben dan ook maar weer een andere Fujifilm compactcamera gekocht. Deze bevalt stukken minder. In de automodus lijkt vrijwel geen enkele foto goed: Hij maakt een grote blur van veel objecten en de kleuren zijn erg blauw van kleur. Mijn ouders kennen weinig van de instellingen en willen graag meteen een foto kunnen maken. Zelf ben ik nog wel van het een en ander instellen, maar zelfs dan heb ik maar af en toe een echt mooie foto.
Daarnaast is de camera nogal klein, en ons hele gezin is nogal groot-handig, dus ook dat is niet ideaal.
Kortom: tijd voor een andere.
Belangrijk is dus dat met de auto-modus al aardige foto's geschoten kunnen worden: niet steeds hoeven veranderen van witbalans, IOS enz. Automatisch scherpstellen moet ook geen al te groot probleem zijn.
Daarnaas moet hij niet té compact zijn.
Ik heb al een beetje in de Pricewatch rondgekeken, maar daar wordt ik niet echt wijzer van.
Daarnaast is de camera nogal klein, en ons hele gezin is nogal groot-handig, dus ook dat is niet ideaal.
Kortom: tijd voor een andere.
Belangrijk is dus dat met de auto-modus al aardige foto's geschoten kunnen worden: niet steeds hoeven veranderen van witbalans, IOS enz. Automatisch scherpstellen moet ook geen al te groot probleem zijn.
Daarnaas moet hij niet té compact zijn.
Ik heb al een beetje in de Pricewatch rondgekeken, maar daar wordt ik niet echt wijzer van.